Pod koniec grudnia internet obiegła informacja o testach Macbooków Pro przeprowadzonych przez Consumer Reports. Pierwszy raz w historii serwis negatywnie ocenił komputery. Jak się teraz okazuje, niesłusznie.
Consumer Reports popełniło błąd, negatywnie oceniając baterie w Macbookach Pro
Jak donosi The Loop, powołując się na informacje uzyskane bezpośrednio od Apple, negatywna ocena Consumer Reports była wynikiem takiej a nie innej metodologii. Nowe komputery Macbook Pro były krytykowane przez redaktorów za niezadowalający czas pracy na baterii. O całej sprawie informowaliśmy również na łamach Antyweb. Już wtedy pojawiły się informacje, że Apple pracuje nad poprawką tego "błędu".
Sęk w tym, że nie był to błąd Apple'a, tylko... niedopatrzenie testerów. Jak tłumaczą przedstawiciele firmy, blisko współpracowali z Consumer Reports przez minione tygodnie i udało im się ustalić, że testy były przeprowadzane przy aktywnych ustawieniach dla deweloperów w przeglądarce Safari. W wyniku takiej konfiguracji przeglądarka nie zapisywała w ogóle danych w pamięci podręcznej (cache) - w ten sposób testerzy Consumer Reports zawsze przeprowadzają testy. Domyślnie użytkownicy oczywiście nie mają tego trybu aktywnego. Consumer Reports przeprowadziło zatem ponownie swój test i... uzyskało oczekiwane wyniki. Tak brzmi oświadczenie Apple'a:
We learned that when testing battery life on Mac notebooks, Consumer Reports uses a hidden Safari setting for developing web sites which turns off the browser cache. This is not a setting used by customers and does not reflect real-world usage. Their use of this developer setting also triggered an obscure and intermittent bug reloading icons which created inconsistent results in their lab. After we asked Consumer Reports to run the same test using normal user settings, they told us their MacBook Pro systems consistently delivered the expected battery life. We have also fixed the bug uncovered in this test.
Przy okazji w trakcie testów Consumer Reports udało się zlokalizować błąd polegający na ciągłym przeładowywaniu ikon, co również wpływało w jakimś stopniu na wyniki uzyskiwane w laboratorium. Apple znalazło jego przyczynę i wypuściło poprawkę. Consumer Reports na swojej stronie opisuje całą sytuację i zapowiada aktualizację swojego testu Macbooków Pro.
Cała sytuacja daje sporo do myślenia. Z jednej strony mamy słynący z rzetelnych testów serwis, a z drugiej firmę o ogromnych wpływach. Nie jest tajemnicą, że media mogą dość mocno wpływać na opinie i nastroje konsumentów. Doniesienia pierwszym w historii braku rekomendacji dla Macbooków Pro od Consumer Reports obiegła całą sieć i z pewnością wpłynęła na decyzję o zakupie wśród wielu użytkowników. Jak widać warto i w tym przypadku na wszystko patrzeć z pewnym dystansem.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu