7 długich lat. Tyle zajęło ZeroPaige sprowadzenie kultowego Super Mario Bros. na Commodore 64. Twórca może pochwalić się niemal idealnym portem na ten komputer. Jak to wyszło?

Wyszło nieziemsko dobrze. Sam twórca wskazuje, że w ciągu 7 lat udało mu się stworzyć niemal idealny port kultowej gry Nintendo, działający dokładnie tak samo jak Super Mario Bros. wydany w 1985 na platformę NES.
This is a Commodore 64 port of the 1985 game SUPER MARIO BROS. for the Famicom and Nintendo Entertainment System,' stated in a post to the Lemon64 forum. "It contains the original version that was released in Japan and United States, as well as the European version. It also detects and supports a handful of turbo functionalities, and has 2 SID support.
wskazuje ZeroPaige
Zobacz też: Historia Commodore — wszystko co musisz wiedzieć o twórcach kultowych sprzętów
Nie obyło się jednak bez pewnych błędów - nierzadko muzyka zaczyna odtwarzać się znacznie szybciej niż gra, istnieje problem z wypuszczanymi przez Mario / Luigi kulami ognia, zdarza się też, że skakanie nie działa tak jak powinno. ZeroPaige wie o tych błędach i wyjaśnia ich pochodzenie - niektóre wynikają wprost z działania niektórych emulatorów, za inne odpowiadają kontrolery, z którymi gra nie jest jak widać do końca zgodna.
Jeżeli macie Commodore 64 lub dysponujecie emulatorem tego urządzenia, możecie pobrać Super Mario Bros. tutaj - przed tym sprawdźcie, jak ta produkcja sprawuje się w akcji.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu