Moje przemyślenia

Co nowego na European Startup Demo Night?

GM
Grzegorz Marczak
9

Autorem poniższego wpisu jest Rafal Olszak European sturtup Demo Night jest wydarzeniem, które wyłoni 10 startupów, które zostaną przedstawione gronu 40 inwestorów. Na spotkaniu, które odbędzie się w czwartek 21 lipca w San Francisco na pewno będą tacy inwestorzy i aniołowie biznesu jak: DFJ, B...

Autorem poniższego wpisu jest Rafal Olszak

European sturtup Demo Night jest wydarzeniem, które wyłoni 10 startupów, które zostaną przedstawione gronu 40 inwestorów. Na spotkaniu, które odbędzie się w czwartek 21 lipca w San Francisco na pewno będą tacy inwestorzy i aniołowie biznesu jak: DFJ, Bessemer, Intel Capital, Accel, Trident czy Google Ventures.

Konkurencja będzie mordercza, bo kandydaci będą mieli tylko 4 minuty na prezentacje i następne 4 minuty na odpowiedzi na pytania.

Jednym z wymagań, które stawiane są startupom jest działanie w następujących segmentach rynku: IT, Internet, Oprogramowanie, Cloud Computing, Media cyfrowe, SaaS (Software as a service).

Wydarzenie owiane jest mgłą tajemnicy i niewiele informacji o uczestnikach do nas dociera. Wiemy na pewno, że jednym z 10 wybranych uczestników jest Apartator.ru z Rosji, który działa w segmencie noclegów alternatywnych.

Firma uruchomiła wersję testową w kwietniu, a pod koniec czerwca uruchomiła pierwszą płatną funkcję. Apartator działa na zasadzie odwróconej aukcji, gdzie to właściciele konkurują miedzy sobą ofertą o klienta. Aktualnie serwis będący w wersji beta posiada w ofercie około 300 apartamentów. Średnia umowa opiewa na równowartość 143 dolarów dziennie, a długość jej trwania wynosi 5 dni. Trzeba zaznaczyć, że właściciele serwisu wywodzą się z firmy Like Home zajmującej się zarządzaniem nieruchomościami w Moskwie i Sankt Petersburgu i dysponują już bazą 10 tysięcy mieszkań.

Oczywiście Apartator ma na rynku konkurencję w postaci serwisu Travelrent.com będącego klonem serwisu Airbnb.com ale posiada ponad 1300 najnowszych ofert z Rosji.
Tvil.ru, inny projekt uruchomiony w lutym ubiegłego roku posiada 5000 ofert ze zdjęciami w 130 miastach w Rosji.

Giganci z USA znajdują się daleko w tyle jeśli chodzi o penetrację rynku rosyjskiego. Dla przykładu Airbnb, który oferuje rosyjską wersję swojej witryny, zawiera tylko 260 ofert w Rosji. HomeAway, który nie ma wersji rosyjskiej, ma zaledwie osiem.

Jak widać rynek rosyjski jest specyficzny i zdominowany przez rodzime firmy i kapitał nie tylko w segmencie działalności Apartator.ru .

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

Startup