9

Co nowego na European Startup Demo Night?

Autorem poniższego wpisu jest Rafal Olszak European sturtup Demo Night jest wydarzeniem, które wyłoni 10 startupów, które zostaną przedstawione gronu 40 inwestorów. Na spotkaniu, które odbędzie się w czwartek 21 lipca w San Francisco na pewno będą tacy inwestorzy i aniołowie biznesu jak: DFJ, Bessemer, Intel Capital, Accel, Trident czy Google Ventures. Konkurencja będzie mordercza, […]

Autorem poniższego wpisu jest Rafal Olszak

European sturtup Demo Night jest wydarzeniem, które wyłoni 10 startupów, które zostaną przedstawione gronu 40 inwestorów. Na spotkaniu, które odbędzie się w czwartek 21 lipca w San Francisco na pewno będą tacy inwestorzy i aniołowie biznesu jak: DFJ, Bessemer, Intel Capital, Accel, Trident czy Google Ventures.

Konkurencja będzie mordercza, bo kandydaci będą mieli tylko 4 minuty na prezentacje i następne 4 minuty na odpowiedzi na pytania.

Jednym z wymagań, które stawiane są startupom jest działanie w następujących segmentach rynku: IT, Internet, Oprogramowanie, Cloud Computing, Media cyfrowe, SaaS (Software as a service).

Wydarzenie owiane jest mgłą tajemnicy i niewiele informacji o uczestnikach do nas dociera. Wiemy na pewno, że jednym z 10 wybranych uczestników jest Apartator.ru z Rosji, który działa w segmencie noclegów alternatywnych.

Firma uruchomiła wersję testową w kwietniu, a pod koniec czerwca uruchomiła pierwszą płatną funkcję. Apartator działa na zasadzie odwróconej aukcji, gdzie to właściciele konkurują miedzy sobą ofertą o klienta. Aktualnie serwis będący w wersji beta posiada w ofercie około 300 apartamentów. Średnia umowa opiewa na równowartość 143 dolarów dziennie, a długość jej trwania wynosi 5 dni. Trzeba zaznaczyć, że właściciele serwisu wywodzą się z firmy Like Home zajmującej się zarządzaniem nieruchomościami w Moskwie i Sankt Petersburgu i dysponują już bazą 10 tysięcy mieszkań.

Oczywiście Apartator ma na rynku konkurencję w postaci serwisu Travelrent.com będącego klonem serwisu Airbnb.com ale posiada ponad 1300 najnowszych ofert z Rosji.
Tvil.ru, inny projekt uruchomiony w lutym ubiegłego roku posiada 5000 ofert ze zdjęciami w 130 miastach w Rosji.

Giganci z USA znajdują się daleko w tyle jeśli chodzi o penetrację rynku rosyjskiego. Dla przykładu Airbnb, który oferuje rosyjską wersję swojej witryny, zawiera tylko 260 ofert w Rosji. HomeAway, który nie ma wersji rosyjskiej, ma zaledwie osiem.

Jak widać rynek rosyjski jest specyficzny i zdominowany przez rodzime firmy i kapitał nie tylko w segmencie działalności Apartator.ru .