Pisałem w tekście poświęconym rozpoczęciu targów CES, że uwaga mediów skupia się na kwestiach bezpieczeństwa. To zagadnienie pojawia się naprawdę częs...
Pisałem w tekście poświęconym rozpoczęciu targów CES, że uwaga mediów skupia się na kwestiach bezpieczeństwa. To zagadnienie pojawia się naprawdę często i to na różnych płaszczyznach. Chociaż dziennikarzy najbardziej interesuje bezpieczeństwo naszych danych, to firmy podchodzą do zagadnienia wielotorowo - proponują rozwiązania chroniące informacje o nas, nasz dobytek, a także nasze zdrowie czy życie.
Dziennikarze często pytali wczoraj, czy rozwój Internetu rzeczy, podłączanie do Sieci kolejnych maszyn z naszego otoczenia i zbieranie danych na każdy temat, nie stanie się kiedyś naszym przekleństwem. Przecież wyciek takich informacji może być katastrofalny w skutkach, nie można też zapominać o inwigilacji. No i dlaczego jakaś firma ma wiedzieć wszystko na temat swojego klienta? Zdecydowanie nie dominował wczoraj optymizm związany z unowocześnianiem naszej rzeczywistości - ludzie coraz głośniej pytają o konsekwencje rozwoju technologicznego i jego granice.
Podczas imprezy, na której prezentowano nowe produkty dało się zauważyć, że bezpieczeństwo może być również ważnym tematem podejmowanym przez firmy. W tym przypadku nie chodzi już jednak tylko o ochronę danych. Temat jest szerszy i dotyczy domu, zdrowia, życia. Jedni producenci chcą zadbać o nasze dane i kombinują, jak sprawić, by rozwiązania były wygodne, zbierające dane z różnych urządzeń i umożliwiające swobodny dostęp do nich, a jednocześnie uniemożliwiające lub przynajmniej utrudniające dotarcie do tych treści osobom niepowołanym.
Inne firmy stawiają na zabezpieczenie naszego domu. Zagadnieniu Smart Home poświęcę osobny wpis, bo to będzie z pewnością jeden z mocniejszych akcentów targów. Producenci chcą, by człowiek czuł sie bezpiecznie w miejscu zamieszkania, pojawiają się inteligentne zamki, alarmy, czujniki wszelakie. Jest też kwestia zdrowia i życia: od inteligentnego dawkowania insuliny po naszpikowaną elektroniką kurtkę, która ma chronić człowieka na drodze. Zdrowiu i dbaniu o kondycję również poświęcone osobny wpis - te tematy też wybijają się na tle innych.
Zdecydowanie da się wyczuć, że wyciek pikantnych treści z celebrytami w roli główej, ataki na Sony, czy śledzenie nas przez firmy w Sieci, wzmocniły ludzką czujność - zmiany nie są już przyjmowane bezrefleksyjnie i wyłącznie z entuzjazmem. Jednocześnie producenci próbują przekonać, że nowe rozwiązania mogą być bardzo przydatne i nie warto się od nich odwracać. Bilans zyskó i strat ma w tym przypadku przemawiać na korzyść nowoczesnych produktów i usług.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu