Ceneo się zmienia. Najpopularniejszy serwis porównujący ceny doczekał się odświeżonego interfejsu — zarówno dla strony głównej, jak i najważniejszych sekcji pozwalających na wyszukiwanie produktów, znalezienie informacji i opinii, czy kupowanie ich bezpośrednio.
Z Ceneo korzystam codziennie — głównie do porównywania cen produktów, które trafiają na ZeroPLN. Przez ostatnie lata strona nie zmieniała się specjalnie i z perspektywy czasu mogła sprawiać wrażenie archaicznej. Oczywiście dało się z niej wygodnie korzystać i znaleźć najpotrzebniejsze informacje, ale zmiany, które zaserwowali nam twórcy Ceneo sprawiają, że jedna z najpopularniejszych porównywarek cen w Polsce staje się jeszcze lepsza.
Zobacz też: 75% taniej brzmi świetnie. Ale czy aby na pewno? Jak nie dać się nabrać na „promocje”
Pierwsza otworzenie nowej wersji strony Ceneo robi wrażenie — nie tylko dlatego, że serwis zyskał nowy logotyp porzucający charakterystyczną metkę, ale głównie ze względu na odświeżony interfejs strony głównej. Wprowadzony, odświeżony interfejs wpływać ma na przejrzystość i wygodę korzystania z Ceneo. A to m.in. za sprawą czytelnego nagłówka wraz. wyszukiwarką. Pod nią znalazły się podpowiedzi, animowane banery zwracające uwagę użytkownika, oraz rozbudowania sekcja z kampaniami tematycznymi. W rozwijanym nagłówku strony pojawiła się możliwość zamieszczania reklam wideo. Co prawda nie jestem fanem tego typu rozwiązań, w szczególności gdy odtwarzają się automatycznie z dźwiękiem, ale dopiero przyjdzie mi ocenić efekt, jaki udało się uzyskać projektantom nowego Ceneo.
Nowe szaty Ceneo. Jedna z najpopularniejszych porównywarek cen doczekała się odświeżonego interfejsu
Co zmieniło się oprócz strony głównej Ceneo? Na stronie kategorii wprowadzono filtrowanie ofert. Zmiana pozycji elementów reklamowych i nowe ikony wpływają na większą przejrzystość przeglądania stron i sprawi, że produkty będą wyszukiwane znacznie szybciej. Na samych kartach produktów również zaszły zmiany mające poprawić odbiór serwisu. Nowy nagłówek zawiera pełne informacje na temat konkretnego produktu (informacje o wysyłce, dostępności, czy sprzedawców). Strony ładują się znacznie szybciej dzięki wprowadzeniu wariantów dla danej oferty. Odświeżono także zakładki Opinie oraz Pytania i Odpowiedzi, gdzie dostępne są czytelniejsze oceny poszczególnych cech produktów. Ceneo dało swoim partnerom możliwość odpowiadania na komentarze użytkowników, przy okazji eksponując ich widocznymi obrazkami profilowymi.
Zmiany dotknęły także samego koszyka i jego interfejsu. Składanie zamówienia odbywa się w wyraźnie podzielonych etapach: ten związany w wyborem produktu, metody płatności oraz dostawy. To sprawi, że klienci będą mogli realizować zakupy w intuicyjny i bezpieczny sposób.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu