Dzięki Ceneo kupowanie pojedynczych przedmiotów jest całkiem wygodne – wystarczy wpisać odpowiednią frazę w wyszukiwarkę, by za chwilę poznać oferty wielu sklepów i wybrać tą najlepszą. Problem stanowiło jednak dokonanie zakupu kilku przedmiotów w obrębie jednego sklepu, bo tak naprawdę nie wiedzieliśmy, który z nich zaoferuje najlepszą cenę na wiele produktów. Cenometr ma to zmienić.
Czynności robienia zakupów, nawet w Internecie, zawsze towarzyszy chęć stworzenia jak najlepszej kombinacji – bardzo często dotyczy to zakupów na Allegro, kiedy warto jest zakupić u jednego użytkownika więcej niż jeden przedmiot, by tylko raz zapłacić za przesyłkę. To samo tyczy się sklepów Internetowych. Niestety, przerzucanie kart z otwartymi stronami sklepów, kalkulator pod ręką i ciągłe kalkulacje, gdzie najlepiej opłaci się dokonać zakupu – to wszystko potrafi zniechęcić nas do poszukiwań i najczęściej albo rezygnujemy, albo wybieramy jeden sklep, by było nam wygodniej, jednak nie będąc pewnym, że jest to najlepsza opcja.
Ceneo wprowadziło właśnie nową funkcję – Cenometr – dzięki, której po skompletowaniu listy pożądanych przedmiotów, możemy błyskawiczne sprawdzić ile wyniesie nas zakup całego zestawu produktów i jaka kombinacja będzie najlepsza. Słowo kombinacja jest jak najbardziej na miejscu, ponieważ w wygodnej tabelce dostajemy zestawienie cen przedmiotów przy założeniu zakupów w jednym, dwóch, trzech (itd.) sklepach i po kilku chwilach można łatwo zadecydować, która oferta nam najbardziej pasuje.
Jakie są tego efekty? Na nieszczęście, najczęściej najtańszą opcją okazuje się zakup każdego przedmiotu osobno w innym sklepie – jednak nawet wtedy, po doliczeniu kosztów wysyłki, całkowita kwota okaże się niższa aniżeli wybranie opcji zakupów w jednym ze sklepów. Cenometr więc wywiązuje się ze swojego zadania wyśmienicie.
Warto również w ostatniej z kolumn wybrać miasto, w którym mieszkamy, ponieważ wtedy poznamy także najlepszą cenę zestawu pozbawioną kosztów wysyłki – wybierane są wtedy tylko te sklepy, które oferują odbiór osobisty w naszym mieście i muszę przyznać, że taka opcja wydaje mi się najczęściej najkorzystniejsza.
Funkcji nie mogło zabraknąć integracji z Facebookiem, choć wydaje mi się, że jest to przerost formy nad treścią – po skompletowaniu listy i skorzystaniu z Cenometru możemy podzielić się wynikami naszych działań na portalu społecznościowym, by znajomi mogli skorzystać z gotowego pakietu przedmiotów, ewentualnie coś w nim pozmieniać.
Cieszy mnie ciągły rozwój zakupów w Sieci, które z założenia mają być łatwiejsze, a przede wszystkim bardziej opłacalne. Dzięki tego typu narzędziom rzeczywiście Internet zyskuje przewagę nad tradycyjnymi zakupami i miejmy nadzieję, że to nie jest ostatnie słowo w tej kwestii.
Grafiki: Ceneo.pl
Więcej z kategorii Moje przemyślenia:
- E-mail jest z nami już prawie pół wieku. I nie chce umrzeć
- Czy social media sprawiły, że obraziliśmy się na "zwyczajne" życie?
- Okulary AR to taka współczesna telewizja 3D. Czy tak samo skończą?
- Musk: Starlink w tym roku podwoi prędkość do 300 Mb/s i obejmie zasięgiem większość Ziemi
- Przekonanie znajomych do Signala? Good luck with that...