Wraz z rozwojem rynku aplikacji mobilnych, nieunikniony jest również rozwój narzędzi, które umożliwią mierzenie i analizę zachowań użytkowników. Jedny...
Wraz z rozwojem rynku aplikacji mobilnych, nieunikniony jest również rozwój narzędzi, które umożliwią mierzenie i analizę zachowań użytkowników. Jednym z przedsięwzięć, które być może będą rozwijać tę dziedzinę jest startup HeatData.com
HeatData to jeden ze zwycięzców tegorocznego Techcrunch Disrupt. Narzędzie dostarcza informacji, dotyczących analizy zachowań użytkowników, korzystających z urządzeń mobilnych. Narzędzia dotychczas dostępne na rynku, rejestrowały kliknięcia na poszczególne buttony oraz adresy, odwiedzane przez użytkowników. HeatData proponuje coś ponadto, dostarczając najważniejsze chyba dane dla mobile – te dotyczące wykonanych gestów.
Za pomocą HeatDate dowiadujemy się, w którym momencie korzystania z aplikacji mobilnych, użytkownicy wykonywali na ekranach urządzeń gesty takie jak: przybliżenia, oddalenia, przeciągnięcia, zatrzymania itp. Dane generowane są w formie przejrzystej heatmapy, która może się okazać nieocenioną pomocą dla przedsiębiorców, wprowadzających zmiany i optymalizujących działanie swoich produktów tak, by działały efektywniej.
Aplikacja została przetestowana w sklepie Macys oraz na serwisie PandoDaily, co wydaje się być zachęcającą rekomendacją. Zastanawia mnie jednak wydajność takiego narzędzia. Crazyegg.com, używane w przypadku stron internetowych, swego czasu znacznie spowalniało analizowany serwis. Podobnie dzieje się w przypadku głównego konkurenta Heatdata – Optimizely.com, który spowolnił działanie serwisu allegro.
Startup jest w tak wczesnej fazie rozwoju, że nie wdrożył jeszcze żadnego modelu biznesowego - z niecierpliwością czekam na informacje, dotyczące dalszych losów projektu. Sądzę, że jeszcze o nim usłyszymy. Idea jest przecież słuszna, a generowanie tego typu danych wydaje się kluczowe dla optymalizacji użyteczności aplikacji mobilnych.
Na koniec mała dygresja: historia twórcy HeatData to także dobry przykład tego, że pracując na etacie (w tym przypadku w Yammer jako PM) można zrobić coś fajnego, kreatywnego i rozwojowego. Da się? Da.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu