Motoryzacja

Tesla Model Y poczuje oddech konkurencji. BYD Sealion 7 nadjeżdża do Europy

Tomasz Szwast
Tesla Model Y poczuje oddech konkurencji. BYD Sealion 7 nadjeżdża do Europy
Reklama

Tesla Model Y to samochód, który obecnie bije rekordy sprzedaży w segmencie elektrycznych SUVów. Właśnie przyszła pora na to, by zmierzyć się z wyjątkowo poważnym konkurentem. Na europejskie drogi już wkrótce wjedzie BYD Sealion 7, który według pierwszej oficjalnej zapowiedzi prezentuje się naprawdę dobrze.

BYD Sealion 7 zaatakuje najtrudniejszy rynek

Wydawać by się mogło, że rynek średnich SUVów z napędem elektrycznym jest już na tyle bogaty, że klienci mają w czym wybierać. Jest wspomniana wcześniej Tesla Model Y, jest Ford Mustang Mach-E, swoich przedstawicieli w tym segmencie umieścili również Kia, Hyundai i grupa VAG. Jako że samochody te sprzedają się naprawdę dobrze, o swój kawałek tortu postanowił zawalczyć chiński BYD. W jaki sposób?

Reklama


Znany już z innych, morskich modeli producenta design X Face został zaadaptowany do nadwozia SUVa. Ciekawą pod względem stylistycznym konstrukcję wręcz napakowano nowoczesnymi technologiami, na czele z baterią BYD Blade. Została ona umieszczona w pojeździe przy pomocy autorskiego rozwiązania Cell-to-Body, stając się integralnym elementem samochodu. Jest z nim zespolona do tego stopnia, że górna pokrywa baterii stanowi podłogę przedziału pasażerskiego.


Trzy wersje wyposażenia i bardzo szybkie ładowanie

BYD Sealion 7 dostępny będzie w Europie w trzech różnych wersjach wyposażenia. W podstawowej, określanej przez producenta jako Comfort, znajdziemy napęd na tylne koła, silnik o mocy 308 koni mechanicznych i baterię o pojemności nominalnej 82,5 kWh. Ogniwo to może się ładować z maksymalną mocą 150 kW (DC) bądź 11 kW w przypadku prądu zmiennego. W środkowej wersji Design AWD znajdziemy już napęd na cztery koła. Większa jest też moc silnika elektrycznego, wynosząca 530 koni mechanicznych.


Topowa wersja Excellence AWD wyróżnia się większą baterią, której pojemność to 91,3 kWh. Większa jest też maksymalna moc ładowania prądem stałym – 230 kW. We wszystkich wersjach wyposażenia standardem jest pompa ciepła i ładowanie zwrotne V2L.

Jak specyfikacja ta przekłada się na konkretne osiągi? BYD Sealion 7 jest w stanie naładować się od 30 do 80% w zaledwie 18 minut. Jego zasięg maksymalny to 502 km (WLTP) a przyspieszenie 0-100 km/h wynosi 4,5 sekundy.


Reklama

Na bogato już w standardzie

Czym wyróżnia się BYD Sealion 7 na tle rynkowej konkurencji? Przede wszystkim bardzo bogatym wyposażeniem już w wersji podstawowej. Znajdziemy w niej przednie fotele z pamięcią ustawień, podgrzewaniem i wentylacją. Jest też nagłośnienie składające się z 12 głośników, opracowane przy udziale specjalistów Dynaudio. Nie zabrakło również miejsca dla czterech gniazd USB-C, w tym dwóch z szybkim ładowaniem 60 W. Naturalnie wspierane są zarówno Apple CarPlay jak i Android Auto.


Reklama

Więcej informacji na temat SUVa Byd Sealion 7, w tym wrażenia z jazdy testowej i cennik pojawi się na łamach Antywebu w niedalekiej przyszłości.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama