Felietony

Burda International nabywa 25 procent udziałów w polskim startupie SHOWROOM!

Grzegorz Marczak
Burda International nabywa 25 procent udziałów w polskim startupie SHOWROOM!
44

I to jest bardzo dobry news na dziś!. Jeśli nie kojarzycie projektu SHOWROOM to przytoczę fragment wywiadu jaki kiedyś przeprowadziliśmy z założycielami tego projektu: SHOWROOM to wyjątkowe przedsięwzięcie na rynku polskiej mody. Nie jest to zwykły sklep, lecz platforma stworzona specjalnie z myś...

I to jest bardzo dobry news na dziś!. Jeśli nie kojarzycie projektu SHOWROOM to przytoczę fragment wywiadu jaki kiedyś przeprowadziliśmy z założycielami tego projektu:

SHOWROOM to wyjątkowe przedsięwzięcie na rynku polskiej mody. Nie jest to zwykły sklep, lecz platforma stworzona specjalnie z myślą o młodych, niezależnych markach z branży mody i designu. Oferuje kompleksowe narzędzia do sprzedaży (między innymi bardzo popularną aplikację facebookową), promocji oraz zarządzania magazynem i wysyłką produktów. SHOWROOM zarabia wyłącznie dzięki prowizji od faktycznie sprzedanych produktów, a znaczna część przychodów spółki inwestowana jest w promocję polskiej mody, która oprócz nielicznych wyjątków, jest zupełnie nieznana poza granicami kraju.

Projekt ten został pierwotnie dostrzeżony i wsparty finansowo przez fundusz Hard Gamma Krzyśka Kowalczyka i wygląda na to, że mieli dobrego nosa. Wczoraj dowiedziałem się od Krzyśka o inwestycji w SHOWROOM. Projekt wsparła finansowo Burda International, kwota transakcji nie jest ujawniona ale zakładam że jest to jedna z większych inwestycji w PL ostatnimi czasy.

Burda International zarządza zagranicznymi aktywnościami koncernu medialnego Hubert Burda Media. Wraz z partnerskimi wydawnictwami Burda International jest wydawcą 229 czasopism za granicą i ma na swoim koncie poważne inwestycje w rozbudowę projektów digital. Jest to więc można powiedzieć idealny inwestor który z współpracy z SHOWROOM może czerpać korzyści na różne sposoby, od e-commerce poprzez wyławianie ciekawych materiałów do swoich wydawnictw itp.

Inwestycja ta uwiarygadnia też Hard Gamma i Krzyśka Kowalczyka jako dobrych inwestorów. Krzysiek jak wiecie lata po świecie i szaleje na różnego rodzaju konferencjach i startupach budując sieć naprawdę dobrych kontaktów. Natomiast teraz może pierwszy raz pochwalić się dużym inwestorem udowadniając, że praca ta przyniosła wymierne i zapewne policzalne korzyści :)

Inwestycja Burda International idzie całkowicie w rozwój spółki a do tego właściciele mają nadal pakiet większościowy w swoim biznesie. Można więc powiedzieć, że jest to podręcznikowy układ jak powinna wyglądać faza seed oraz pierwsza runda.

Dla SHOWROOM Burda to też idealny inwestor, branżowy i na dodatek z odpowiednim zasobami nie tylko finansowymi ale również sieciowymi. Spada więc trochę ciśnienie jeśli chodzi o oglądanie się na konkurencje ponieważ "duży brat" służy pomocą:)

Gratulacje dla Krzyśka i zespołu SHOWROOM - chciałby o takich inwestycjach pisać częściej.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

StartupKrzysztof Kowalczyk