Moje przemyślenia

Brand24 czyli dobre narzędzie do monitorowania social media

GM
Grzegorz Marczak
23

Od kilku tygodni testuję narzędzie Brand24.pl tworzone przez ekipę Michała Sadowskiego (patrz.pl). Do tej pory testowałem kilka tego typu rozwiązań i muszę przyznać, że na ich tle Brand24 prezentuje się bardzo dobrze. Produkt oficjalnie jeszcze nie wystartował bo premiera dopiero przed nami a już ch...

Od kilku tygodni testuję narzędzie Brand24.pl tworzone przez ekipę Michała Sadowskiego (patrz.pl). Do tej pory testowałem kilka tego typu rozwiązań i muszę przyznać, że na ich tle Brand24 prezentuje się bardzo dobrze. Produkt oficjalnie jeszcze nie wystartował bo premiera dopiero przed nami a już chodzą słuchy o tym, że kręcą się w okoł niego inwestorzy. Nie ma w tym zresztą nic dziwnego, bo w naszym kraju dobrych startupów, porządnie wykonanych i dobrze rokujących jest niestety nie tak dużo jakbym sobie tego życzył.

Co tak naprawdę spodobało mi się w brand24? Przede wszystkim jednak prosta sztuczka jaką zrobli autorzy czyli podobieństwo do Google Analytics. Dobry pomysł, powodujący że nowi użytkownicy mają wrażenie jakby znali ten proukt. Nie mają tylu pytań i wątpliwości związanych z prezentacją danych itp.

Jeśli chodzi o konstrukcję i informacje wewnątrz Brand24. Mamy przede wszystkim elegancko wyglądający główny palen w którym znajdziemy podsuowanie dotyczące naszego naszej mark lub zdefiniowanej przez nas frazy (parametrami są słow kluczowe):



Kolejna zakładka to sekcja z wynikami. Tutaj znajdziemy najnowsze informacje jakie znalazł za nas brand24 (dotyczące oczywiście naszych projektów/fraz/marki) z podziałem na źródła ich pochodzenia czyli blogi, facebook, mikroblogi, fora, news, video itp. Wyniki oczwyiście może flitrować poprzez wybranie zakresu interesujących nas dat. Jest też opcja szukania pozytywnych i negatwnych wypowiedzi na interesujący nas temat. Nie działa to jeszcze perfekcyjnie ale z tego co zrozumiałem jest to opcja właśnie rozwijana.

Kolejne zestawy informacji prezentowanych przez Brand24 analizy i źródła. Znajdziemy tam informacje o tym, kto najczęściej wypowiadał się na temat naszej marki, w jakich serwisach pojawiło się najwięcej interesujących nas inofrmacji i które źródła informacji są najbardziej wpływowe. Ważne też jest, że źródła możemy filtrować i na przykład nie brać do analiz wyników z naszego bloga, mikrobloga czy naszego walla na Facebooku.

Danych więc w samym serwisie mamy naprawdę dość sporo. Warto też zauważyć, że serwis zbiera informacje z internetu praktycznie w trybie online. Info na Facebooku, w którym padło słowo Antyweb dosłownie w kilka minut później widoczne było w moim panelu.

W Brand24 jest jeszce jedna bardzo przyjemna funkcja, otóż z każdej sekcji z informacjami możemy sobie wygenerować infografikę. Pomysł moim zdaniem bardzo dobry bo ta forma prezentacji wyników jest chyba najbardziej przemawiająca. Oto przykładowa infografika z mojego panelu:

Oczywiście sam produkt to dopiero początek drogi. Wyzwaniem jest bowiem dotarcie do docelowgo klienta takiej usługi a do tego grona zaliczają się zarówno agnecje interaktywne prowadzące działania w imieniu klientów jak rówineż właśnie klient końcowy. Agnecje z pewnością będą zainteresowane produktem z którego informacje można szybko przełożyć na raport dla klienta (dodają korelację z informacji o prowadzonych akcjach) i sprzedawać to jako usługę dodaną. Klient końcowy to już nieco większe wyzwanie wymagające odpowiedniego handlowca.

Trzymam kciuki za Brand24 bo jeśli chodzi o sam produkt to wygląda on naprawdę porządnie, można powiedzieć że na światowym poziomie i chyba właśnie taki kierunek powinna w przyszłości obrać firma.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

StartupSocial Mediabrand24