23

Brand24 czyli dobre narzędzie do monitorowania social media

Od kilku tygodni testuję narzędzie Brand24.pl tworzone przez ekipę Michała Sadowskiego (patrz.pl). Do tej pory testowałem kilka tego typu rozwiązań i muszę przyznać, że na ich tle Brand24 prezentuje się bardzo dobrze. Produkt oficjalnie jeszcze nie wystartował bo premiera dopiero przed nami a już chodzą słuchy o tym, że kręcą się w okoł niego inwestorzy. […]

Od kilku tygodni testuję narzędzie Brand24.pl tworzone przez ekipę Michała Sadowskiego (patrz.pl). Do tej pory testowałem kilka tego typu rozwiązań i muszę przyznać, że na ich tle Brand24 prezentuje się bardzo dobrze. Produkt oficjalnie jeszcze nie wystartował bo premiera dopiero przed nami a już chodzą słuchy o tym, że kręcą się w okoł niego inwestorzy. Nie ma w tym zresztą nic dziwnego, bo w naszym kraju dobrych startupów, porządnie wykonanych i dobrze rokujących jest niestety nie tak dużo jakbym sobie tego życzył.

Co tak naprawdę spodobało mi się w brand24? Przede wszystkim jednak prosta sztuczka jaką zrobli autorzy czyli podobieństwo do Google Analytics. Dobry pomysł, powodujący że nowi użytkownicy mają wrażenie jakby znali ten proukt. Nie mają tylu pytań i wątpliwości związanych z prezentacją danych itp.

Jeśli chodzi o konstrukcję i informacje wewnątrz Brand24. Mamy przede wszystkim elegancko wyglądający główny palen w którym znajdziemy podsuowanie dotyczące naszego naszej mark lub zdefiniowanej przez nas frazy (parametrami są słow kluczowe):



Kolejna zakładka to sekcja z wynikami. Tutaj znajdziemy najnowsze informacje jakie znalazł za nas brand24 (dotyczące oczywiście naszych projektów/fraz/marki) z podziałem na źródła ich pochodzenia czyli blogi, facebook, mikroblogi, fora, news, video itp. Wyniki oczwyiście może flitrować poprzez wybranie zakresu interesujących nas dat. Jest też opcja szukania pozytywnych i negatwnych wypowiedzi na interesujący nas temat. Nie działa to jeszcze perfekcyjnie ale z tego co zrozumiałem jest to opcja właśnie rozwijana.

Kolejne zestawy informacji prezentowanych przez Brand24 analizy i źródła. Znajdziemy tam informacje o tym, kto najczęściej wypowiadał się na temat naszej marki, w jakich serwisach pojawiło się najwięcej interesujących nas inofrmacji i które źródła informacji są najbardziej wpływowe. Ważne też jest, że źródła możemy filtrować i na przykład nie brać do analiz wyników z naszego bloga, mikrobloga czy naszego walla na Facebooku.

Danych więc w samym serwisie mamy naprawdę dość sporo. Warto też zauważyć, że serwis zbiera informacje z internetu praktycznie w trybie online. Info na Facebooku, w którym padło słowo Antyweb dosłownie w kilka minut później widoczne było w moim panelu.

W Brand24 jest jeszce jedna bardzo przyjemna funkcja, otóż z każdej sekcji z informacjami możemy sobie wygenerować infografikę. Pomysł moim zdaniem bardzo dobry bo ta forma prezentacji wyników jest chyba najbardziej przemawiająca. Oto przykładowa infografika z mojego panelu:

Oczywiście sam produkt to dopiero początek drogi. Wyzwaniem jest bowiem dotarcie do docelowgo klienta takiej usługi a do tego grona zaliczają się zarówno agnecje interaktywne prowadzące działania w imieniu klientów jak rówineż właśnie klient końcowy. Agnecje z pewnością będą zainteresowane produktem z którego informacje można szybko przełożyć na raport dla klienta (dodają korelację z informacji o prowadzonych akcjach) i sprzedawać to jako usługę dodaną. Klient końcowy to już nieco większe wyzwanie wymagające odpowiedniego handlowca.

Trzymam kciuki za Brand24 bo jeśli chodzi o sam produkt to wygląda on naprawdę porządnie, można powiedzieć że na światowym poziomie i chyba właśnie taki kierunek powinna w przyszłości obrać firma.