10

Revolut chce konkurować w Polsce już nie tylko z bankami, ale i z PayU czy Przelewy24

Revolut oferuje od jakiegoś czasu już wszystkim polskim klientom usługi bankowe na europejskiej licencji Banku Litwa. Dziś z kolei poinformował o udostępnieniu usługi bramki płatniczej w ramach platformy Revolut Business.

Usługi bankowe dostępne są już dla polskich klientów w ramach aplikacji mobilnej Revolut. W pewnych warunkach takie skupienie się tylko na aplikacji mobilnej byłoby uzasadnione, wszak ze statystyk korzystania z Internetu wynika, że w 80% korzystamy już z urządzeń mobilnych do przeglądania sieci, jednak jeśli chodzi o usługi bankowe w Polsce, nadal rozkłada się to po połowie.

Klientów banków mobile only w Polsce mamy już 6,5 mln, jednak drugie 6,5 mln korzysta z bankowości elektronicznej zarówno w aplikacji mobilnej jak i w przeglądarce na desktopach. Sytuacji nie poprawia udostępniona niedawno przeglądarkowa wersja Revolut Web App w przeglądarce, której nadal daleko do funkcjonalności bankowości elektronicznej oferowanej przez banki w Polsce.

Mimo to, już teraz Revolut rozszerza swoją ofertę dla polskich użytkowników o kolejną usługę – bramkę płatniczą, z którą chce konkurować z takimi usługami w Polsce jak PayU, eService czy Przelewy24.

Nik Storoński, CEO i współzałożyciel w Revolut:

Płatności i przepływy pieniężne to krwiobieg każdego biznesu, dlatego zaprojektowaliśmy rozwiązanie, które spełnia nie tylko potrzeby w zakresie kont firmowych, ale także akceptacji płatności kartowych. Firmy w Europie wiedzą dziś lepiej niż kiedykolwiek jak istotna dla ich sukcesu jest obecność na platformach online i mobile. Dlatego udostępniamy nowy, szybki i bezpieczny sposób na przyjmowanie płatności przez strony i sklepy internetowe, a dla klientów, którzy ich nie posiadają, przez bezpieczne linki do płatności. Naszą misją jest demokratyzacja rynku akceptacji płatności – właśnie ją realizujemy.

Usługi akceptacji płatności udostępnione zostały klientom biznesowym Revolut w 13 krajach Europy, w tym w Polsce. W ramach nowej oferty będą oni mogli korzystać z kursów 1,3% dla kart z Europy (EEA, UK) i 2,8% dla pozostałych kart.

Dla klientów ze sklepami internetowymi przygotowane zostały łatwe w instalacji gotowe bramki płatnicze lub widgety oraz API dla firm, które chcą dostosować przyjmowanie płatności na swoich stronach do własnych potrzeb.

Z kolei klienci bez sklepów internetowych będą mieli do dyspozycji szybkie linki do płatności, które mogą udostępniać klientom swojej firmy do realizacji płatności.

Revolut obiecuje, że realizowane w ten sposób płatności, będą przelewane na konta firm najpóźniej na drugi dzień. Dodatkowo dla firm, które będą chciały przyjmować płatności w różnych walutach (EUR, GBP, USD, CAD, CHF, JPY, AUD, HKD, SEK, DKK, NOK, NZD, PLN, ZAR), będą mogły je wymieniać na swoją walutę po kursie międzybankowym.

Źródło: Revolut.