Już za kilka dni z wielką pompą ma zostać otwarty tunel, wybudowany na przedmieściach Los Angeles. Elon Musk musi się jednak pogodzić z faktem, że kolejny projekt The Boring Company niestety nie powstanie.
The Boring Company nie wybuduje kolejnego tunelu. Firma zmienia swoją taktykę
Tunel testowy pod Hawthorne, który mierzy nieco ponad 3km, jest już gotowy, a cały system ma pozwolić na pokonywanie dalekich odległości z prędkością do 250 km/h na magnetycznych szynach. Jego otwarcie 10 grudnia pozwoli The Boring Company na przeprowadzenie dokładniejszych symulacji instalacji systemu Hyperloop, który zdaniem firmy zrewolucjonizuje transport publiczny. Tego dnia planowane jest specjalne wydarzenie a już dnia kolejnego pierwsi ochotnicy będą mogli skorzystać i wypróbować nowy system za darmo. Później ma być on płatny, jednak ostateczna cena ma nie przekraczać 1 dolara.
Zobacz też: Podziemny transport Muska już wkrótce stanie się rzeczywistością
Jednak na kilkanaście dni przed hucznym otwarciem tunelu, The Boring Company będzie musiało poszukać alternatywnej lokalizacji kolejnego przewiertu. W tym tygodniu firma ogłosiła, że rezygnuje z budowy biegnącego pod autostradą międzystanową nr. 405 w sąsiedztwie Los Angeles Westside, która codziennie jest zakorkowana. Jest to efekt ugody zawartej przez firmę Elona Muska z przedstawicielami mieszkańców — Brentwood Residents Coalition, Sunset Coalition i Wendy-Sue Rosen, którzy wysuwali oskarżenia dotyczące prób wyłączenia inwestycji The Boring Company spod regulacji środowiskowych. Planowo tunel miał mieć długość prawie 5 km i pomóc w rozładowaniu natężenia ruchu w tamtej okolicy.
Zobacz też: Elon Musk zapowiada „loop”: zaproponuje wielkiemu miastu podziemny transport
Nowy Plan The Boring Company? Tunel pod Dodger Stadium
Elon Musk nie zamierza się jednak poddawać. Jego nowy plan to w pełni działający tunel łączący linie metra przecinające Vermont Avenue ze stadionem baseballowym. Dogout Loop ma mieć długość ok 5 km i umożliwić szybki systemem transportu oparty na zmodyfikowanych platformach Tesli X poruszających się z prędkością 200-240 km/h i zabierających na swój pokład 8-16 pasażerów. Podróż ma zajmować ok 4 minut i kosztować dolara w jedną stronę. A co najważniejsze, ma być zbudowany w całości ze środków prywatnych, bez angażowania budżetu miasta Los Angeles.
Źródło: Tech Crunch
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu