Motoryzacja

Idealny motocykl nie istn… właśnie trafia do produkcji. BMW CE 02 pozamiata?

Kacper Cembrowski
Idealny motocykl nie istn… właśnie trafia do produkcji. BMW CE 02 pozamiata?
Reklama

BMW rozpoczyna produkcję swojego eParkourera, który ma wszystko, żeby podbić rynek.

Lżejszy, mniejszy i tańszy — CE 02 alternatywą dla BMW CE 04

BMW CE 04 to udany elektryczny skuter, który jednak nie każdemu może odpowiadać — pomimo nowoczesnego i „opływowego” designu, maszyna jest dosyć spora, a przy tym kosztuje 60 tysięcy złotych, co może odrzucić niektórych potencjalnych klientów; i nie ma w tym niczego dziwnego. BMW w te wakacje pokazało jednak CE 02, który jest bardzo ciekawą alternatywą dla tego skutera.

Reklama
Źródło: BMW

BMW CE 02 jest przez firmę zajawiany jako nowy sposób poruszania się po mieście. Najważniejszą informacją jest fakt, że CE 02 może jeździć… niemal każdy. Na motorower o pojemności skokowej 50 ccm może ruszać w drogę każda osoba, mająca ukończone 15 lat i prawo jazdy kategorii AM. Co raczej oczywiste, skuterem tym może jeździć również każda osoba, posiadająca prawo jazdy na samochody osobowe lub kategorii A1.

Wygoda, lekkość i nowoczesny design

Przede wszystkim jednak, CE 02 to eParkourer stworzony z myślą o szybkiej i łatwej jeździe. Keyless Ride pozwala na ruszanie od razu w momencie objęcia sterów elektrycznego motocyklu, a warto również wspomnieć o jego niewielkiej masie od 120 kg. To po prostu wygodny i kompaktowy skuter, który ma wszystko, żeby idealnie sprawdzić się w miejskiej jeździe.

Źródło: BMW

Nie zabrakło również nowoczesnych rozwiązań. BMW oferuje nam tutaj kilka trybów jazdy: SURF, który ma oznaczać swobodę w pokonywaniu dróg i relaksującą przejażdżkę, FLOW, który według producenta idealnie nadaje się do optymalnego poruszania się w rytm ruchu ulicznego, a w pakiecie Highline dochodzi jeszcze trzeci, czyli FLASH, który — jak sama nazwa zdradza — pozwala nam na ekspresowy start. BMW CE 02 w każdej wersji oferuje kolorowy wyświetlacz TFT, gniazdo USB-C, mocowanie na deskorolkę (wiecie, młodzieżowo), ABS przedniego koła oraz dwie ładowarki; z tym, że standardowa ma moc 0,9 kW, a jeśli zdecydujecie się na zakup Highline, to będziecie mieli możliwość dokupienia szybkiej ładowarki o mocy 1,5 kW. Tak czy siak, jedną i drugą podłącza się do domowego gniazdka 230 V.

BMW CE 02 trafia do produkcji

Jak donosi RideApart, BMW po ogłoszeniu swojego eParkourera, rozpoczęło już produkcję CE 02 we współpracy z TVS Motor Company. Firma wydaje się naprawdę dobrym wyborem przy produkcji nowego eParkourera niemieckiego producenta — TVS Motor Company jest naprawdę znaczącym graczem w branży jednośladów.

Źródło: BMW

Firma powstała w Indiach w 1978 roku i od tego czasu rozwinęła się globalnie i jest dostępna na całym świecie, gdzie jest znana przede wszystkim z szerokiej gamy motocykli, skuterów i motorowerów. CE 02 jest produkowany w zakładzie produkcyjnym TVS Hosur w pobliżu Chennai, ale — co ciekawe — jego wprowadzenie na rynek indyjski nie jest jeszcze zaplanowane. BMW w pierwszej kolejności planuje międzynarodową premierę w Europie i Ameryce Północnej.

Co ciekawe, informacja o rozpoczęciu produkcji CE 02 pojawia się dosłownie chwilę po tym, jak BMW Motorrad wydało oświadczenie o wstrzymaniu sprzedaży wszystkich swoich spalinowych motocykli w Ameryce Północnej. W związku z tym BMW Motorrad miało na sprzedaż wyłącznie jeden model — i był nim wcześniej wspomniany elektryczny skuter CE 04.

Źródło: BMW

Moc, zasięg i cena. Jak pod tymi względami wygląda BMW CE 02?

Przejdźmy jednak do najciekawszej dla wielu osób części, czyli do mocy, zasięgu oraz ceny BMW CE 02. eParkourer będzie dostępny w dwóch wersjach — pierwsza wersja ma moc na poziomie 5 KM, pozwalając na prędkość maksymalną ograniczoną do 45 km/h. Maksymalny moment obrotowy silnika to 55 Nm, a waga CE 02 w tej wersji wynosi 119 kg — nie ma szału, ale pamiętajmy, dla kogo ten sprzęt jest stworzony.

Reklama

Druga wersja pozwoli na nieco więcej szaleństwa — ma moc 15 KM i jest to odpowiednik spalinowych 125, które są jednym z pierwszych wyborów z myślą o poruszaniu się po mieście. Tutaj będziemy mogli rozpędzić się do 95 km/h, a maksymalny moment obrotowy silnika również wynosi 55 Nm. W tym przypadku na jednym ładowaniu mamy mieć możliwość przekroczenia nawet 90 km, co jest naprawdę niezłym wynikiem.

Źródło: BMW

Za „gorszą” wersję będziemy musieli zapłacić 35 900 zł, a Highline zostało wycenione na 40 900 zł. Tanio nie jest, ale mając na uwadze niższą cenę niż w przypadku CE 04 i większą mobilność w mieście… warto to przemyśleć.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama