Spotify
11

Blokujesz reklamy w Spotify? To grozi usunięciem Twojego konta

Spotify aktualizuje warunki korzystania z usługi i potwierdza: blokowanie reklam może doprowadzić do poważnych problemów z kontem, z jego usunięciem włącznie.

Subskrypcja Spotify, podobnie jak Apple Music czy Tidala lub Deezera, kosztuje niecałe 20 zł miesięcznie (biorąc pod uwagę podstawowe warianty). Za niewiele otrzymujemy wiele, ale sukces Spotify i popularność usługi a dużej mierze zależy od darmowej oferty, która umożliwia odsłuchiwać playlisty czy albumy – ograniczenia zostały ostatnio zmienione i są mniej restrykcyjne, co ma pewno przyczyniło się do wzrostu zainteresowania ofertą.

Jest też wiele powodów, dla których niektórzy używają darmowej wersji i nie decydują się zapłacić tych dwóch dyszek. Albo używają innej usługi i (playlisty) Spotify są tylko uzupełnieniem, albo kupują muzykę i słuchają lokalnej kolekcji, winyli lub kompaktów. Są też tacy, którzy lubią jak coś po prostu gra – nie jest im potrzebna funkcja tworzenia playlist, słuchania offline i wybierania kawałków do odsłuchu, bo nie zwracają na to większej uwagi. Wszystkim tym oraz wielu innym osobom darmowy pakiet Spotify wystarczy.

Niestety, niektórzy postanowili nadużyć zaufania serwisu i stosują różne metody, by blokować odtwarzanie reklam w przerwach między utworami. Według The Verge robi to nawet więcej niż 2 miliony użytkowników, a więc około 2% słuchaczy.

W przypadku wykrycia takiej aktywności przez Spotify, konta są odpowiednio oznaczane (flagowane) i w dniu 1 marca ich właściciele mogą utracić do nich dostęp. Podpunkt w regulaminie brzmi: