PKO Bank Polski poinformował dziś na swoich stronach o udostępnieniu możliwości czasowej blokady kart, czy to kredytowych czy debetowych, w aplikacji mobilnej IKO, na razie tylko w wersji dla Androida.
Funkcję tę obiecano na konferencji na początku grudnia, kiedy to świętowali pierwszy milion użytkowników IKO. Na tej samej konferencji zapowiedziano również udostępnienie płatności zbliżeniowych dla posiadaczy kart Mastercard, co miało już miejsce pod koniec marca tego roku.
Przyszedł też czas na funkcję czasowej blokady kart, przyda się to zwłaszcza, gdy zostawiamy swoje rzeczy w jakimś publicznym miejscu, na przykład na siłowni bądź na basenie. Pomocne może się też okazać, gdy zgubimy kartę lub przypadkowo zostawimy w jakimś bliżej nie określonym miejscu. Możemy wtedy zablokować daną kartę i spokojnie zabrać się za poszukiwania, a po szczęśliwym odnalezieniu po prostu ją odblokować w aplikacji.
Funkcję blokady kart znajdziecie w IKO w sekcji „Mój Bank” w zakładce „Karty”, blokadę trzeba będzie potwierdzić kodem PIN. Zarówno blokada jak i odblokowanie następuje natychmiast po zatwierdzeniu danej opcji.
Jakie płatności są blokowane po zablokowaniu karty? Wszystkie próby dokonania płatności taką kartą w sklepach i internecie, w tym płatności zbliżeniowe telefonem, z zastrzeżeniem, że źródłem pieniądza jest zablokowana karta. Do tego wypłaty z bankomatów czy próby dodania karty do portfeli typu PayPal czy MasterPass.
Blokada nie zadziała natomiast w przypadku operacji dokonywanych bez blokady środków na rachunku, czyli płatności telefonem bez konieczności podawania PIN-u.
Blokadę karty można dokonać również w serwisie transakcyjnym iPKO w sekcji „Karty” w szczegółach wybranej karty lub poprzez infolinię pod numerami 800 302 302 i +48 81 535 60 60.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu