3

BLIK dostępny już jest w Mobilnym Portfelu od Raiffeisen Polbank

Od jakiegoś czasu łatwiej już zapytać, w których bankach nie ma jeszcze BLIK-a niż, w których już jest. Po ostatnim, zaskakującym ogłoszeniu o włączeniu BLIK-a w swojej aplikacji mobilnej przez Bank Pekao, który jest drugi w Polsce pod względem liczby klientów, tuż za PKO BP, już prawie wszyscy klienci banków w Polsce będą mogli korzystać z tej formy płatności.

Na to jednak będziemy musieli poczekać do II kwartału 2018 roku, na kiedy to Bank Pekao zapowiedział wdrożenie BLIK-a dla swoich klientów. Za to od połowy lutego klienci Raiffeisen Polbank mogą już korzystać z BLIK-a, wystarczy zaktualizować swoją aplikację Mobilny Portfel, dostępną na Androida i iOS.

Dymowski, Dyrektor Departamentu Bankowości Detalicznej w Raiffeisen Polbanku:

Uruchomienie płatności BLIK to kolejny krok na drodze do realizacji naszej strategii dostarczania klientom wygodnych, partnerskich rozwiązań, które – pozostając proste w obsłudze – znacznie ułatwiają użytkownikom zaspokajanie rozmaitych codziennych potrzeb. Wystarczy, żeby klienci mieli przy sobie telefon z aplikacją „Mobilny Portfel”, by dzięki BLIKOWI mogli błyskawicznie i bezpiecznie płacić za zakupy w Internecie lub bez potrzeby posiadania przy sobie karty debetowej pobierać gotówkę z bankomatów, czy płacić w sklepach stacjonarnych, punktach usługowych oraz restauracjach.

Niestety, tak jak to będzie miało miejsce w przypadku Banku Pekao, klienci Raiffeisen Polbank nie od razu dostaną pełną funkcjonalność BLIK-a. Na początek zabraknie takich funkcji jak OneClick w internetowych sklepach, Pay-By-Link czy płatności na numer telefonu P2P, funkcje te mają się pojawiać jeszcze w tym roku.

W przesłanym komunikacie pojawiła się również informacja o planowanym udostępnieniu już niedługo zupełnie nowej wersji Mobilnego Portfela z nowym interfejsem i nowymi rozwiązaniami, takimi jak płatnościami za bilety komunikacji miejskiej czy mobilną autoryzacją.

Źródło: inf. prasowa