Google

Barometr Zachowań Konsumentów 2015 od Google'a to skarbnica wiedzy o internautach

TP
Tomasz Popielarczyk
2

Google gromadzi ogromne ilości danych nie tylko o swoich użytkownikach, ale ogółem o całym internecie. Chyba żadna inna firma w internecie nie ma ku temu takich możliwości i okazji. Na szczęście zamiast magazynować te treści głęboko na swoich serwerach, często się nimi dzieli i wówczas powstają taki...

Google gromadzi ogromne ilości danych nie tylko o swoich użytkownikach, ale ogółem o całym internecie. Chyba żadna inna firma w internecie nie ma ku temu takich możliwości i okazji. Na szczęście zamiast magazynować te treści głęboko na swoich serwerach, często się nimi dzieli i wówczas powstają takie genialne usługi jak Barometr Zachowań Konsumentów.

Barometr być może jest już niektórym z Was znany, bo istnieje od jakiegoś czasu. Usługa wyświetla dane dotyczące nawyków, zachowań i preferencji konsumentów w internecie. Za jej stworzenie odpowiada agencja Hive. Raport powstał natomiast w oparciu o informacje zebrane w badaniu zrealizowanym na zlecenie Google przez TNS Infratest wśród 400 tys. respondentów z 56 różnych krajów. Czyni to całość bardzo wiarygodną i wartościową. Co istotne, wszystko to zebrano w typowy dla Google'a sposób. Powstała zatem przyjemna dla oka i intuicyjna w obsłudze witryna, gdzie do dyspozycji oddano nam całą masę filtrów, za pomocą których znajdziemy to, czego aktualnie nam trzeba.

Co na przykład? Badanie obejmuje m.in. analizę częstotliwości korzystania z internetu, liczbę posiadanych przez użytkowników urządzeń, sposobu, w jaki wyszukują oni informacje oraz dokonują zakupów online, wpływ materiałów wideo oglądanych w sieci na nawyki zakupowe oraz różnice pokoleniowych między konsumentami. Uwzględniono tutaj 20 sektorów rynkowych. Wśród nich znajdują się: przemysł odzieżowy i obuwniczy, AGD, przemysł lotniczy, hotelowy, kosmetyczny, spożywczy i inne. Co ważne, liczba ta ma systematycznie rosnąć. Jak tłumaczy Agnieszka Hryniewicz-Bieniek, Dyrektor Google Polska:

W nieustannie zmieniającym się świecie mediów cyfrowych stałe poszerzanie wiedzy o zachowaniach konsumenckich ma coraz większe znaczenie. Dzięki dostępnemu dla wszystkich Barometrowi Zachowań Konsumentów, szczególnie przedsiębiorcy, reklamodawcy i agencje planujące działania promocyjne w sieci, czy też media i dziennikarze, mogą na swoje potrzeby sprawdzać trendy w zachowaniach konsumentów w internecie.

Spójrzmy na Polskę. W 2015 roku zakupów online dokonało u nas 32 proc. badanych, ale już aż 64 proc. sprawdzało tutaj opinie i oceny dotyczące produktów przed kupnem. Co ciekawe, już 27 polskich internautów korzysta z czterech lub więcej urządzeń do surfowania po sieci. Aż 71 proc. robi to natomiast podczas oglądania telewizji. Aplikacje typu second screen mogą trafić u nas zatem na podatny grunt - zakładając, że w ogóle doczekamy się takich z prawdziwego zdarzenia (póki co poza TVN-em żadna stacja na tym polu niczego ciekawego nie pokazała).

To tylko namiastka tego, co znajdziecie w Barometrze 2015. Po więcej możecie zajrzeć na www.consumerbarometer.com. Poniżej natomiast infografika z najciekawszymi smaczkami.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

GoogleraportyAnalizy