Mobile

Asystent głosowy już dostępny w IKO. Rozumie język naturalny, przelew można zlecić na ponad 9 tys. sposobów!

Grzegorz Ułan
Asystent głosowy już dostępny w IKO. Rozumie język naturalny, przelew można zlecić na ponad 9 tys. sposobów!
1

Asystenci głosowi w różnego rodzaju aplikacjach nie cieszą się zbytnio zainteresowaniem przez to, że wymagają często specyficznego języka do komunikacji. Zaczyna się to powoli zmieniać, patrząc po dzisiejszych zapowiedziach największego banku w Polsce - PKO Bank Polski.

Aplikację IKO z wbudowanym asystentem głosowym udostępniono już ograniczonej liczbie klientów, ale w ciągu kilku tygodni będą mogli z niej korzystać wszyscy klienci ze smartfonem z Androidem i iOS na pokładzie.

Kamil Konikiewicz, Dyrektor Biura Rozwoju Sztucznej Inteligencji:

- Od dzisiaj PKO Bank Polski uruchamia rozwiązanie, które dotychczas było domeną najbardziej rozwiniętych technologicznie firm świata jak Google, Amazon czy Apple. Do tej pory żadna instytucja finansowa w Polsce nie zdecydowała się na uruchomienie asystenta głosowego z tak zaawansowanym zakresem realizowanych intencji użytkownika. System rozumie i wykonuje ponad 70 rodzajów zadań wypowiedzianych lub napisanych przez rozmówcę. Wybraliśmy na początek te, które są najczęściej zlecanymi dyspozycjami w IKO.

Przy pomocy asystenta można m.in.:

  • zrobić przelew zwykły do odbiorcy zdefiniowanego lub na numer konta,
  • zrobić przelew na telefon,
  • sprawdzić stan konta,
  • przeszukać historię konta,
  • doładować telefon,
  • zapłacić BLIKIEM.

70 zadań, które może wykonać za nas asystent głosowy to bardzo dużo jak na aplikację bankową, ale większe wrażenie robi fakt, że ten asystent głosowy w końcu rozumie język naturalny, a więc zrozumie zarówno jak wypowiemy komendę „zrób przelew do…”, jak i „pchnij hajs do…”

Algorytmy sztucznej inteligencji nauczyły go już aż 90 tysięcy zwrotów, a dla samego zlecenia przelewu 9 tysięcy czy sprawdzenia stanu konta 2 tysiące.

PKO Bank Polski zastrzega, że wypowiadane komendy są nagrywane podobnie jak rozmowy na infolinii bankowej, ale nie będą nikomu udostępniane. Dźwięk jest rejestrowany przez asystenta tylko wtedy, gdy jest włączony, a po zamknięciu ekranu, mikrofon jest automatycznie wyłączany.

Klienci, którzy objęci zostali pilotażem, nie muszą nic dodatkowo instalować i nową funkcję dostaną w bieżącej aktualizacji aplikacji, rozpoznają ją po nowej ikonie asystenta głosowego.

Źródło: PKO Bank Polski

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu