Apple

Te kosmiczne wyniki Apple pokazują, że firma stoi w miejscu

Konrad Kozłowski
Te kosmiczne wyniki Apple pokazują, że firma stoi w miejscu
Reklama

Nawet Wall Street nie było w stanie przewidzieć tego, jak dobrze pójdzie Apple w ostatnim kwartale 2019 roku. Przychody sięgnęły blisko 92 miliardów dolarów, z czego ponad połowę firma zawdzięcza sprzedaży iPhona.

Kosmiczne wyniki Apple w IV kwartale 2019 roku

Giełda oczekiwała, że Apple zdoła wykręcić 88,38 mld dolarów przychodu, lecz wynik te znacznie przekroczono i firma wykazała 91,82 mld dolarów przychodu. To o 9% lepszy wynik w stosunku do ostatniego kwartału z zeszłego roku. Zysk za akcję wynosi 4,99 dolara, podczas gdy analitycy przewidywali, że będzie wynosić 4,55 dolara. Jak wspomniałem, za ponad połowę przychodu odpowiada sprzedaż smartfonów iPhone - blisko 56 mld dolarów.

Reklama

Polecamy: Takiego iPhone 12 mógłbym kupić - wygląda rewelacyjnie

Jak rozłożył się przychód na pozostałe kategorie? Usługi przyniosły 12,72 mld dolarów przychodu, więc zanotowano skok o 17% w porównaniu rok do roku. Nie wiemy jednak dokładnie jak radzą sobie App Store, Apple Music, Apple TV+ czy Apple News+ oraz Apple Arcade. Do tego grona należy oczywiście również pakiet iCloud, który wraz z Apple Music miał osiągnąć rekordowe wyniki. Pozostałe produkty (tutaj pojawiają się m. in. Apple Watch i AirPods) 10 mld dolarów przychodu - tutaj mówimy o aż 37% wzroście.


Hitem sprzedaży okazał się iPhone 11, który przekonuje do siebie świetnym czasem pracy na baterii, wysoką jakością zdjęć i filmów, a także wyglądem. Nie bez znaczenia jest też jego cena - zdaniem Tima Cooka firma trafiła w dziesiątkę z wyceną tego modelu. Nie poznaliśmy jednak żadnych szczegółowych wyników najgorętszej nowinki z zakresu usług, czyli Apple TV+.

Czytaj też: Dziś warto kupić tylko iPada. 10 lat później nikt nie dorównuje Apple

Apple traktuje własne VOD bardzo poważnie. Ale nie odkrywa wszystkich kart

Platforma VOD od Apple zadebiutowała w listopadzie i kosztuje 24,99 zł (4,99 dolara). Dużą część widzów muszą stanowić użytkownicy nowych urządzeń, ponieważ do każdego iPhone, iPada, Apple TV, komputera Mac oraz iPod touch firma dodaje rok subskrypcji zupełnie za darmo. Nie przekłada się to w tej chwili na żadne wpływy, nie wiemy też jak wielu widzów korzysta z usługi VOD, bo firma nie ujawnia takich danych, ale Apple wykazuje zadowolenie ze startu usługi i ma nadzieję, że w przyszłości będzie stanowić znaczną część przychodu z kategorii usług. "To nie jest hobby. To prawdziwy biznes" - powiedział Cook w rozmowie z CNBC. Dodatkowo, dowiedzieliśmy się, że w ostatnim kwartale zeszłego roku liczba aktywowanych urządzeń Apple przekroczyła próg 1,5 miliarda.


Reklama

Problem Apple leży jednak w zależności od tego, jak radzi sobie iPhone. Poprzednie problemy i spadki wynikały przede wszystkim z kondycji ich smartfona na rynku, co znajduje też potwierdzenie w najnowszym raporcie. Taki stan utrzymuje się od dłuższego czasu i firma ambitnie pracuje nad tym, by to zmienić. Zupełnie nowe MacBook Pro 16 i Mac Pro, usługa VOD oraz gry i informacje na abonament, jak również rosnące znaczenie Apple Watcha i słuchawek AirPod pozwalają bardziej optymistycznie patrzeć w przyszłość, ale na horyzoncie nie ma ani jednego tak udanego produktu jak iPhone. Już na jesień zobaczymy zupełnie nowe modele iPhone, wobec którego - jak zawsze - oczekiwania są ogromne. Czy Apple zdoła powtórzyć wynik z poprzedniego roku?

Źródła: CNBC, Variety

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama