Apple wprowadziło nowy format reklamowy do swojego sklepu. Teraz reklama aplikacji przywita nas tam "na dzień dobry".

Apple od lat ma opinię firmy, która do reklam podchodzi dość ostrożnie. Kłamstwem byłoby powiedzieć, że ich nie ma — bo w App Store te dostępne są od lat. Ale faktem jest, że do tej pory trudno było się na nie natknąć "na dzień dobry". Firma dość zręcznie umieszczała je na stronach z wynikami wyszukiwania, dbając tym samym o to, by App Store nie był przeładowany takimi treściami.
Kilka tygodni temu gigant ogłosił, że pracują nad nowym formatem reklamowym w ich sklepie z aplikacjami. Ten ma być dostępny w głównej zakładce sklepu, czyli de facto takiej, którą każdy z nas widzi tuż po uruchomieniu odpowiedniej aplikacji. Teraz nowość trafiła do App Store'a.
Reklama w App Store na dzień dobry. Nowy format trafił do sklepu Apple
Strona główna App Store od lat zasługuje na pochwały. Firma zadbała o to, by nie była ona przeładowana zbędnymi treściami i nie było tam bałaganu. Redakcja sklepu każdego dnia dba o to, by artykuły i przygotowywane przez nich "topki" były naprawdę solidne — i trudno się do nich przyczepić. Teraz jednak pojawił się tam nowy element, który pojawia się pomiędzy dwoma pierwszymi wyborami redakcji — i jest to niewielka belka reklamowa, z poziomu której bezpośrednio możemy przejść do reklamowanej aplikacji, a także z przyciskiem pozwalającym ją pobrać.
Dzięki reklamie w zakładce Dzisiaj Twoja aplikacja może być widoczna na pierwszej stronie App Store. W lipcu reklamy na karcie Dzisiaj zaczną się wyświetlać w nowym formacie, który będzie w pełni widoczny, gdy odwiedzający po raz pierwszy przyjdą na stronę. A dzięki usprawnionemu procesowi zatwierdzania, konfiguracja kampanii na karcie Dzisiaj będzie także łatwiejsza.
Czytaj dalej poniżej
Apple było niezwykle dumne ze swojej nowości. Kilka tygodni temu zapowiadając nowy format, mówili o nowych szansach dla twórców aplikacji, którym udostępniają nowy sposób dotarcia do większej grupy potencjalnych użytkowników i klientów.
Nowy format nieco stawia nieco więcej warunków
Warto jednak mieć na uwadze, że Apple stawia stosunkowo sporo warunków, które musi spełnić taka reklama. Przede wszystkim — ani nazwa aplikacji, ani jej ikonka, nie może być "brutalna, obraźliwa, wyraźnie seksualna lub w inny sposób nieodpowiednia". To w końcu jedna z pierwszych rzeczy, którą użytkownicy będą od teraz widzieć po uruchomieniu sklepu — i Apple nie chce sobie pozwolić na żadne "ale" w tym temacie.
Warto też mieć na uwadze, że o ile lwia część reklam u Apple jest "zrównana" pomiędzy systemami, to tutaj sprawy mają się nieco inaczej. Nowy format reklamowy w AppStore dostępny jest wyłącznie na iPhone (z iOS 16.4 lub nowszym) — próżno go szukać na iPadach. Przynajmniej póki co.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu