Felietony

AOL kupuje Huffington Post za 315 mln dolarów

Paweł Grzegorz Iwaniuk
AOL kupuje Huffington Post za 315 mln dolarów
12

W dniu wczorajszym blogosfera zadrżała. Sieć obiegła informacja, że amerykański koncern internetowy AOL zakupi znany (opinie na ten temat są podzielone) blog Huffington Post. Transakcja ma opiewać na zawrotną kwotę 315 mln dolarów. Przejęcie HP to jednak nie tylko typowy zakup, ale również powstanie...

W dniu wczorajszym blogosfera zadrżała. Sieć obiegła informacja, że amerykański koncern internetowy AOL zakupi znany (opinie na ten temat są podzielone) blog Huffington Post. Transakcja ma opiewać na zawrotną kwotę 315 mln dolarów. Przejęcie HP to jednak nie tylko typowy zakup, ale również powstanie The Huffington Post Media Group, która zrzeszać będzie kilka zapewne znanych Wam blogów oraz serwisów internetowych.

W ramach wspomnianej powyżej grupy medialnej, znajdziecie między innymi blogi Engadget i TechCrunch. Najważniejsze w tej całej historii są jednak 2 wątki.

Pierwszym z nich jest fakt wykrojenia z AOL nowej firmy (The Huffington Post Media Group), która będzie zajmowała się wyłącznie mediami internetowymi należącymi do AOL. Redaktorem naczelnym (nie do końca rozumiem ten tytuł w kontekście zarządzania wszystkimi serwisami) zostanie Arianna Huffington - dotychczasowa naczelna oraz współwłaścicielka Huffington Post.

Drugi bardzo ciekawy wątek to sytuacja blogów i serwisów włączonych do nowo-powstałej grupy medialnej. Jak będzie wyglądała przyszłość Engadget i TechCrunch pod rządami „Greczynki”? Arianna Huffington znana jest jako osoba zarządzająca swoimi biznesami, bardzo twardą, a wręcz żelazną ręką. Czy internetowe postaci takie jak Joshua Topolsky (naczelny Engadget) i Michael Arrington (naczelny TechCrunch) mogą spać spokojnie? To się dopiero okaże.

Z jednej strony utworzenie The Huffington Post Media Group wydaje się posunięciem logicznym. AOL zabezpiecza w ten sposób swoje media internetowe przed różnymi, niekorzystnymi wydarzeniami, które mogą mieć miejsce wewnątrz koncernu. Z drugiej jednak strony, rodzi się obawa przed możliwością nadmiernego wpływu nowej firmy, a dokładnie Pani Huffington na podległe jej projekty.

Pomimo moich obaw, szczególnie w związku z przyszłością Engadget, uważam że zakup Huffington Post oraz wydarzenia z tym związane, mogą mieć pozytywny wpływ na nowe media oraz branżę w której funkcjonują. Póki co, pozostaje nam obserwować rozwój sytuacji.

Źródło ilustracji: planetpov.com

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu