Google opatentował technologię, która pozwoli urządzeniom wykrywać, czy jadąc samochodem jesteśmy tylko jego pasażerem czy może sami siedzimy za kiero...
Google opatentował technologię, która pozwoli urządzeniom wykrywać, czy jadąc samochodem jesteśmy tylko jego pasażerem czy może sami siedzimy za kierownicą. W ten sposób możliwe stanie się dostarczanie bardziej precyzyjnych danych na Google Now, ale nie tylko...
Google patentuje nową technologię
Zarejestrowany przez Google patent jest mocno związany z wearables, a więc Androidem Wear. Zakłada on istnienie algorytmu, który nie tylko wykrywa, czy znajdujemy się w samochodzie, ale również jest w stanie określić naszą rolę. Wykorzystując akcelerometr, mechanizm sprawdza czy poruszamy kierownicą i czy przełączamy biegi. Jeżeli tak, zostajemy zaklasyfikowani jako kierowca. Na tej podstawie Android może automatycznie wyłączyć np. powiadomienia lub przełączyć się w tryb głośnomówiący, aby zminimalizować ryzyko spowodowania wypadku. Potem natomiast Google Now dostarczy nam informacje o tym, gdzie zaparkowaliśmy (obecnie działa to średnio i klasyfikuje również jazdę autobusem).
Sony chce przejąć dział produkujący sensory foto od Toshiby
Jak informuje agencja Reuters, Sony przymierza się do wyłożenia niespełna 165 mln dolarów na przejęcie całego działu produkującego matryce światłoczułe od Toshiby. Japoński koncern już teraz ma bardzo mocną pozycję w tym segmencie, ale i Toshiba należy do czołówki. Transakcja miałaby zostać sfinalizowana już niebawem. Niemniej są to informacje nieoficjalne - ani Sony, ani Toshiba oficjalnie ich nie komentują.
Batman na PC wróci 28 października
Pecetowi gracze jeszcze w tym tygodniu na nowo będą mogli zakupić ostatnią część serii gier o Batmanie. Po wielkiej wpadce, jaką było wypuszczenie na rynek niedopracowanej, źle zoptymalizowanej i najeżonej błędami produkcji musiało minąć niespełna pół roku, aby tytuł ten stał się grywalny. Twórcy wypuścili już kilka aktualizacji, które eliminują istniejące problemy, jednak finalna jest planowana na 28 października. Oby wyciągnięto wnioski z całej tej sytuacji.
Jamie Foxx w nowych reklamach iPhone'a
Ruszyła kampania Apple'a mająca na celu promocję iPhone'ów 6S oraz 6S Plus. Firma zaangażowała do niej aktora Jamie'go Foxxa, który wystąpił w dwóch spośród trzech wyprodukowanych spotów. Trzeba przyznać, że prezentują się one naprawdę ciekawie i niebanalnie. A przynajmniej ja mam takie wrażenie. Reklam prawdopodobnie nie zobaczymy w Polsce, więc fani marki mogą je sobie obejrzeć na YouTube.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu