Google

Android ma już 44% amerykańskiego rynku smartphonów i dalej rośnie

Kamil Mizera
Android ma już 44% amerykańskiego rynku smartphonów i dalej rośnie
Reklama

Gdy zestawiamy w jednym zdaniu Stany Zjednoczone i smartphone, to pierwsza przychodząca nam do głowy myśl to iPhone. Tymczasem w rzeczywistości Apple ...


Gdy zestawiamy w jednym zdaniu Stany Zjednoczone i smartphone, to pierwsza przychodząca nam do głowy myśl to iPhone. Tymczasem w rzeczywistości Apple i jego iOS posiadają zaledwie 27% udziału w rynku, zaś w krainie Obamy i hamburgerów od jakiegoś czasu rządzi Android.

Reklama

Tak przynajmniej twierdzi ComScore, który bada trendy na amerykańskim rynku telefonów komórkowych. Według jego ustaleń od końca maja do końca sierpnia tego roku udział w amerykańskim rynku mobilnego systemu operacyjnego firmowanego przez Google wzrósł do 43,7%. Tak dobry wynik nabił Androidowi przede wszystkim Samsung, którego telefony stanowią już jedną czwartą tego rynku.


Z danych dostarczonych przez serwis wynika również, że na trzecim miejscu w sektorze systemów operacyjnych znajduje się RIM z 19,7% udziału i w przeciwieństwie do Apple i Google, których udział nieustannie rośnie, Kanadyjczykom mocno spada.

Wracając jeszcze na chwilę do producentów telefonów, to za Samsungiem dziarsko podąża LG, które ma 21%, na trzecim miejscy znalazła się Motorola z 14% (spadek), a dopiero na 4 miejscu wylądowało Apple z 9,8% udziału.

Wprawdzie po premierze nowego iPhone oraz iOSa , a także możliwym wprowadzeniu do ofert amerykańskich operatorów komórkowych iPhone’a 3GS za darmo, sytuacja ta w ostatnim kwartale tego roku może się zmienić, przynajmniej, jeżeli chodzi o samą kwestię sprzętu, ale nie wydaje mi się, aby iOS w tak krótkim czasie zdołał dogonić Androida.


Sam Android coraz lepiej sobie radzi, nie tylko w USA. Codziennie aktywowanych jest 4,4% więcej urządzeń z Androidem niż dnia poprzedniego. Według niektórych analiz już w tym miesiącu ilość aktywowanych urządzeń z tym systemem może sięgnąć miliona sztuk dziennie. Czy tak się stanie – łatwo się przekonamy, zostało już tylko 24 dni do końca października.

Przewaga Androida nad iOS leży w mnogości kanałów dystrybucji oraz ich cenie. Najtańsze urządzenia z tym systemem można już kupić za paręset złotych. Trudno więc się dziwić, że jego popularność rośnie tak dynamicznie, nawet w USA – Mekce użytkowników Apple’a.  Choć utrzymywanie polityki marki Premium Applowi wciąż się jeszcze opłaca, to jednak dzień po dniu i produkt po produkcie zbliża się moment, w którym firma z Cupertino będzie musiała zastanowić się, czy jest jeszcze wciąż tak konkurencyjna, aby móc kontynuować swoją strategię cenową bez utraty klientów.

Reklama

 

Foto z androidtabletapplications

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama