25

Android goni Apple na rynku tabletów

Apple ze swoim iPadem jest królem branży tabletów. Android goni jednak lidera i depcze mu już po piętach. Wedle najnowszych raportów, badających wolumen sprzedaży tabletów w ostatnim kwartale, podział rynku pomiędzy iOS i Androida na tabletach wygląda następująco: 48,2% kontra 43,4%. Tablety z zainstalowanym Windowsem nadal pozostają rzadkim widokiem… Wojna pomiędzy producentami systemów mobilnych na […]

Apple ze swoim iPadem jest królem branży tabletów. Android goni jednak lidera i depcze mu już po piętach. Wedle najnowszych raportów, badających wolumen sprzedaży tabletów w ostatnim kwartale, podział rynku pomiędzy iOS i Androida na tabletach wygląda następująco: 48,2% kontra 43,4%. Tablety z zainstalowanym Windowsem nadal pozostają rzadkim widokiem…

Wojna pomiędzy producentami systemów mobilnych na tablety trwa w najlepsze. Jak pokazują najświeższe raporty, walka staje się coraz bardziej zażarta, a to dlatego, że do miejsca lidera mocno zbliża się Android. W ostatnim kwartale, wg. badań autorstwa Strategy Analytics, spośród wszystkich sprzedanych tabletów aż 43% posiadało Androida. Urządzenia z systemem iOS, czyli iPad, iPad 2 oraz iPad mini stanowiły lekko ponad 48% wolumenu sprzedaży. Widać więc, że Apple oraz producenci stosujący Androida sprzedają podobną liczbę urządzeń. Co ciekawe, o ile obecnie różnica to zaledwie kilka procent, tak jeszcze rok temu wynosiła ona przeszło 28%.

tabela

Walka wygląda na wyrównaną, gdy weźmiemy pod uwagę tylko i wyłącznie liczbę tabletów, które trafiły do klientów. Jak wygląda jednak kwestia ich faktycznego wykorzystania przez kupujących? Tutaj Android traci już do Apple i to sporo. Spoglądając na listę urządzeń mobilnych, które wykorzystywane są do przeglądania sieci, iPad jest niekwestionowanym liderem.

Na każde 100 wejść z iPada przypada zaledwie niespełna 5 wejść z drugiego najpopularniejszego tabletu na liście – Kindle Fire firmy Amazon. Pokazuje to jak daleko jest jeszcze Android w względzie faktycznego użycia tabletu do codziennych czynności. Podobnie jest z przychodami z reklam, o czym pisałem na łamach AntyWeb całkiem niedawno.

Czy Apple powinno czuć się zagrożone? Z pewnością tak, bo o ile nadal utrzymuje pozycję lidera na rynku tabletów, to wyniki konkurencji są coraz lepsze. Mnogość producentów wykorzystujących w swoich produktach Androida, nowe wersje oprogramowania oraz coraz niższe ceny i zwiększająca się liczba modeli tabletów z pewnością nie ułatwią iPadowi pozostania na królewskim tronie.

Źródło: Mashable