Moje przemyślenia

Więcej aplikacji pobieramy na Androidzie, ale to Apple najlepiej na nich zarabia

MK
Marcin Kamiński
12

Aplikacje na urządzeniach mobilnych to zjawisko, które znaczenia nabrało dopiero w momencie wydania na rynek pierwszej generacji iPhone'a - wówczas to właśnie ten smartfon był prawdziwym królem pod kątem liczby dostępnych i ściąganych z sieci programów. Od tego czasu minęło jednak już kilka lat, co...

Aplikacje na urządzeniach mobilnych to zjawisko, które znaczenia nabrało dopiero w momencie wydania na rynek pierwszej generacji iPhone'a - wówczas to właśnie ten smartfon był prawdziwym królem pod kątem liczby dostępnych i ściąganych z sieci programów. Od tego czasu minęło jednak już kilka lat, co przyniosło spore zmiany. Jak pokazuje najnowszy raport, najwięcej aplikacji pobieramy bowiem nie z App Store, ale Google Play, czyli na telefonach i tabletach z Androidem. To jednak nie przeszkadza Apple zarabiać na aplikacjach znacznie więcej, niż konkurencja.

Najnowszy raport dotyczący aplikacji mobilnych, sporządzony przez Canalys, to ciekawy materiał pokazujący aktualne trendy na najpopularniejszych platformach mobilnych - iOS i Android. Analizując zaprezentowane dane szybko można zauważyć, że to właśnie użytkownicy Androida pobierają na swoje telefony i tablety najwięcej nowych programów. Przewaga nad App Store jest niewielka, jednak pod kątem liczby pobrań Google Play jest liderem.

Zupełnie inaczej ma się sprawa pod kątem zarobków. To posiadacze iPhone'ów i iPadów najchętniej wydają swoje pieniądze na nowe aplikacje, dzięki czemu właśnie do firmy Apple trafia 75% zysków z całego rynku aplikacji mobilnych. Pokazuje to jednoznacznie, że kluczowe w tym segmencie nie jest walczenie o same ściągnięcia programu, ale również o ich rentowność. Ciekawy jest również fakt, że prawdziwą dominację na rynku programów dla urządzeń mobilnych udało się zdobyć Apple i Google - tacy konkurenci jak BlackBerry World czy Windows Phone Store zostają daleko w tyle, zarówno pod względem liczby dostępnych tytułów, pobrań, jak i dochodów.

Podsumowując, cztery największe sklepy z aplikacjami mobilnymi na rynku wygenerowały w pierwszym kwartale 2013 roku aż 13,4 miliarda pobrań, które z kolei przyniosły dochody w wysokości 2,2 miliarda dolarów. Największe wzrosty popularności aplikacji mobilnych zanotowano na rozwijających się rynkach, gdzie lawinowo wzrasta popularność smartfonów - Afryce Południowej, Brazylii czy Indonezji. W Ameryce czy Europie wzrosty były znacznie mniejsze i wyniosły ok. 10% w stosunku do poprzednio analizowanego kwartału.

Wraz ze wzrostem popularności smartfonów oraz tabletów na całym świecie można śmiało spodziewać się jeszcze lepszych statystyk na rynku aplikacji mobilnych w przyszłości.

Źródło: Canalys

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu