Android

Android Auto może sprawić, że smartfon zwariuje. Uważajcie na ten błąd

Konrad Kozłowski
Android Auto może sprawić, że smartfon zwariuje. Uważajcie na ten błąd
Reklama

Wykryto irytujący problem z Android Auto. Czym się objawia i jak można sobie z nim poradzić?

Android Auto to system, który integruje smartfon z samochodem, umożliwiając kierowcom korzystanie z aplikacji takich jak nawigacja, muzyka czy komunikacja, bezpośrednio na ekranie pokładowym. To wygodne rozwiązanie, ale jak donoszą użytkownicy, ostatnie aktualizacje Android Auto przyniosły ze sobą nieoczekiwane problemy, szczególnie z połączeniem bezprzewodowym.

Reklama

Problemy z Android Auto i połączenie bezprzewodowym

Najbardziej dotkliwym problemem, który zgłaszają użytkownicy Android Auto, to samoczynne restarty telefonów podczas próby połączenia bezprzewodowego z systemem w samochodzie. Z relacji wynika, że problem ten pojawił się po aktualizacji do wersji 13.4 i 13.5. Użytkownicy różnych modeli telefonów, w tym popularnych OnePlusów i Samsungów, zgłaszają, że ich urządzenia resetują się natychmiast po nawiązaniu połączenia z Android Auto i próbie interakcji z ekranem. Niektórzy zauważają, że telefon dopiero po interakcji z nim podczas połączenia zaczyna działać poprawnie, wcześniej natomiast ciągle się restartuje. Jeszcze inni łączą ten problem z konkretnym modelem samochodu, jak np. Audi Q5 z 2021 roku.

Oprócz restartów telefonów, niektórzy użytkownicy Android Auto zgłaszają również całkowity brak możliwości nawiązania bezprzewodowego połączenia. Na forach pomocy technicznej można znaleźć wiele skarg na ten temat. Inni użytkownicy potwierdzają ten problem, dodając, że muszą restartować telefon za każdym razem, gdy chcą ponownie połączyć się z Android Auto bezprzewodowo po wyłączeniu samochodu lub rozłączeniu telefonu.

Jak rozwiązać problem z Android Auto?

Chociaż Google nie wydało jeszcze oficjalnego oświadczenia w tej sprawie, możliwym rozwiązaniem może być aktualizacja Android Auto do najnowszej wersji, oznaczonej numerem 13.7. Większość skarg dotyczy użytkowników wersji 13.5, więc aktualizacja może rozwiązać problemy. W przypadku, gdy problemy nadal występują, konieczne będzie poczekać na dalsze działania ze strony Google i ewentualne kolejne aktualizacje naprawiające błędy.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama