Polska

Agora poprawia wynik operacyjny (redukcja kosztów) mimo spadających przychodów

GM
Grzegorz Marczak
8

Agora zaprezentowała kwartalne wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2013. Chcąc podsumować je w jednym zdaniu można powiedzieć, że chwilowo dzięki redukcji kosztów (redukcja 411 etatów r/r) jest lepiej, choć strata netto zwiększyła się w porównaniu do analogicznego okresu a w głównych segmentach prz...

Agora zaprezentowała kwartalne wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2013. Chcąc podsumować je w jednym zdaniu można powiedzieć, że chwilowo dzięki redukcji kosztów (redukcja 411 etatów r/r) jest lepiej, choć strata netto zwiększyła się w porównaniu do analogicznego okresu a w głównych segmentach przychody spadają.

Wynik Spółki

Przyjrzymy się wynikom. Spółka w pierwszym kwartale wygenerowała ponad 261 milionów przychodu, przy czym koszty wyniosły w tym okresie ponad 262 miliony. Przychód spadł o 6,9% w porównaniu do analogicznego okresu, udało się też jednak zredukować koszty które spadły o 7,5%. Dzięki obniżeniu kosztów poprawiły się więc wyniki EBIT o 85% (ale jest to nadal niwelowanie ujemnego wyniku) oraz EBITDA o 17,4% (wzrost z 21,9 miliona do 25,7). Podsumowując w pierwszym kwartale spółka wygenerowała stratę na poziomie 1,4 miliona złotych (w porównaniu do 1 miliona w Q12012).

Gdzie są spadki w przychodach?


W których segmentach Agora dostała najbardziej jeśli chodzi o przychody? Można powiedzieć, że właściwie wszędzie. Spadają zarówno pieniądze w reklamie (tej internetowej, gazetowej i offlinowej) jak również sprzedaży Gazety Wyborczej. Kina jeszcze się trzymają ale to zasługa sprzedaży dodatkowej i reklam bo z samymi biletami do kina jest słabo (spadek o 6,6% r/r)

Nieustannie dobre wyniki generuje natomiast działalność poligraficzna (Agora drukuje również prasę konkurencji).

Internety

Zobaczmy jak spółka radzi sobie w internecie bo to jest temat, który najbardziej mnie interesuje. Przychody spadły o 2,7% porównując 25,1 miliona do 25,8 miliona r/r. Przy czym delikatnie bo o 1% wzrosły przychody z reklamy internetowej natomiast cały czas dramatycznie spadają przychody z ogłoszeń w wortalach (16,7%). Udało się natomiast dzięki oszczędnościom poprawić wynik EBIT i EBITDA które osiągnęły odpowiednio 1,9 miliona i 3,2 miliona.

Jeszcze w kontekście wyników finansowych ciekawa wzmianka jeśli chodzi o mobile:

W marcu 2013 r. liczba odsłon wykonanych z urządzeń mobilnych na serwisach grupy Gazeta.pl wyniosła 125 mln (wzrost o 95,4%), co dało grupie Gazeta.pl trzecie miejsce na rynku wg badania Megapanel PBI/Gemius. Odsetek odsłon mobilnych na serwisach grupy Gazeta.pl wyniósł 10,4% i był najwyższy wśród polskich portali horyzontalny

Jeśli zainteresowani jesteście szczegółami znajdziecie je w raporcie i prezentacji dla mediów

Foto pochodzi z www.skyscrapercity.com

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

gazeta.plagoraGazeta Wyborcza