Adobe w poniedziałek wypuściło na świat swoje dwa nowe produkty czyli Acrobat.com oraz Adobe9 (wcześniej miała miejsce premiera Photoshopa onl...
Adobe w poniedziałek wypuściło na świat swoje dwa nowe produkty czyli Acrobat.com oraz Adobe9 (wcześniej miała miejsce premiera Photoshopa online oraz media playera Adobe TV).
Acrobat.com to próba stworzenia zestawów narzędzi dla małego biznesu (i nie tylko). W skład pakietu usług wchodzą na razie Adobe ConnectNow (narzędzie do organizowania spotkań online), Adobe Buzzword (onlinowy edytor tekstu) oraz Adobe share (do dzielenia się i wymieniania plikami). Oczywiście jak przystało na Adobe mamy jeszcze online konwerter do formatu PDF no i oczywiście do tego wszystkiego dostajemy 5Gb przestrzeni dyskowej.
Edytor tekstu
Trzeba przyznać, że integrując swoje produkty adobe wskazało jasno i wyraźnie kierunek w jakim chce podążać. Pytanie tylko czy jest w stanie konkurować w dziedzinie aplikacji dla biznesu z takimi rywalami jak Google czy Microsoft?
Wracając jednak do udostępnionego w poniedziałek pakietu narzędzi - Buzzword jako edytor tekstu nie zrobił na mnie "porażającego" wrażenia - można pracować grupowo, można sprawdzać statusy edycji itp. Trudno też spodziewać się po jakby nie było edytorze tekstu jakichś bardzo innowacyjnych rozwiązań.
Adobe Share
Moim skromnym zdaniem najciekawiej z całego pakietu aplikacji zapowiada się ConnectNow czyli możliwość tworzenia spotkań online połączonych z video konferencjami oraz możliwością współdzielenia się desktopem. Nie testowałem jeszcze tego narzędzia przy pracy grupowej ale wydaje mi się, że w tych czasach kiedy praca zdalna staje się powszechna takie rozwiązania będą bardzo pomocne.
Współdzielenie desktopu w ConnectNow
Jeśli chcecie się zapoznać z dokładniejszą recenzją produktów ukrytych pod acrobat.com to warto przeczytać wpis na arstechnica.com.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu