5

Account Groups – Facebook idzie na rękę agencjom reklamowym

Facebook nie od wczoraj jest uznawany za świetne narzędzie marketingowe w sieci. Każdy liczący się biznes czy marka posiada swój własny FanPage w tym serwisie, firmy prześcigają się w coraz to ciekawszych konkursach na Facebooku, nierzadko przy akompaniamencie napisanych przez siebie aplikacji w FBML. Na reklamach tradycyjnych na mieście, czy też tych audio-wizualnych w telewizji […]

Facebook nie od wczoraj jest uznawany za świetne narzędzie marketingowe w sieci. Każdy liczący się biznes czy marka posiada swój własny FanPage w tym serwisie, firmy prześcigają się w coraz to ciekawszych konkursach na Facebooku, nierzadko przy akompaniamencie napisanych przez siebie aplikacji w FBML. Na reklamach tradycyjnych na mieście, czy też tych audio-wizualnych w telewizji czy kinie pojawiają się adresy poszczególnych stron FanPage.

Bądź co bądź, Facebook to największy serwis społecznościowy na świecie – audytorium jest ogromne, potencjalny reklamodawca może dotrzeć do milionów ludzi. Nic dziwnego, że powstały wyspecjalizowane agencje reklamowe zajmujące się marketingiem tylko i wyłącznie na Facebooku. To właśnie w ich stronę wyciągnął rękę serwis, tworząc narzędzie ułatwiające im codzienną pracę – Account Groups.

Dzięki nowemu narzędziu, właściciele agencji reklamowych (i nie tylko) mogą w wygodny sposób zarządzać kampaniami reklamowymi w Facebook Ads, grupować je. Oprócz tego, nowa funkcja umożliwia także zarządzanie grupami, stronami, raportami etc.

Jak podaje serwis FB News:

Członkom możemy nadać odpowiednie prawa: administratorzy, użytkownicy ogólni, dostęp do raportów, lub usunięcie z grupy. Nowo dodany członek, musi potwierdzić zaproszenie do grupy w sekcji Menedżera reklam. Gdy grupa jest poprawnie skonfigurowana, użytkownicy mogą wybrać z rozwijanej listy Konta Ad Manager i zobaczyć wszystkie kampanie, wszystkich kont, które zostały dodane.

W celu lepszego poznania nowej funkcji, zapraszam do przejrzenia specjalnego poradnika napisanego przez Facebooka.