24

8 prostych rad jak konstruować posty na Facebooku, aby były angażujące

Jeśli regularnie czytacie Antyweb, zapewne zauważyliście, że nie stronimy od tematyki prowadzenia działań marketingowych w mediach społecznościowych. Sposobów na prowadzenie strony na Facebooku jest wiele, warto jednak powtórzyć podstawowe zasady konstruowania postów. Tym bardziej, że tym razem przedstawione zostały one w formie infografiki, które ponoć skuteczniej niż raporty przekazują wiedzę w internecie. 1. Publikuj zdjęcia […]

Jeśli regularnie czytacie Antyweb, zapewne zauważyliście, że nie stronimy od tematyki prowadzenia działań marketingowych w mediach społecznościowych. Sposobów na prowadzenie strony na Facebooku jest wiele, warto jednak powtórzyć podstawowe zasady konstruowania postów. Tym bardziej, że tym razem przedstawione zostały one w formie infografiki, które ponoć skuteczniej niż raporty przekazują wiedzę w internecie.

1. Publikuj zdjęcia

Na Antyweb pisaliśmy już niejednokrotnie, że najbardziej użytkowników Facebooka angażują wpisy z załączonym zdjęciem. To właśnie fotografie, a nie filmy czy linki, mają największą szansę na kliknięcie w „lubię to” lub komentarz od fana.

2. Zostawiaj puste pola

Skonstruowanie prostej zagadki lub zapytanie fanów o ich preferencje poprzez pozostawienie w zdaniu pustego pola potrafi skutecznie zachęcić użytkowników do pozostawienia komentarza pod postem. Podobnie jak przy ankietach, fani dosyć chętnie dzielą się swoimi opiniami oraz obserwują gusta innych.

3. Użyj lajków

Znaną od dawna metodą, lecz chyba tracącą w dzisiejszych czasach na skuteczności, jest proszenie wprost o klikanie w „lubię to”. Na niektórych stronach na Facebooku można było zobaczyć wpisy typu „kto kibicuje naszym klika lajka”. Z moich obserwacji wynika, że metoda ta nie powinna być stosowana zbyt często, a jej skuteczność z czasem spada.

4. Zadawaj pytania

Podobnie jak pozostawianie pustych pól czy organizowanie ankiet, tak też stawianie pytań dodatkowo stymuluje czytających wpis fanów do pozostawienia komentarza. Warto wykorzystać w przypadku takiego pytania aktualny temat i zawęzić nieco zakres możliwych odpowiedzi – przy pytaniach otwartych kreatywność fanów może nas zaskoczyć w niechciany sposób.

5. Rozmawiaj o Facebooku

Dyskutowanie o Facebooku na Facebooku ma sens – każdy użytkownik tego serwisu interesuje się nim choćby w minimalnym stopniu, wypatrując zmian, które zazwyczaj nie cieszą się przychylnością (np. krytykowana Oś Czasu).

6. Pamiętaj o okazjach

Przypominanie o ważnych rocznicach czy świętach to dobry sposób na zahaczenie aktualnego tematu i zaangażowanie fanów danej strony. Pamiętaj, aby nie opierać komunikacji z fanami na okazach w zbyt dużym stopniu – o Dniu Ojca informować będzie zapewne większość obserwowanych przez Twoich fanów profili na Facebooku.

7. Użyj udostępniania

Skonstruowanie tego typu wpisu może nie być proste, jednak potrafi okazać się skuteczne. Jak mocno działa prośba o udostępnienie wpisu na swoim profilu można często zauważyć w przypadku postów o kradzieży przedmiotu i poszukiwaniach sprawcy. Miej na uwadze, żeby Twój przekaz marketingowy nie okazał się zwyczajnym łańcuszkiem.

8. Mieszaj wszystkie powyższe

Łączenie ze sobą wyżej opisanych metod jest możliwe, a nawet wskazane. Możesz więc przypomnieć o Dniu Ojca, zadając pytanie co fani planują kupić na prezent i do wpisu dodatkowo załączyć zdjęcie jednego z pomysłów na podarunek.

Autorem infografiki jest CluePR.