11

328 tysięcy użytkowników iOS. 1,3 miliona Androida – Facebook pokazuje ciekawe informacje o polskich użytkownikach mobilnych

Testuję ostatnio dla sportu różnego rodzaju reklamy na Facebooku (opiszę to kiedyś w osobnym artykule) i dzięki dość dokładnym opcjom targetowania mogę się z wam podzielić ciekawymi informacjami odnośnie mobilnych użytkowników tego systemu. Czy można z tych danych wyciągać wnioski odnośnie całej populacji mobilnej w Polsce? Moim zdaniem trzeba być z tym ostrożnym, niemniej jednak […]

Testuję ostatnio dla sportu różnego rodzaju reklamy na Facebooku (opiszę to kiedyś w osobnym artykule) i dzięki dość dokładnym opcjom targetowania mogę się z wam podzielić ciekawymi informacjami odnośnie mobilnych użytkowników tego systemu. Czy można z tych danych wyciągać wnioski odnośnie całej populacji mobilnej w Polsce? Moim zdaniem trzeba być z tym ostrożnym, niemniej jednak to chyba jedne z wiarygodniejszych danych odnośnie naszego kraju.

Zacznijmy jednak od początku. W opcjach targetowania reklam na FB mamy dokładny podział na użytkowników mobilnych łącznie z podziałem na system oraz urządzenia i producentów. Oto co można z nich wyczytać:

Według danych dostępnych w panelu reklamowym mamy 9 188 460 użytkowników Facebook z Polski. W tym ponad 2,6 miliona użytkowników urządzeń mobilnych. Z czego ponad 1,6 miliona to użytkownicy smartphonów i tabletów i ponad 922 tysiące użytkowników tak zwanych feature phonów.

Idźmy więc dalej w poszczególne kategorie. Zacznijmy od iOS. Wszystkich użytkowników urządzeń mobilnych z systemem iOS mamy na Facebooku 328 180. W tym podział na wybrane uwzględnione w targetowaniu urządzenia wygląda następująco (nie składa się to na całkowitą liczbę ponad 328 tysięcy):

  • ipad 1 – 8 860
  • ipad 2 – 45 740
  • ipad 3 – 23 820
  • iphone 4 – 77 780
  • iphone 4S – 53 640
  • ipod Touch – 18 800

Teraz Android. Wszystkich użytkowników Facebooka łączących się z serwisem za pomocą urządzeń z tym systemem mamy 1 337 300. W tym podział na wybrane uwzględnione w targetowaniu urządzenia wygląda następująco:

  • HTC – 241 580
  • LG – 57 160
  • Motorola – 25 300
  • Samsung – 562 980
  • Sony – 353 340
  • Android (other) – 403 840

Jest jeszcze kategoria Other OS do której wrzucone zostały telefony z systeme Black Berry i Windows. Łącznie ich wynik to nieco ponad 106 tysięcy z czego Windows to ponad 70k użytkowników.

Wnioski?

Liczby te najciekawiej wyglądają jednak przedstawione w procentach. Otóż 60% użytkowników (ponad 1,6 miliona) mobilnych Facebook w Polsce korzysta z smartphonów lub tabletów. Przy czym ponad 80% (1,33 miliona) z tej liczby to użytkownicy systemu Android a niecałe 20% (328k) to iOS.

Jeśli chodzi o inne wnioski to widać, że w iOS nadal królują starsze wersje urządzeń czyli iPhone 4 i iPad2 – wynika to zapewne z 24 miesięcznych planów u operatorów. W przypadku Androida natomiast widać dominacje Samsunga natomiast dla mnie zaskoczeniem jest pozycja Sony, która wyprzedza HTC.

Partner sekcji mobilnej:


Alternatywna zawartość w przypadku braku flash-a

Patronem sekcji Mobile jest Sony Mobile, producent Xperia™ T – smartfona sprawdzonego przez Jamesa Bonda. Xperia T wyposażona została w najlepszy ekran HD o przekątnej 4,6 cala z technologią Mobile BRAVIA® Engine oraz doskonały aparat fotograficzny o rozdzielczości 13 MP z funkcją fast capture.

Smartfon napędza dwurdzeniowy procesor najnowszej generacji o taktowaniu 1,5 GHz, zapewniający dłuższe życie baterii, szybkie działanie i ultra-ostrą grafikę.