Polska

3/4 Polaków słucha codziennie radia FM - tylko 8% przez internet

Grzegorz Ułan
3/4 Polaków słucha codziennie radia FM - tylko 8% przez internet
18

Na stronach Komitetu Badań Radiowych pojawił się coroczny raport z danymi odnoszącymi się do słuchalności radia FM w Polsce w 2018 roku. Wynika z niego, że co raz więcej Polaków słucha tradycyjnego radia, mimo iż mogłoby się wydawać, że ten trend w końcu się zatrzyma.

Nic takiego się nie dzieje, popularność radia FM rośnie w Polsce, dodatkowo raport dla przejrzystości pokazuje dane również z roku ubiegłego, dzięki czemu widać, jak to się zmienia w czasie.

Nic takiego się nie dzieje, popularność radia FM rośnie w Polsce, dodatkowo raport dla przejrzystości pokazuje dane również z roku ubiegłego, dzięki czemu widać, jak to się zmienia w czasie.

RADIO OGÓŁEM 2017 2018
Zasięg dzienny 71,50% 72,40%
21,6 mln osób 21,8 mln osób
Średni czas słuchania (min) 266 min. 272 min.

 

Zasięg dzienny radia FM w 2018 roku wyniósł 72,4% - ponad 1% więcej niż w zeszłym roku, z tego wynika, że prawie 22 mln Polaków słucha codziennie radia FM, a średnio każdy z nas przez 4,5 godzinny dziennie. W moim przypadku by się zgadzało.

Osobiście zaskoczyły mnie kolejne dane, nie przypominam sobie, aby KBR dzielił się wcześniej danymi odnoszącymi się do źródła sygnału, z którego korzystamy do odsłuchiwania stacji radiowych.

ŹRÓDŁO SYGNAŁU RADIOWEGO 2017 2018
Antena radiowa FM 66,70% 67,80%
Internet 7,40% 8,00%
Dekoder TV kablowej/cyfrowej 3,30% 3,20%

 

Okazuje się, że w zeszłym roku zaledwie 7,4% Polaków słuchało radia przez internet, a w tym roku niewiele więcej, bo 8%. W dobie dużych paczek danych i dużo lepszej jakości odbioru, czy to online przez komputer czy przez aplikację mobilną, nadal słuchamy stacji radiowych w tradycyjnych radioodbiornikach - 67,8%. Tutaj się rozdzielam w statystykach - na radio FM w domu, a w trasie na internet w telefonie, w którym słucham stacji radiowych FM poprzez TuneIn - polecam tę aplikację fanom radia, nie tylko polskiego.

MIEJSCE SŁUCHANIA (zasięg w kwadransach) 2017 2018
W domu 43,10% 40,70%
W pracy 13,10% 13,80%
W samochodzie 35,80% 38,40%
W innym miejscu 6,70% 7,40%

 

Kolejne dane sugerują, że cały czas rosnąca słuchalność radia FM w Polsce ma miejsce dzięki jej wzrostowi w samochodzie - prawie 3% więcej niż w zeszłym roku, z drugiej strony w domu radia FM słucha prawie 3% mniej Polaków. Słuchalność w pracy wzrosła z 13,1% do 13,8%, a w innych miejscach również niewielki wzrost - rozumiem, że chodzi tu miejsca, gdzie mimowolnie słuchamy radia, na przykład w autobusie, w podróży.

W jakich godzinach najwięcej Polaków słucha radia? W dni powszednie, pomiędzy 9:00 a 15:00 w każdej godzinie słucha radia od 9 mln do 9,6 mln Polaków.

Na koniec zerknijmy jakie radia były najpopularniejsze w zeszłym roku.

Ogólnopolskie stacje radiowe październik - grudzień 2017 październik - grudzień 2018
Radio RMF FM 26,60% 26,00%
Radio ZET 12,40% 12,70%
Jedynka – Program 1 Polskiego Radia 6,90% 5,90%
Trójka – Program 3 Polskiego Radia 6,10% 5,60%
VOX 3,80% 4,00%
Radio TOK FM 2,00% 2,10%
AntyRadio 1,90% 1,80%
Radio Maryja 1,90% 1,80%
RMF Classic 1,30% 1,70%
Dwójka – Program 2 Polskiego Radia 0,60% 0,60%
Polskie Radio 24 / do 2016-08 Czwórka – Program 4 Polskiego Radia 0,60% 0,60%
Radio Muzo.fm / do 2014-09 Radio PiN 0,30% 0,30%

 

Tradycyjnie, dwa pierwsze miejsca okupowane są przez radio RMF FM, które nieznacznie straciło na słuchalności w porównaniu z rokiem ubiegłym i Radio Zet, które w drugą stronę - zyskało. Kolejne spadki zaliczają Program 1 Polskiego Radia i "Trójka", które jeszcze w 2015 roku (nieprzypadkowy rok), mogły pochwalić się słuchalnością odpowiednio około 10% i 8%.

Źródło: Radio Track, Kantar Polska S.A. na zlecenie Komitetu Badań Radiowych, badanie zrealizowane na ogólnopolskiej próbie osób w wieku 15-75 lat, wielkość próby: 2018 – 83 404 , 2017 – 83 366 respondentów.

Photo: Wavebreakmedia/Depositphotos.

RADIO OGÓŁEM 2017 2018
Zasięg dzienny 71,50% 72,40%
21,6 mln osób 21,8 mln osób
Średni czas słuchania (min) 266 min. 272 min.

 

Zasięg dzienny radia FM w 2018 roku wyniósł 72,4% - ponad 1% więcej niż w zeszłym roku, z tego wynika, że prawie 22 mln Polaków słucha codziennie radia FM, a średnio każdy z nas przez 4,5 godzinny dziennie. W moim przypadku by się zgadzało.

Osobiście zaskoczyły mnie kolejne dane, nie przypominam sobie, aby KBR dzielił się wcześniej danymi odnoszącymi się do źródła sygnału, z którego korzystamy do odsłuchiwania stacji radiowych.

Nic takiego się nie dzieje, popularność radia FM rośnie w Polsce, dodatkowo raport dla przejrzystości pokazuje dane również z roku ubiegłego, dzięki czemu widać, jak to się zmienia w czasie.

RADIO OGÓŁEM 2017 2018
Zasięg dzienny 71,50% 72,40%
21,6 mln osób 21,8 mln osób
Średni czas słuchania (min) 266 min. 272 min.

 

Zasięg dzienny radia FM w 2018 roku wyniósł 72,4% - ponad 1% więcej niż w zeszłym roku, z tego wynika, że prawie 22 mln Polaków słucha codziennie radia FM, a średnio każdy z nas przez 4,5 godzinny dziennie. W moim przypadku by się zgadzało.

Osobiście zaskoczyły mnie kolejne dane, nie przypominam sobie, aby KBR dzielił się wcześniej danymi odnoszącymi się do źródła sygnału, z którego korzystamy do odsłuchiwania stacji radiowych.

ŹRÓDŁO SYGNAŁU RADIOWEGO 2017 2018
Antena radiowa FM 66,70% 67,80%
Internet 7,40% 8,00%
Dekoder TV kablowej/cyfrowej 3,30% 3,20%

 

Okazuje się, że w zeszłym roku zaledwie 7,4% Polaków słuchało radia przez internet, a w tym roku niewiele więcej, bo 8%. W dobie dużych paczek danych i dużo lepszej jakości odbioru, czy to online przez komputer czy przez aplikację mobilną, nadal słuchamy stacji radiowych w tradycyjnych radioodbiornikach - 67,8%. Tutaj się rozdzielam w statystykach - na radio FM w domu, a w trasie na internet w telefonie, w którym słucham stacji radiowych FM poprzez TuneIn - polecam tę aplikację fanom radia, nie tylko polskiego.

MIEJSCE SŁUCHANIA (zasięg w kwadransach) 2017 2018
W domu 43,10% 40,70%
W pracy 13,10% 13,80%
W samochodzie 35,80% 38,40%
W innym miejscu 6,70% 7,40%

 

Kolejne dane sugerują, że cały czas rosnąca słuchalność radia FM w Polsce ma miejsce dzięki jej wzrostowi w samochodzie - prawie 3% więcej niż w zeszłym roku, z drugiej strony w domu radia FM słucha prawie 3% mniej Polaków. Słuchalność w pracy wzrosła z 13,1% do 13,8%, a w innych miejscach również niewielki wzrost - rozumiem, że chodzi tu miejsca, gdzie mimowolnie słuchamy radia, na przykład w autobusie, w podróży.

W jakich godzinach najwięcej Polaków słucha radia? W dni powszednie, pomiędzy 9:00 a 15:00 w każdej godzinie słucha radia od 9 mln do 9,6 mln Polaków.

Na koniec zerknijmy jakie radia były najpopularniejsze w zeszłym roku.

Ogólnopolskie stacje radiowe październik - grudzień 2017 październik - grudzień 2018
Radio RMF FM 26,60% 26,00%
Radio ZET 12,40% 12,70%
Jedynka – Program 1 Polskiego Radia 6,90% 5,90%
Trójka – Program 3 Polskiego Radia 6,10% 5,60%
VOX 3,80% 4,00%
Radio TOK FM 2,00% 2,10%
AntyRadio 1,90% 1,80%
Radio Maryja 1,90% 1,80%
RMF Classic 1,30% 1,70%
Dwójka – Program 2 Polskiego Radia 0,60% 0,60%
Polskie Radio 24 / do 2016-08 Czwórka – Program 4 Polskiego Radia 0,60% 0,60%
Radio Muzo.fm / do 2014-09 Radio PiN 0,30% 0,30%

 

Tradycyjnie, dwa pierwsze miejsca okupowane są przez radio RMF FM, które nieznacznie straciło na słuchalności w porównaniu z rokiem ubiegłym i Radio Zet, które w drugą stronę - zyskało. Kolejne spadki zaliczają Program 1 Polskiego Radia i "Trójka", które jeszcze w 2015 roku (nieprzypadkowy rok), mogły pochwalić się słuchalnością odpowiednio około 10% i 8%.

Źródło: Radio Track, Kantar Polska S.A. na zlecenie Komitetu Badań Radiowych, badanie zrealizowane na ogólnopolskiej próbie osób w wieku 15-75 lat, wielkość próby: 2018 – 83 404 , 2017 – 83 366 respondentów.

Photo: Wavebreakmedia/Depositphotos.

ŹRÓDŁO SYGNAŁU RADIOWEGO 2017 2018
Antena radiowa FM 66,70% 67,80%
Internet 7,40% 8,00%
Dekoder TV kablowej/cyfrowej 3,30% 3,20%

 

Okazuje się, że w zeszłym roku zaledwie 7,4% Polaków słuchało radia przez internet, a w tym roku niewiele więcej, bo 8%. W dobie dużych paczek danych i dużo lepszej jakości odbioru, czy to online przez komputer czy przez aplikację mobilną, nadal słuchamy stacji radiowych w tradycyjnych radioodbiornikach - 67,8%. Tutaj się rozdzielam w statystykach - na radio FM w domu, a w trasie na internet w telefonie, w którym słucham stacji radiowych FM poprzez TuneIn - polecam tę aplikację fanom radia, nie tylko polskiego.

Nic takiego się nie dzieje, popularność radia FM rośnie w Polsce, dodatkowo raport dla przejrzystości pokazuje dane również z roku ubiegłego, dzięki czemu widać, jak to się zmienia w czasie.

RADIO OGÓŁEM 2017 2018
Zasięg dzienny 71,50% 72,40%
21,6 mln osób 21,8 mln osób
Średni czas słuchania (min) 266 min. 272 min.

 

Zasięg dzienny radia FM w 2018 roku wyniósł 72,4% - ponad 1% więcej niż w zeszłym roku, z tego wynika, że prawie 22 mln Polaków słucha codziennie radia FM, a średnio każdy z nas przez 4,5 godzinny dziennie. W moim przypadku by się zgadzało.

Osobiście zaskoczyły mnie kolejne dane, nie przypominam sobie, aby KBR dzielił się wcześniej danymi odnoszącymi się do źródła sygnału, z którego korzystamy do odsłuchiwania stacji radiowych.

ŹRÓDŁO SYGNAŁU RADIOWEGO 2017 2018
Antena radiowa FM 66,70% 67,80%
Internet 7,40% 8,00%
Dekoder TV kablowej/cyfrowej 3,30% 3,20%

 

Okazuje się, że w zeszłym roku zaledwie 7,4% Polaków słuchało radia przez internet, a w tym roku niewiele więcej, bo 8%. W dobie dużych paczek danych i dużo lepszej jakości odbioru, czy to online przez komputer czy przez aplikację mobilną, nadal słuchamy stacji radiowych w tradycyjnych radioodbiornikach - 67,8%. Tutaj się rozdzielam w statystykach - na radio FM w domu, a w trasie na internet w telefonie, w którym słucham stacji radiowych FM poprzez TuneIn - polecam tę aplikację fanom radia, nie tylko polskiego.

MIEJSCE SŁUCHANIA (zasięg w kwadransach) 2017 2018
W domu 43,10% 40,70%
W pracy 13,10% 13,80%
W samochodzie 35,80% 38,40%
W innym miejscu 6,70% 7,40%

 

Kolejne dane sugerują, że cały czas rosnąca słuchalność radia FM w Polsce ma miejsce dzięki jej wzrostowi w samochodzie - prawie 3% więcej niż w zeszłym roku, z drugiej strony w domu radia FM słucha prawie 3% mniej Polaków. Słuchalność w pracy wzrosła z 13,1% do 13,8%, a w innych miejscach również niewielki wzrost - rozumiem, że chodzi tu miejsca, gdzie mimowolnie słuchamy radia, na przykład w autobusie, w podróży.

W jakich godzinach najwięcej Polaków słucha radia? W dni powszednie, pomiędzy 9:00 a 15:00 w każdej godzinie słucha radia od 9 mln do 9,6 mln Polaków.

Na koniec zerknijmy jakie radia były najpopularniejsze w zeszłym roku.

Ogólnopolskie stacje radiowe październik - grudzień 2017 październik - grudzień 2018
Radio RMF FM 26,60% 26,00%
Radio ZET 12,40% 12,70%
Jedynka – Program 1 Polskiego Radia 6,90% 5,90%
Trójka – Program 3 Polskiego Radia 6,10% 5,60%
VOX 3,80% 4,00%
Radio TOK FM 2,00% 2,10%
AntyRadio 1,90% 1,80%
Radio Maryja 1,90% 1,80%
RMF Classic 1,30% 1,70%
Dwójka – Program 2 Polskiego Radia 0,60% 0,60%
Polskie Radio 24 / do 2016-08 Czwórka – Program 4 Polskiego Radia 0,60% 0,60%
Radio Muzo.fm / do 2014-09 Radio PiN 0,30% 0,30%

 

Tradycyjnie, dwa pierwsze miejsca okupowane są przez radio RMF FM, które nieznacznie straciło na słuchalności w porównaniu z rokiem ubiegłym i Radio Zet, które w drugą stronę - zyskało. Kolejne spadki zaliczają Program 1 Polskiego Radia i "Trójka", które jeszcze w 2015 roku (nieprzypadkowy rok), mogły pochwalić się słuchalnością odpowiednio około 10% i 8%.

Źródło: Radio Track, Kantar Polska S.A. na zlecenie Komitetu Badań Radiowych, badanie zrealizowane na ogólnopolskiej próbie osób w wieku 15-75 lat, wielkość próby: 2018 – 83 404 , 2017 – 83 366 respondentów.

Photo: Wavebreakmedia/Depositphotos.

MIEJSCE SŁUCHANIA (zasięg w kwadransach) 2017 2018
W domu 43,10% 40,70%
W pracy 13,10% 13,80%
W samochodzie 35,80% 38,40%
W innym miejscu 6,70% 7,40%

 

Kolejne dane sugerują, że cały czas rosnąca słuchalność radia FM w Polsce ma miejsce dzięki jej wzrostowi w samochodzie - prawie 3% więcej niż w zeszłym roku, z drugiej strony w domu radia FM słucha prawie 3% mniej Polaków. Słuchalność w pracy wzrosła z 13,1% do 13,8%, a w innych miejscach również niewielki wzrost - rozumiem, że chodzi tu miejsca, gdzie mimowolnie słuchamy radia, na przykład w autobusie, w podróży.

W jakich godzinach najwięcej Polaków słucha radia? W dni powszednie, pomiędzy 9:00 a 15:00 w każdej godzinie słucha radia od 9 mln do 9,6 mln Polaków.

Na koniec zerknijmy jakie radia były najpopularniejsze w zeszłym roku.

Nic takiego się nie dzieje, popularność radia FM rośnie w Polsce, dodatkowo raport dla przejrzystości pokazuje dane również z roku ubiegłego, dzięki czemu widać, jak to się zmienia w czasie.

RADIO OGÓŁEM 2017 2018
Zasięg dzienny 71,50% 72,40%
21,6 mln osób 21,8 mln osób
Średni czas słuchania (min) 266 min. 272 min.

 

Zasięg dzienny radia FM w 2018 roku wyniósł 72,4% - ponad 1% więcej niż w zeszłym roku, z tego wynika, że prawie 22 mln Polaków słucha codziennie radia FM, a średnio każdy z nas przez 4,5 godzinny dziennie. W moim przypadku by się zgadzało.

Osobiście zaskoczyły mnie kolejne dane, nie przypominam sobie, aby KBR dzielił się wcześniej danymi odnoszącymi się do źródła sygnału, z którego korzystamy do odsłuchiwania stacji radiowych.

ŹRÓDŁO SYGNAŁU RADIOWEGO 2017 2018
Antena radiowa FM 66,70% 67,80%
Internet 7,40% 8,00%
Dekoder TV kablowej/cyfrowej 3,30% 3,20%

 

Okazuje się, że w zeszłym roku zaledwie 7,4% Polaków słuchało radia przez internet, a w tym roku niewiele więcej, bo 8%. W dobie dużych paczek danych i dużo lepszej jakości odbioru, czy to online przez komputer czy przez aplikację mobilną, nadal słuchamy stacji radiowych w tradycyjnych radioodbiornikach - 67,8%. Tutaj się rozdzielam w statystykach - na radio FM w domu, a w trasie na internet w telefonie, w którym słucham stacji radiowych FM poprzez TuneIn - polecam tę aplikację fanom radia, nie tylko polskiego.

MIEJSCE SŁUCHANIA (zasięg w kwadransach) 2017 2018
W domu 43,10% 40,70%
W pracy 13,10% 13,80%
W samochodzie 35,80% 38,40%
W innym miejscu 6,70% 7,40%

 

Kolejne dane sugerują, że cały czas rosnąca słuchalność radia FM w Polsce ma miejsce dzięki jej wzrostowi w samochodzie - prawie 3% więcej niż w zeszłym roku, z drugiej strony w domu radia FM słucha prawie 3% mniej Polaków. Słuchalność w pracy wzrosła z 13,1% do 13,8%, a w innych miejscach również niewielki wzrost - rozumiem, że chodzi tu miejsca, gdzie mimowolnie słuchamy radia, na przykład w autobusie, w podróży.

W jakich godzinach najwięcej Polaków słucha radia? W dni powszednie, pomiędzy 9:00 a 15:00 w każdej godzinie słucha radia od 9 mln do 9,6 mln Polaków.

Na koniec zerknijmy jakie radia były najpopularniejsze w zeszłym roku.

Ogólnopolskie stacje radiowe październik - grudzień 2017 październik - grudzień 2018
Radio RMF FM 26,60% 26,00%
Radio ZET 12,40% 12,70%
Jedynka – Program 1 Polskiego Radia 6,90% 5,90%
Trójka – Program 3 Polskiego Radia 6,10% 5,60%
VOX 3,80% 4,00%
Radio TOK FM 2,00% 2,10%
AntyRadio 1,90% 1,80%
Radio Maryja 1,90% 1,80%
RMF Classic 1,30% 1,70%
Dwójka – Program 2 Polskiego Radia 0,60% 0,60%
Polskie Radio 24 / do 2016-08 Czwórka – Program 4 Polskiego Radia 0,60% 0,60%
Radio Muzo.fm / do 2014-09 Radio PiN 0,30% 0,30%

 

Tradycyjnie, dwa pierwsze miejsca okupowane są przez radio RMF FM, które nieznacznie straciło na słuchalności w porównaniu z rokiem ubiegłym i Radio Zet, które w drugą stronę - zyskało. Kolejne spadki zaliczają Program 1 Polskiego Radia i "Trójka", które jeszcze w 2015 roku (nieprzypadkowy rok), mogły pochwalić się słuchalnością odpowiednio około 10% i 8%.

Źródło: Radio Track, Kantar Polska S.A. na zlecenie Komitetu Badań Radiowych, badanie zrealizowane na ogólnopolskiej próbie osób w wieku 15-75 lat, wielkość próby: 2018 – 83 404 , 2017 – 83 366 respondentów.

Photo: Wavebreakmedia/Depositphotos.

Ogólnopolskie stacje radiowe październik - grudzień 2017 październik - grudzień 2018
Radio RMF FM 26,60% 26,00%
Radio ZET 12,40% 12,70%
Jedynka – Program 1 Polskiego Radia 6,90% 5,90%
Trójka – Program 3 Polskiego Radia 6,10% 5,60%
VOX 3,80% 4,00%
Radio TOK FM 2,00% 2,10%
AntyRadio 1,90% 1,80%
Radio Maryja 1,90% 1,80%
RMF Classic 1,30% 1,70%
Dwójka – Program 2 Polskiego Radia 0,60% 0,60%
Polskie Radio 24 / do 2016-08 Czwórka – Program 4 Polskiego Radia 0,60% 0,60%
Radio Muzo.fm / do 2014-09 Radio PiN 0,30% 0,30%

 

Tradycyjnie, dwa pierwsze miejsca okupowane są przez radio RMF FM, które nieznacznie straciło na słuchalności w porównaniu z rokiem ubiegłym i Radio Zet, które w drugą stronę - zyskało. Kolejne spadki zaliczają Program 1 Polskiego Radia i "Trójka", które jeszcze w 2015 roku (nieprzypadkowy rok), mogły pochwalić się słuchalnością odpowiednio około 10% i 8%.


Źródło: Radio Track, Kantar Polska S.A. na zlecenie Komitetu Badań Radiowych, badanie zrealizowane na ogólnopolskiej próbie osób w wieku 15-75 lat, wielkość próby: 2018 – 83 404 , 2017 – 83 366 respondentów.

Photo: Wavebreakmedia/Depositphotos.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu