Polska

Znakomity rok radia FM w Polsce. Tak, FM - przez internet niewielu z Was go słucha

Grzegorz Ułan
Znakomity rok radia FM w Polsce. Tak, FM - przez internet niewielu z Was go słucha
42

W zasadzie, to radio FM ma świetne lata za sobą, nie tylko ostatni rok, a patrząc po aktualnej popularności i słuchalności, radio FM może spać spokojnie przez najbliższe lata.

Komitet Badań Radiowych (KBR) przygotował właśnie raport za 2019 rok, podsumowujący rynek radiowy w Polsce. Na początek zerknijmy na rys czasowy i słuchalność radio FM na przestrzeni ostatnich 4 lat.

Komitet Badań Radiowych (KBR) przygotował właśnie raport za 2019 rok, podsumowujący rynek radiowy w Polsce. Na początek zerknijmy na rys czasowy i słuchalność radio FM na przestrzeni ostatnich 4 lat.

Radio ogółem 2016 2017 2018 2019
Zasięg dzienny 72,0% 21,7 mln osób 71,5% 21,6 mln osób 72,4% 21,8 mln osób 72,2% 21,8 mln osób
Zasięg tygodniowy 91,8% 27,7 mln osób 91,4% 27,6 mln osób 91,9% 27,7 mln osób 91,9% 27,7 mln osób
Średni czas słuchania 270 min. 266 min. 272 min. 269 min.

 

Można powiedzieć, że od 2016 roku ani drgnie, nadal prawie 22 mln osób w Polsce słucha każdego dnia radia FM, co daje zasięg dzienny na poziomie 72,2%. Z kolei tygodniowo radio FM dociera aż do 92% populacji w Polsce, czyli do 27,7 mln osób. Średni czas słuchania? Prawie 5 (4,48) godzin dziennie!

Gdzie słuchamy radia FM? No może nie gdzie, to będzie później, ale co jest głównym źródłem sygnału do odsłuchiwania stacji radiowych w Polsce? Jeszcze kilka lat temu, w 2015 roku, kiedy nie badano jeszcze słuchalności radia FM przez internet (strony internetowe rozgłośni radiowych czy ich aplikacje mobilne na smartfonach), rozmawiałem z Dyrektorem Muzycznym Radia ESKA i zadałem mu pytanie dotyczące cyfryzacji radia w Polsce (DAB+), a ściślej mówiąc, dlaczego komercyjne rozgłośnie nie angażują się w ten proces. Otrzymałem taką odpowiedź:

Przepraszam, ale nie jestem upoważniony do składania deklaracji w kwestii uczestnictwa w tym projekcie. Mogę jedynie ograniczyć się do mojej osobistej refleksji. I nie zgodzę się z panem, że stacje komercyjne nie zauważają procesu cyfryzacji. Zauważamy od dawna. Proszę w prosty sposób znaleźć w sieci odpowiednią aplikację, zainstalować w swoim smartfonie i już. Dziesiątki stacji w zasięgu ucha. To jest realna, sensowna cyfryzacja i nie potrzeba do niej ogromnych publicznych pieniędzy, nie wspominając już o pieniądzach z kieszeni słuchacza na zakup odpowiednich odbiorników.

Na dziś rzeczywistość jest jednak taka, że nie widać tej cyfryzacji, ani przez internet ani w postaci odsłuchiwania stacji DAB+, 95% z nas słucha stacji korzystając z anten FM. Odsłuchiwanie przez internet deklaruje 8% Polaków, dekoder od kablówek czy platform satelitarnych - 3%, a DAB+ zaledwie 0,1%.

Miejsce słuchania (zasięg w kwadransach) 2016 2017 2018 2019
W samochodzie 35,80% 35,80% 38,40% 41,6% 12,5 mln osób
W domu 45,10% 43,10% 40,70% 37,5% 11,3 mln osób
W pracy 12,90% 13,10% 13,80% 15,2% 4,6 mln osób
W innym miejscu 6,40% 6,70% 7,40% 7,5% 2,3 mln osób
Wszystkie miejsca 72,00% 71,50% 72,40% 72,2% 21,8 mln osób

 

Pozostaje jeszcze odpowiedź na pytanie, gdzie dokładnie słuchamy radia FM? Tu okazuje się, że w zeszłym roku nastąpiło przetasowanie, jeszcze do 2018 roku najczęściej radia słuchaliśmy w domu, ale już rok później to słuchanie radia w aucie stało się numerem 1.

Radio w samochodzie włącza 12,5 mln osób osób, co daje zasięg 41,6%, a w domu 11,3 mln osób - 37,5%. Połowę mniejszą popularnością cieszy się słuchanie radia w pracy, co wybiera 4,6 mln osób - 15,2%. W innych miejscach, to rozumiem w trasie, na przykład podczas jazdy komunikacją miejską do/z pracy/szkoły - 2,3 mln osób i 7,5%.

Sprawdźmy jeszcze w jakich godzinach najwięcej Polaków słucha radia FM. Tu nie będzie zaskoczenia, największą aktywność w tym zakresie wykazujemy w dni powszednie pomiędzy godziną 9 a 15, kiedy to każdej godziny radia FM słucha 9 mln z nas. Nieco mniejszą słuchalność, ale w podobnych godzinach radio FM ma w weekendy.

Jak już sprawdziliśmy rynek radiowy w Polsce, to na koniec nie powinno zabraknąć najbardziej popularnych ogólnopolskich stacji radiowych w Polsce, oto one wraz z ich słuchalnością w ostatniej fali badania, jak i w dla porównania w poprzednich:

Stacje ogólnopolskie listopad 2018 : styczeń 2019 luty 2019 : kwiecień 2019 maj 2019 : lipiec 2019 sierpień 2019 : październik 2019 listopad 2019 : styczeń 2020
Radio RMF FM 26,40% 27,30% 28,20% 27,80% 28,50%
Radio ZET 12,30% 11,80% 12,50% 12,40% 12,60%
Trójka – Program 3 Polskiego Radia 5,70% 5,00% 5,10% 4,70% 5,80%
Jedynka – Program 1 Polskiego Radia 5,70% 5,80% 5,70% 6,10% 4,90%
VOX 3,70% 3,60% 3,50% 3,40% 3,60%
AntyRadio 1,80% 2,00% 2,10% 2,20% 2,30%
Radio TOK FM 2,10% 2,20% 1,90% 2,20% 2,30%
RMF Classic 1,60% 1,50% 1,10% 1,20% 1,60%
Radio Maryja 1,80% 1,70% 1,50% 1,10% 1,40%
Polskie Radio 24 0,50% 0,50% 0,50% 0,60% 0,50%
Dwójka – Program 2 Polskiego Radia 0,60% 0,40% 0,40% 0,50% 0,40%
Radio Muzo.fm 0,30% 0,30% 0,30% 0,40% 0,40%
Radio Track, Kantar Polska S.A., udział w czasie słuchania, wszyscy 15-75 lat, N = 30 009 997

 

Photo: tsidvintsev/Depositphotos. Źródło: Komitet Badań Radiowych (KBR).

Radio ogółem 2016 2017 2018 2019
Zasięg dzienny 72,0%
21,7 mln osób
71,5%
21,6 mln osób
72,4%
21,8 mln osób
72,2%
21,8 mln osób
Zasięg tygodniowy 91,8%
27,7 mln osób
91,4%
27,6 mln osób
91,9%
27,7 mln osób
91,9%
27,7 mln osób
Średni czas słuchania 270 min. 266 min. 272 min. 269 min.

 

Można powiedzieć, że od 2016 roku ani drgnie, nadal prawie 22 mln osób w Polsce słucha każdego dnia radia FM, co daje zasięg dzienny na poziomie 72,2%. Z kolei tygodniowo radio FM dociera aż do 92% populacji w Polsce, czyli do 27,7 mln osób. Średni czas słuchania? Prawie 5 (4,48) godzin dziennie!

Gdzie słuchamy radia FM? No może nie gdzie, to będzie później, ale co jest głównym źródłem sygnału do odsłuchiwania stacji radiowych w Polsce? Jeszcze kilka lat temu, w 2015 roku, kiedy nie badano jeszcze słuchalności radia FM przez internet (strony internetowe rozgłośni radiowych czy ich aplikacje mobilne na smartfonach), rozmawiałem z Dyrektorem Muzycznym Radia ESKA i zadałem mu pytanie dotyczące cyfryzacji radia w Polsce (DAB+), a ściślej mówiąc, dlaczego komercyjne rozgłośnie nie angażują się w ten proces. Otrzymałem taką odpowiedź:

Przepraszam, ale nie jestem upoważniony do składania deklaracji w kwestii uczestnictwa w tym projekcie. Mogę jedynie ograniczyć się do mojej osobistej refleksji. I nie zgodzę się z panem, że stacje komercyjne nie zauważają procesu cyfryzacji. Zauważamy od dawna. Proszę w prosty sposób znaleźć w sieci odpowiednią aplikację, zainstalować w swoim smartfonie i już. Dziesiątki stacji w zasięgu ucha. To jest realna, sensowna cyfryzacja i nie potrzeba do niej ogromnych publicznych pieniędzy, nie wspominając już o pieniądzach z kieszeni słuchacza na zakup odpowiednich odbiorników.

Na dziś rzeczywistość jest jednak taka, że nie widać tej cyfryzacji, ani przez internet ani w postaci odsłuchiwania stacji DAB+, 95% z nas słucha stacji korzystając z anten FM. Odsłuchiwanie przez internet deklaruje 8% Polaków, dekoder od kablówek czy platform satelitarnych - 3%, a DAB+ zaledwie 0,1%.

Komitet Badań Radiowych (KBR) przygotował właśnie raport za 2019 rok, podsumowujący rynek radiowy w Polsce. Na początek zerknijmy na rys czasowy i słuchalność radio FM na przestrzeni ostatnich 4 lat.

Radio ogółem 2016 2017 2018 2019
Zasięg dzienny 72,0% 21,7 mln osób 71,5% 21,6 mln osób 72,4% 21,8 mln osób 72,2% 21,8 mln osób
Zasięg tygodniowy 91,8% 27,7 mln osób 91,4% 27,6 mln osób 91,9% 27,7 mln osób 91,9% 27,7 mln osób
Średni czas słuchania 270 min. 266 min. 272 min. 269 min.

 

Można powiedzieć, że od 2016 roku ani drgnie, nadal prawie 22 mln osób w Polsce słucha każdego dnia radia FM, co daje zasięg dzienny na poziomie 72,2%. Z kolei tygodniowo radio FM dociera aż do 92% populacji w Polsce, czyli do 27,7 mln osób. Średni czas słuchania? Prawie 5 (4,48) godzin dziennie!

Gdzie słuchamy radia FM? No może nie gdzie, to będzie później, ale co jest głównym źródłem sygnału do odsłuchiwania stacji radiowych w Polsce? Jeszcze kilka lat temu, w 2015 roku, kiedy nie badano jeszcze słuchalności radia FM przez internet (strony internetowe rozgłośni radiowych czy ich aplikacje mobilne na smartfonach), rozmawiałem z Dyrektorem Muzycznym Radia ESKA i zadałem mu pytanie dotyczące cyfryzacji radia w Polsce (DAB+), a ściślej mówiąc, dlaczego komercyjne rozgłośnie nie angażują się w ten proces. Otrzymałem taką odpowiedź:

Przepraszam, ale nie jestem upoważniony do składania deklaracji w kwestii uczestnictwa w tym projekcie. Mogę jedynie ograniczyć się do mojej osobistej refleksji. I nie zgodzę się z panem, że stacje komercyjne nie zauważają procesu cyfryzacji. Zauważamy od dawna. Proszę w prosty sposób znaleźć w sieci odpowiednią aplikację, zainstalować w swoim smartfonie i już. Dziesiątki stacji w zasięgu ucha. To jest realna, sensowna cyfryzacja i nie potrzeba do niej ogromnych publicznych pieniędzy, nie wspominając już o pieniądzach z kieszeni słuchacza na zakup odpowiednich odbiorników.

Na dziś rzeczywistość jest jednak taka, że nie widać tej cyfryzacji, ani przez internet ani w postaci odsłuchiwania stacji DAB+, 95% z nas słucha stacji korzystając z anten FM. Odsłuchiwanie przez internet deklaruje 8% Polaków, dekoder od kablówek czy platform satelitarnych - 3%, a DAB+ zaledwie 0,1%.

Miejsce słuchania (zasięg w kwadransach) 2016 2017 2018 2019
W samochodzie 35,80% 35,80% 38,40% 41,6% 12,5 mln osób
W domu 45,10% 43,10% 40,70% 37,5% 11,3 mln osób
W pracy 12,90% 13,10% 13,80% 15,2% 4,6 mln osób
W innym miejscu 6,40% 6,70% 7,40% 7,5% 2,3 mln osób
Wszystkie miejsca 72,00% 71,50% 72,40% 72,2% 21,8 mln osób

 

Pozostaje jeszcze odpowiedź na pytanie, gdzie dokładnie słuchamy radia FM? Tu okazuje się, że w zeszłym roku nastąpiło przetasowanie, jeszcze do 2018 roku najczęściej radia słuchaliśmy w domu, ale już rok później to słuchanie radia w aucie stało się numerem 1.

Radio w samochodzie włącza 12,5 mln osób osób, co daje zasięg 41,6%, a w domu 11,3 mln osób - 37,5%. Połowę mniejszą popularnością cieszy się słuchanie radia w pracy, co wybiera 4,6 mln osób - 15,2%. W innych miejscach, to rozumiem w trasie, na przykład podczas jazdy komunikacją miejską do/z pracy/szkoły - 2,3 mln osób i 7,5%.

Sprawdźmy jeszcze w jakich godzinach najwięcej Polaków słucha radia FM. Tu nie będzie zaskoczenia, największą aktywność w tym zakresie wykazujemy w dni powszednie pomiędzy godziną 9 a 15, kiedy to każdej godziny radia FM słucha 9 mln z nas. Nieco mniejszą słuchalność, ale w podobnych godzinach radio FM ma w weekendy.

Jak już sprawdziliśmy rynek radiowy w Polsce, to na koniec nie powinno zabraknąć najbardziej popularnych ogólnopolskich stacji radiowych w Polsce, oto one wraz z ich słuchalnością w ostatniej fali badania, jak i w dla porównania w poprzednich:

Stacje ogólnopolskie listopad 2018 : styczeń 2019 luty 2019 : kwiecień 2019 maj 2019 : lipiec 2019 sierpień 2019 : październik 2019 listopad 2019 : styczeń 2020
Radio RMF FM 26,40% 27,30% 28,20% 27,80% 28,50%
Radio ZET 12,30% 11,80% 12,50% 12,40% 12,60%
Trójka – Program 3 Polskiego Radia 5,70% 5,00% 5,10% 4,70% 5,80%
Jedynka – Program 1 Polskiego Radia 5,70% 5,80% 5,70% 6,10% 4,90%
VOX 3,70% 3,60% 3,50% 3,40% 3,60%
AntyRadio 1,80% 2,00% 2,10% 2,20% 2,30%
Radio TOK FM 2,10% 2,20% 1,90% 2,20% 2,30%
RMF Classic 1,60% 1,50% 1,10% 1,20% 1,60%
Radio Maryja 1,80% 1,70% 1,50% 1,10% 1,40%
Polskie Radio 24 0,50% 0,50% 0,50% 0,60% 0,50%
Dwójka – Program 2 Polskiego Radia 0,60% 0,40% 0,40% 0,50% 0,40%
Radio Muzo.fm 0,30% 0,30% 0,30% 0,40% 0,40%
Radio Track, Kantar Polska S.A., udział w czasie słuchania, wszyscy 15-75 lat, N = 30 009 997

 

Photo: tsidvintsev/Depositphotos. Źródło: Komitet Badań Radiowych (KBR).

Miejsce słuchania
(zasięg w kwadransach)
2016 2017 2018 2019
W samochodzie 35,80% 35,80% 38,40% 41,6%
12,5 mln osób
W domu 45,10% 43,10% 40,70% 37,5%
11,3 mln osób
W pracy 12,90% 13,10% 13,80% 15,2%
4,6 mln osób
W innym miejscu 6,40% 6,70% 7,40% 7,5%
2,3 mln osób
Wszystkie miejsca 72,00% 71,50% 72,40% 72,2%
21,8 mln osób

 

Pozostaje jeszcze odpowiedź na pytanie, gdzie dokładnie słuchamy radia FM? Tu okazuje się, że w zeszłym roku nastąpiło przetasowanie, jeszcze do 2018 roku najczęściej radia słuchaliśmy w domu, ale już rok później to słuchanie radia w aucie stało się numerem 1.

Radio w samochodzie włącza 12,5 mln osób osób, co daje zasięg 41,6%, a w domu 11,3 mln osób - 37,5%. Połowę mniejszą popularnością cieszy się słuchanie radia w pracy, co wybiera 4,6 mln osób - 15,2%. W innych miejscach, to rozumiem w trasie, na przykład podczas jazdy komunikacją miejską do/z pracy/szkoły - 2,3 mln osób i 7,5%.

Sprawdźmy jeszcze w jakich godzinach najwięcej Polaków słucha radia FM. Tu nie będzie zaskoczenia, największą aktywność w tym zakresie wykazujemy w dni powszednie pomiędzy godziną 9 a 15, kiedy to każdej godziny radia FM słucha 9 mln z nas. Nieco mniejszą słuchalność, ale w podobnych godzinach radio FM ma w weekendy.

Jak już sprawdziliśmy rynek radiowy w Polsce, to na koniec nie powinno zabraknąć najbardziej popularnych ogólnopolskich stacji radiowych w Polsce, oto one wraz z ich słuchalnością w ostatniej fali badania, jak i w dla porównania w poprzednich:

Komitet Badań Radiowych (KBR) przygotował właśnie raport za 2019 rok, podsumowujący rynek radiowy w Polsce. Na początek zerknijmy na rys czasowy i słuchalność radio FM na przestrzeni ostatnich 4 lat.

Radio ogółem 2016 2017 2018 2019
Zasięg dzienny 72,0% 21,7 mln osób 71,5% 21,6 mln osób 72,4% 21,8 mln osób 72,2% 21,8 mln osób
Zasięg tygodniowy 91,8% 27,7 mln osób 91,4% 27,6 mln osób 91,9% 27,7 mln osób 91,9% 27,7 mln osób
Średni czas słuchania 270 min. 266 min. 272 min. 269 min.

 

Można powiedzieć, że od 2016 roku ani drgnie, nadal prawie 22 mln osób w Polsce słucha każdego dnia radia FM, co daje zasięg dzienny na poziomie 72,2%. Z kolei tygodniowo radio FM dociera aż do 92% populacji w Polsce, czyli do 27,7 mln osób. Średni czas słuchania? Prawie 5 (4,48) godzin dziennie!

Gdzie słuchamy radia FM? No może nie gdzie, to będzie później, ale co jest głównym źródłem sygnału do odsłuchiwania stacji radiowych w Polsce? Jeszcze kilka lat temu, w 2015 roku, kiedy nie badano jeszcze słuchalności radia FM przez internet (strony internetowe rozgłośni radiowych czy ich aplikacje mobilne na smartfonach), rozmawiałem z Dyrektorem Muzycznym Radia ESKA i zadałem mu pytanie dotyczące cyfryzacji radia w Polsce (DAB+), a ściślej mówiąc, dlaczego komercyjne rozgłośnie nie angażują się w ten proces. Otrzymałem taką odpowiedź:

Przepraszam, ale nie jestem upoważniony do składania deklaracji w kwestii uczestnictwa w tym projekcie. Mogę jedynie ograniczyć się do mojej osobistej refleksji. I nie zgodzę się z panem, że stacje komercyjne nie zauważają procesu cyfryzacji. Zauważamy od dawna. Proszę w prosty sposób znaleźć w sieci odpowiednią aplikację, zainstalować w swoim smartfonie i już. Dziesiątki stacji w zasięgu ucha. To jest realna, sensowna cyfryzacja i nie potrzeba do niej ogromnych publicznych pieniędzy, nie wspominając już o pieniądzach z kieszeni słuchacza na zakup odpowiednich odbiorników.

Na dziś rzeczywistość jest jednak taka, że nie widać tej cyfryzacji, ani przez internet ani w postaci odsłuchiwania stacji DAB+, 95% z nas słucha stacji korzystając z anten FM. Odsłuchiwanie przez internet deklaruje 8% Polaków, dekoder od kablówek czy platform satelitarnych - 3%, a DAB+ zaledwie 0,1%.

Miejsce słuchania (zasięg w kwadransach) 2016 2017 2018 2019
W samochodzie 35,80% 35,80% 38,40% 41,6% 12,5 mln osób
W domu 45,10% 43,10% 40,70% 37,5% 11,3 mln osób
W pracy 12,90% 13,10% 13,80% 15,2% 4,6 mln osób
W innym miejscu 6,40% 6,70% 7,40% 7,5% 2,3 mln osób
Wszystkie miejsca 72,00% 71,50% 72,40% 72,2% 21,8 mln osób

 

Pozostaje jeszcze odpowiedź na pytanie, gdzie dokładnie słuchamy radia FM? Tu okazuje się, że w zeszłym roku nastąpiło przetasowanie, jeszcze do 2018 roku najczęściej radia słuchaliśmy w domu, ale już rok później to słuchanie radia w aucie stało się numerem 1.

Radio w samochodzie włącza 12,5 mln osób osób, co daje zasięg 41,6%, a w domu 11,3 mln osób - 37,5%. Połowę mniejszą popularnością cieszy się słuchanie radia w pracy, co wybiera 4,6 mln osób - 15,2%. W innych miejscach, to rozumiem w trasie, na przykład podczas jazdy komunikacją miejską do/z pracy/szkoły - 2,3 mln osób i 7,5%.

Sprawdźmy jeszcze w jakich godzinach najwięcej Polaków słucha radia FM. Tu nie będzie zaskoczenia, największą aktywność w tym zakresie wykazujemy w dni powszednie pomiędzy godziną 9 a 15, kiedy to każdej godziny radia FM słucha 9 mln z nas. Nieco mniejszą słuchalność, ale w podobnych godzinach radio FM ma w weekendy.

Jak już sprawdziliśmy rynek radiowy w Polsce, to na koniec nie powinno zabraknąć najbardziej popularnych ogólnopolskich stacji radiowych w Polsce, oto one wraz z ich słuchalnością w ostatniej fali badania, jak i w dla porównania w poprzednich:

Stacje ogólnopolskie listopad 2018 : styczeń 2019 luty 2019 : kwiecień 2019 maj 2019 : lipiec 2019 sierpień 2019 : październik 2019 listopad 2019 : styczeń 2020
Radio RMF FM 26,40% 27,30% 28,20% 27,80% 28,50%
Radio ZET 12,30% 11,80% 12,50% 12,40% 12,60%
Trójka – Program 3 Polskiego Radia 5,70% 5,00% 5,10% 4,70% 5,80%
Jedynka – Program 1 Polskiego Radia 5,70% 5,80% 5,70% 6,10% 4,90%
VOX 3,70% 3,60% 3,50% 3,40% 3,60%
AntyRadio 1,80% 2,00% 2,10% 2,20% 2,30%
Radio TOK FM 2,10% 2,20% 1,90% 2,20% 2,30%
RMF Classic 1,60% 1,50% 1,10% 1,20% 1,60%
Radio Maryja 1,80% 1,70% 1,50% 1,10% 1,40%
Polskie Radio 24 0,50% 0,50% 0,50% 0,60% 0,50%
Dwójka – Program 2 Polskiego Radia 0,60% 0,40% 0,40% 0,50% 0,40%
Radio Muzo.fm 0,30% 0,30% 0,30% 0,40% 0,40%
Radio Track, Kantar Polska S.A., udział w czasie słuchania, wszyscy 15-75 lat, N = 30 009 997

 

Photo: tsidvintsev/Depositphotos. Źródło: Komitet Badań Radiowych (KBR).

Stacje ogólnopolskie listopad 2018 :
styczeń 2019
luty 2019 :
kwiecień 2019
maj 2019 :
lipiec 2019
sierpień 2019 :
październik 2019
listopad 2019 :
styczeń 2020
Radio RMF FM 26,40% 27,30% 28,20% 27,80% 28,50%
Radio ZET 12,30% 11,80% 12,50% 12,40% 12,60%
Trójka – Program 3 Polskiego Radia 5,70% 5,00% 5,10% 4,70% 5,80%
Jedynka – Program 1 Polskiego Radia 5,70% 5,80% 5,70% 6,10% 4,90%
VOX 3,70% 3,60% 3,50% 3,40% 3,60%
AntyRadio 1,80% 2,00% 2,10% 2,20% 2,30%
Radio TOK FM 2,10% 2,20% 1,90% 2,20% 2,30%
RMF Classic 1,60% 1,50% 1,10% 1,20% 1,60%
Radio Maryja 1,80% 1,70% 1,50% 1,10% 1,40%
Polskie Radio 24 0,50% 0,50% 0,50% 0,60% 0,50%
Dwójka – Program 2 Polskiego Radia 0,60% 0,40% 0,40% 0,50% 0,40%
Radio Muzo.fm 0,30% 0,30% 0,30% 0,40% 0,40%
Radio Track, Kantar Polska S.A., udział w czasie słuchania, wszyscy 15-75 lat, N = 30 009 997

 

Photo: tsidvintsev/Depositphotos.
Źródło: Komitet Badań Radiowych (KBR).

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu