11

Zeitgeist 2010 – Nasza Klasa, grzyby marynowane i majka czyli czego Polacy szukają w sieci

Google opublikowało Zeitgeist 2010 czyli raport pokazujący czego ludzie szukają w sieci. Oczywiście oprócz ogólnoświatowych trendów są też pokazane podziały na kraje tak więc mamy szczegółowy podgląd również na to czego Polacy szukali w internecie w roku 2010. Pierwsze miejsce jeśli chodzi o najpopularniejsze wyszukiwane frazy znowu zajęła Nasza Klasa, następne kolejno są gry, Allegro, […]

Google opublikowało Zeitgeist 2010 czyli raport pokazujący czego ludzie szukają w sieci. Oczywiście oprócz ogólnoświatowych trendów są też pokazane podziały na kraje tak więc mamy szczegółowy podgląd również na to czego Polacy szukali w internecie w roku 2010.

Pierwsze miejsce jeśli chodzi o najpopularniejsze wyszukiwane frazy znowu zajęła Nasza Klasa, następne kolejno są gry, Allegro, Youtube i Onet.

Ciekawie natomiast wygląda sytuacja jeśli chodzi o kategorię najszybciej zyskujące na popularności – liderem w niej jest farmerama czyli gra z cyklu zostajemy wirtualnym rolnikiem. Drugie miejsce to komixxy a następne kolejno to grepolis i wolni farmerzy. Tak więc czołówka najszybciej zyskujących na popularności została opanowana przez gry przeglądarkowe – widać teraz dlaczego Zynga jest w dzisiejszych czasach lepiej wyceniana niż taka marka jak EA.

Jeśli chodzi o najszybciej zyskujące hasła w kategorii telewizja to niestety Dr. House został brutalnie pobity przez Majkę , rozmowy w toku, wojewódzkiego czy dzień dobry TVN. Oprócz tego widać, że wielu polaków interesowało się przeciwnikiem Pudzianowskiego czyli Butterbeanem, który zajął najwyższe miejsce w kategorii sport. Młody Justin Bieber pokonał natomiast w kategorii ludzie Lecha Kaczyńskiego – choć to i tak dobry wynik bo poniżej znalazła się Shakira.



Polecam obejrzeć całość i skorzystać z bardzo dobrze zrobionego interaktywnego narzędzia, które pozwala nam zajrzeć do każdej z pozycji i zobaczyć jak popularność danego hasła rozkładała się w czasie. Wiele z tych dość dziwnych wyników da się w ten sposób logicznie wytłumaczyć.

Szkoda tylko, że kategorie dla Polski nie są takie same jak w zestawieniu dla całego świata. W sumarycznym zestawieniu widać, jak dużym zainteresowaniem cieszy się iPad, który zajął drugie miejsce wśród najszybciej zyskujące fraz i pierwsze jeśli chodzi o pod kategorię elektronika.