Kenny Wang z Toronto stworzył świetne demo dla HoloLens, pozwalające nam zagrać w popularną grę wydaną przez Valve, tyle że tym razem za mapy do zabawy posłuży rozszerzona rzeczywistość. Portal to popularna gra platformowa, w której naszym głównym narzędziem jest generator portali, pozwalających na natychmiastowe przenoszenie ludzi i obiektów z jednego miejsca w drugie. Wiąże się to z różnymi łamigłówkami bazującymi na prawach fizyki. Na pewno wiele osób chciałoby się pobawić takim portal gunem w prawdziwym świecie, prawda? Teraz jest to możliwe.
Niestety nikt nie stworzył realnego odpowiednika „Aperture Science Handheld Portal Device”. Zamiast tego powstało fajne demo, umożliwiające nam zabawę na tych samych zasadach co w grze. Możemy tworzyć połączone ze sobą portale (jeden niebieski, drugi pomarańczowy) w prawdziwych miejscach: na ścianach, sufitach i podłogach, po to aby wrzucać do nich naszą kostkę i obserwować jak się zachowuje po doświadczeniu teleportacji, co swoją drogą zostało zrealizowane wyjątkowo dobrze.
To co stworzył Kenny Wang, to tylko proste demo, które i tak wygląda świetnie. Fakt, że kostka toczy się po schodach, nabiera prędkości po wprowadzeniu w pętlę teleportacji i może zostać np. wystrzelona w innym kierunku, jest po prostu fajne. Jak wszyscy doskonale wiemy HoloLens to nie zabawka. Jest to poważne narzędzie przeznaczone dla biznesu, które aktualnie można nabyć wyłącznie w cenie 3000 USD… Tylko co z tego? Ludzie na pewno woleliby teleportować małe sześciany w pełnoprawnej grze Portal wydanej na HoloLens!
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=aWRSCABrdR8[/embed]
A co jeśli sami zechemy się teleportować?
Pozostaje jeszcze kwestia użytkowników, którym na myśl przyjdzie teleportować samych siebie. Co z tym zrobić? Może gdyby pomysł nabrał rozmachu, dałoby się zbudować specjalny park rozrywki o nazwie Portal, w którym istnieją ściany z licznymi otworami, aktywowanymi za pomocą naszego portal guna, tym samym powodując wrażenie, że faktycznie się gdzieś teleportowaliśmy? Nie… trochę się zagalopowałem.
Ciekawe czy Valve pracuje nad Half Life 3 lub Portal dla okularów VR, albo chociaż jakąś mini grą na AR? Jeśli chodzi o HL, zazwyczaj była to jakaś rewolucja. W dwójce gracz otrzymywał mnóstwo zabawy z fizyką i ciekawy pomysł na broń w postaci tzw. gravity gun. W pewnym sensie, naturalną ewolucją dla serii mogłoby być wydanie gry na platformę w wirtualnej rzeczywistości, więc… czekamy.
Kocham tworzyć gry i pracować z rozszerzoną rzeczywistością – Kenny Wang
Rok wcześniej Kenny Wang stworzył również fajne demo ze świata Pokemonów. Trzeba przyznać, że wszystko za co się zabiera wygląda nieźle. Nie ukrywam, że chętnie zagrałbym w jego pełnoprawne produkcje np. na HoloLens, stworzone z większym rozmachem. Może z czasem, wbrew polityce Microsoftu, ich okulary do rozszerzonej rzeczywistości zamienią się w jedną z lepszych platform do gier? Najpierw musieliby odrobinę przyciąć cenę, a potem kto wie?
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=vy1jnA_pLUs[/embed]
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu