Felietony

Youtube będzie dzielić się zyskami z reklamy!

Grzegorz Marczak
Youtube będzie dzielić się zyskami z reklamy!
Reklama

Youtube prawdopodobnie w przyszłym tygodniu zaprezentuje zapowiadany model dzielenia się przychodami z reklama z użytkownikami. Sposób reklamowania...

Youtube prawdopodobnie w przyszłym tygodniu zaprezentuje zapowiadany model dzielenia się przychodami z reklama z użytkownikami.
Reklama

Sposób reklamowania i dzielenia się zyskami z reklam będzie dość prosty. Przed lub po każdym dodanym filmie mogą pojawić się reklamy. Użytkownik który dodał film do którego dodane są reklamy dostanie 50% z zysku jaki youtube z takiej reklamy osiągnie. Nie jest w tej chwili wiadome jak będzie wyglądał sposób wypłaty i w jakich odstępach czasowych lub kwotowych będą następowały wypłaty.

Ciągle nie rozwiązaną sprawą pozostają treści chronione prawami autorskimi jakie cały czas pojawiają się na youtube. Można sobie wyobrazić co się będzie działo kiedy np.: reklama poważnej firmy pojawi się obok filmy który łamie prawa autorskie?

Youtube obiecywał, że z początkiem roku 2007 wprowadzi metodę i technologię która pomoże wyeliminować niepożądane materiały – jednak do dnia dzisiejszego nic się nie zmieniło.

Wprawdzie niedawno można było przeczytać wypowiedz CEO Google Eric Schmidt na temat tego iż są bardzo blisko opracowania metody walki z pojawiającym się na youtube nielegalnymi materiałami. W międzyczasie youtube został ośmieszony przez 15 latka który spreparował notkę w imieniu dużej organizacji która nakazywała skasowanie pewnych treści z serwisu.

Cokolwiek się nie wydarzy z pewnością użytkownicy youtube będą zadowoleni z możliwości zarabiania w tym popularnym serwisie. Jeśli obejrzymy popularne kanały lub popularne filmy na youtube to gołym okiem widać iż niektórzy mogą liczyć na dość pokaźne sumy.

Na koniec wypadało by zapytać – co na to polskie serwisy video? – czy użytkownicy tych serwisów będą również mogli zarabiać dzięki filmom które do nich dodają ?

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama