Xiaomi to nie tylko telefony. Firma w swoim bogatym katalogu, oprócz elektroniki użytkowej, posiada sprzęt AGD, masę akcesoriów, czy przedmiotów codziennego użytku. Chiński gigant rozwija się na wielu rynkach, a pierwszy kwartał tego roku zaskoczył nawet analityków.
Często słyszę, że Xiaomi to ulubiona firma Polaków. „Xiaomi lepsze”, „wolę Xiaomi”, „Xiaomi najlepiej”, „Xiaomi tańsze” — coś w tym musi być, skoro jeden z najpopularniejszych, nie tylko na naszym rynku, chińskich producentów wszelkiej maści gadżetów i przedmiotów codziennego użytku, w zaprezentowanym właśnie raporcie za pierwszy kwartał 2019 r przedstawia wyniki, które zaskoczyły samych włodarzy firmy i analityków obserwujących ten rynek od dłuższego czasu. Xiaomi radzi sobie bardzo dobrze na całym świecie, a świetne wyniki to spora zasługa otwarcia się na nowy kraj, który z punktu widzenia wielu firm w branży elektronicznej, jest bardzo istotny. Chodzi oczywiście o Indie.
Xiaomi Corporation w opublikowanych dzisiaj wynikach finansowych za pierwszy kwartał 2019 roku informuje, że przychody w trzech pierwszych miesiącach bieżącego roku wyniosły 43,8 mld juanów (ok. 24,39 mld zł), co w porównaniu z tym samym okresem z roku poprzedniego, stanowi wzrost o 27,2%. Zysk brutto wzrósł o 21,3% i zamknął się w kwocie 5,2 mld juanów. Przychody z rynków międzynarodowych wzrosły o 34,7% do poziomu 16,8 mld juanów. Najważniejszy segment firmy poświęcony smartfonom zanotował przychody w wysokości około 27 mld juanów, co stanowi wzrost o 16,2% z porównaniu z rokiem ubiegłym. Według danych na 31 marca 2019 r. na światowy rynek trafiło ponad 4 miliony sztuk modelu Redmi Note 7 oraz 1,5 miliona sztuk Mi 9, których premiera odbyła się w pierwszych miesiącach tego roku.
Zobacz też: Xiaomi Mi 9 SE debiutuje w Polsce. Cena jest naprawdę niezła
Xiaomi rośnie w siłę, także na nowych rynkach
Według firmy Canalys, Xiaomi zajmuje czwarte miejsce pod względem dostaw smartfonów na rynek europejski, przy czym same dostawy do państw tego regiony wzrosły o 115,1% w porównaniu do podobnego okresu 2018 r. Chińska firma rozwija również swoją sieć detaliczną na rynkach zagranicznych. Do 31 marca 2019 r. powstało 480 autoryzowanych sklepów Mi Home, co stanowi 93,5% wzrost, z czego 79 sklepów pojawiło się w Indiach. Xiaomi zawarło również umowę o współpracy z afrykańską platformą e-commerce Jumia, co ma przełożyć się na większą rozpoznawalność firmy w Afryce.
Źródło: informacje prasowe
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu