Smartfony

#XiaomiLepsze nie tylko w Polsce? Chińczycy idą na rekord

Albert Lewandowski
#XiaomiLepsze nie tylko w Polsce? Chińczycy idą na rekord
Reklama

#XiaomiLepsze - obecnie ten hashtag wyszedł już z mody, ale w sumie bardzo dobrze odzwierciedla ogólną opinię na temat tej firmy. Szczególnie jeżeli chodzi o ich jakość i cenę. W 2019 producenta czekają naprawdę miłe niespodzianki, a przynajmniej na to się zapowiada.

Coraz lepsza sytuacja Xiaomi

Na pewno Xiaomi należy pochwalić za to, że dalej zachowują stosunek ceny do możliwości swoich produktów na świetnym poziomie. Za wyjątkiem kilku telefonów, które nie do końca wpasowywały się w tą strategię, Chińczykom naprawdę udaje się robić coś takiego na masową skalę i to od wielu lat. Do tego stworzyli markę Pocophone, nastawioną na wydajność za niewielkie pieniądze, nabyli ostatnio dział mobilny Meitu, chcąc oferować wyższą jakość selfie, a jeszcze wspierają w rozwoju Black Shark, z którym to opracowują sprzęty do grania. To się nazywa przemyślany plan na rynku mobilnym.

Reklama

W dodatku na ich korzyść działa sytuacji rywali. Z jednej strony mamy Samsunga, który ma zamiar się przebudzić i zacząć walczyć znacznie lepszymi urządzeniami na niskiej półce cenowej. W końcu w Korei uświadomiono sobie, że klienci nie są na tyle głupi, aby przepłacać za logo i kiepską specyfikację. Akurat ten kubeł zimnej wody jak najbardziej się należał.

Z drugiej warto wspomnieć o Huawei. Niby są gigantem, mogą nawet wkrótce wyprzedzić Samsunga, ale ich czekają poważne problemy związane z oceną samej marki. Nie da się ukryć, że już od kilku miesięcy trwa afera na linii Huawei (Chiny) - USA. Amerykanie są przeciwni stosowani ich rozwiązań telekomunikacyjnych, zabroniono podobno oferowania ich smartfonów u operatorów, a teraz kolejne kraje nie chcą korzystać z ich produktów. Mimo że niekoniecznie ma to bezpośredni związek z telefonami, to finalnie może wiele zmienić w oczach konsumentów. Zapewne dla przeciwwagi postawią na jeszcze bardziej intensywny marketing.

Xiaomi i prognozy na 2019

Według najnowszych analiz, Xiaomi ma sprzedaż przez cały 2019 rok aż 160 milionów urządzeń, co będzie oznaczać wzrost o 20% względem 2018. Dla porównania dla Huawei przewiduje się rezultat 200 milionów. Tu jednak Xiaomi może jeszcze poprawić swoje wyniki, ponieważ nadal nie pojawili się oficjalnie na wielu rynkach.

Wydaje mi się, że teraz nadchodzi czas na dalszą ekspansję. Zobaczymy jednak, jak do takiej polityki podejdą oficjele z różnych państw - w końcu kwestie polityczne odgrywają istotną rolę.

źródło: Android Headlines

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama