O2 zafascynowane serwisami o formule Q&A uruchamia coraz to nowe produkcje o ściśle określonej tematyce. Tym razem padło na Xboxa czyli konsolę do g...
Michał Brański powiedział o Xboxerze:
Xboxer.pl wchodzi w segment słabo zagospodarowany, wyczekujący kompetentnego serwisu społecznościowego. Obsłuży on zarówno posiadaczy konsol, jak również tych, którzy zastanawiają się nad ich zakupem. Serwis ma przyczynić się do przyspieszenia sprzedaży konsol w Polsce, ponieważ odpowie na wszelkie wątpliwości związane z ich kupnem
Powiem wprost - moim zdaniem łatwo nie będzie (a na pewno nie szybko - chociaż czas to kwestia względna). Wprawdzie w tej formie (Q&A) nie ma jeszcze serwisu dedykowanego konsoli Xbox ale mamy w PL duże forum xboxonline.pl (prawie 20 tysięcy zarejestrowanych, 300 tysięcy postów), które jest pierwszy miejsce gdzie zajrzą nowi użytkownicy konsoli (tak było w moim przypadku kiedy miałem pytania co do systemu czy też konfiguracji).
Po czepiałbym się też trochę do wyglądu serwisu, który jest za bardzo podobny do innych stron (w podobnej formule ) ostatnio wyprodukowanych przez O2. Nie twierdzę, że gracze to grupa o wysublimowanym guście, nie mówi też o szlichtach charakteryzujących agencje marketingowe ale o czymś bardziej charakterystycznym. Wprawdzie w porównaniu do innych produkcji od O2 Xboxer naprawdę wygląda dobrze, to jednak nadal przebija przez niego jeden i ten sam styl, który mi osobiście się średnio podoba.
Kiedy myślę o tym jak ja jako gracz chciał bym serwis o Xboksie, to widzę oczywiście dyskusje w postaci forum lub też pytań i odpowiedzi. Chciałbym natomiast mieć też możliwość wymiany gier z innymi użytkownikami, przy małym wsparciu serwisu (tego najbardziej mi brakuje) oraz obowiązkowo ranking gier. Można go zrealizować bardzo prosto nawet w obecnej formule Xboxera. Oczywiście listy, "mam" i "chce" które nieodłącznie związane są z wymianą bardzo pomogły by w budowaniu kolejnej funkcji czyli rekomendowania gier.
Nie twierdzę, że Xboxer nie zdobędzie użytkowników (sam jestem bardzo przychylny tego typu serwisom), wydaj mi się natomiast że Q&A to trochę za mało na to aby pobudzać w Polsce sprzedaż i wgryźć się mocno w świadomość graczy. Oczywiście nikt nie powiedział, że serwis tego typu ma szybko odnieść sukces i zdobyć popularność. Czytuję blog Michała Brańskiego i wiem, że niektóre z produkcji O2 nastawione są na długą walkę o rynek, zgodnie z założeniem że w perspektywie kilku lat będąc konsekwentnym można "wbić się" w każdą nisze i każdą kategorię (mam racje Michale?).
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu