Wczoraj, komentując wyniki badan polskich fanpage na Facebooku podkreślałem znaczenie zaangażowania użytkowników w konfrontacji ze spektakularną, acz ...
Najważniejsze fakty
- Długość aktualizacji - aktualizacje nie przekraczające 80 znaków, były o 27% skuteczniejsze w budowaniu zaangażowania użytkowników, ale stanowiły jedynie 19% wszystkich badanych aktualizacji.
- Słowa kluczowe - słowa takie jak "wydarzenia", "wygrana" związane z promocjami były skuteczniejsze w budowaniu zaangażowania, niż te związane z zakupem produktu np. "kup". Oczywiście, trzeba tu wziąć poprawkę na różnice językowe.
- Skracanie linków - aktualizacje, które zamiast pełnych adresów URL zawierały linki w formie skróconej generowały trzykrotnie mniejsze zaangażowanie użytkowników.
- Czas aktualizacji - marki które aktualizowały swój fanpage poza normalnymi godzinami pracy generowały przeciętnie 20% większe zaangażowanie użytkowników.
- Dzień aktualizacji - aktualizacje dokonane w czwartek i piątek, generowały przeciętnie 18% większe zaangażowanie użytkowników, niż dokonywane w inne dni tygodnia.
Cytowane wyniki badań w formie ładnie zredagowanego PDFa możecie pobrać za darmo, pozostawiając imię, nazwisko i adres e-mail (wymagany), a te pięć sugestii, to ledwo czubek góry lodowej. Buddy Media oferuje znacznie więcej informacji na temat skutecznej komunikacji na Facebooku. Nie zastąpią one praktyki, ani solidnej strategii od której trzeba zacząć rozwijanie własnego fanpage, ale z pewnością ułatwią uniknięcie najbardziej podstawowych błędów, tych mniej oczywistych, a ostatecznie optymalizację i stworzenie naprawdę fajnego fanpage ;)
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu