17

Wykup piksele w sercu WOŚP i wspomóż już teraz XX finał akcji

Zbliża się dwudziesty finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Datki zbierane są na zakup sprzętu do ratowania życia wcześniaków oraz pomp insulinowych dla kobiet ciężarnych z cukrzycą. Tym razem mamy możliwość wykupić swoją cegiełkę już teraz, nie wstając sprzed monitora dzięki e-Sercu. Na stronie WOŚP pojawił się negatyw logotypu serca. Możemy wykupić kolorowe piksele tworząc swój […]

Zbliża się dwudziesty finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Datki zbierane są na zakup sprzętu do ratowania życia wcześniaków oraz pomp insulinowych dla kobiet ciężarnych z cukrzycą. Tym razem mamy możliwość wykupić swoją cegiełkę już teraz, nie wstając sprzed monitora dzięki e-Sercu. Na stronie WOŚP pojawił się negatyw logotypu serca. Możemy wykupić kolorowe piksele tworząc swój napis lub umieszczając logo, a informacja o „zaświeceniu pikseli” pojawi się na naszym profilu Facebook. Tym sposobem serce będzie coraz bardziej wypełnione kolorem. Możliwe są nawet niewielkie datki.

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy to przede wszystkim spotykanie ludzi na ulicy z naklejonymi sercami, które symbolizują wykupioną cegiełkę. Tym nie mniej nie ma powodu, żeby ignorować możliwość zbierania datków przez internet. W końcu dla wielu z nas to najwygodniejsza forma dokonywania płatności. Dochodzi też element społecznościowy, tak jak mam satysfakcję z pokazania się na ulicy z naklejonym sercem, tak możemy ją również mieć, gdy na naszej ścianie Facebooka pojawi się informacja o wzięciu udziału w akcji WOŚP.

Wystarczy wejść pod ten adres, a naszym oczom ukaże się duży negatyw logotypu WOŚP składający się z 270 000 pikseli. Każdy może przywrócić pikselom ich pierwotny kolor poprzez zaświecenie ich. Aby je zaświecić tworzymy własny wzór lub napis, który następnie możemy umieścić na sercu. Cena pikseli waha się od grosza do kilku złotych. Po wstępnym umieszczeniu napisu, zostaniemy poinformowani o cenie zaznaczonych pikseli. Jeśli zdecydujemy się na zakup, nasz wzór zostanie podświetlony, a informacja o wzięciu udziału w akcji zostanie dodana do naszego profilu na Facebooku w postaci komunikatu „zapaliłem swój piksel na sercu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy” wraz z obrazem serca z dodanym przez nas wzorem.

Wraz z podświetlaniem kolejnych pikseli serce będzie coraz wypełniane kolorem, stopniowo coraz bardziej będzie przypominać logotyp WOŚP. Jednocześnie każdy ma możliwość zostawić swój ślad, lub zareklamować swoją markę.

Cieszymy się, że serce Wielkiej Orkiestry Świątecznej bije w sieci. Dotychczasowe akcje WOŚP-u były osadzone głównie offline. Akcja, której patronujemy w pełni wykorzystuje potencjał Internetu: wirusowość,  jego społecznościowy charakter, silnie angażując uczestników

Powiedział Jarosław Sobolewski, dyrektor generalny Interactive Advertising Bureau Polska, patronat honorowy akcji e-Serce.

Aplikację umożliwiającą przekazywanie cegiełek drogą internetową stworzyło Yetipay i właśnie za pomocą tej usługi można przekazać swoją darowiznę.

Cała akcja przypomina The Million Dollar Homepage, stronę która została stworzona przez studenta Alexa Tewa w 2005 roku. Podzielił on powierzchnie składającą się z miliona pikseli na kwadraty wielkości 10 pikseli, na których każdy mógł umieścić obrazek i podlinkować go do swojej strony. Każdy kwadrat sprzedawał za 100$. Strona przyniosła swojemu twórcy przeszło milion dolarów zysku. Tym razem mamy jednak do czynienia z akcją charytatywną. Zareklamowanie się przy okazji takiej akcji wydaje się szczególnie atrakcyjne, bo nie dość, że możemy wykupić sobie reklamę, to dodatkowo pomagamy, co jest niewątpliwie korzystne dla wizerunku firmy jak i dla osób potrzebujących pomocy.

Zachęcam do wykupienia kilku pikseli. Nie wiem czy w trakcie trwania finału WOŚP akurat będę na mieście, ale przez internet na pewno będę mógł przekazać swój wkład w XX finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.