Do tej pory sklepy internetowe miały ogromną przewagę nad tradycyjnymi sklepami w postaci złożonej analizy ruchu na swojej stronie. Bez problemu można...
Dzięki Kinect oraz oprogramowaniu Shopper Tracker możliwe jest rejestrowanie ilości wchodzących klientów, ich czasu pobytu w sklepie, czasu spędzonego w określonym rejonie oraz procentu wszystkich klientów przechodzących przez daną strefę. Możliwe jest również rejestrowanie określonych zdarzeń, dotknięcie produktu, wzięcie produktu do ręki, czy wreszcie zakupienie produktu, jak również powiązanie tych statystyk z np. kodem paskowym lub innym numerem identyfikacyjnym.
Tech Crunch zwraca uwagę, że podobny projekt bazujący na kamerach systemu monitoringu brał udział w TechCrunch Disrupt. Co prawda Shopper Tracker jest droższy, bo wymaga zakupu kilku sztuk Kinect, jednak jego możliwości są znacznie większe. System może automatycznie odróżnić wzięcie produktu do ręki i odłożenie go z powrotem, od dokonania faktycznego zakupu.
Osiedlowe sklepiki z grupą stałych klientów raczej nie skorzystają z tego rozwiązania, jednak duże sieci supermarketów mogą znacznie zoptymalizować swoją sprzedaż dzięki takiemu systemowi. Naprawdę interesujące na ile sposobów można wykorzystać Kinect.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu