Felietony

Wykorzystaj Kinect w zastępstwie Google Analytics w tradycyjnych sklepach

Jan Rybczyński
Wykorzystaj Kinect w zastępstwie Google Analytics w tradycyjnych sklepach
Reklama

Do tej pory sklepy internetowe miały ogromną przewagę nad tradycyjnymi sklepami w postaci złożonej analizy ruchu na swojej stronie. Bez problemu można...


Do tej pory sklepy internetowe miały ogromną przewagę nad tradycyjnymi sklepami w postaci złożonej analizy ruchu na swojej stronie. Bez problemu można sprawdzić dziesiątki rozmaitych statystyk, następnie przeanalizować je i wyciągnąć wnioski, co pozytywnie wpłynie na sprzedaż. W tradycyjnych sklepach tego rodzaju badania wiązały się z wynajęciem obserwatorów, którzy nie dość, że kosztowni, to ich analiza nie jest tak dokładna jak w przypadku statystyk internetowych, na dodatek sama ich obecność wpływa na zachowanie klientów. Jest jednak rozwiązanie tego problemu. Shopper Tracker wykorzystuje Kinect do prowadzenia złożonej analizy ruchu w sklepie.

Reklama

Dzięki Kinect oraz oprogramowaniu Shopper Tracker możliwe jest rejestrowanie ilości wchodzących klientów, ich czasu pobytu w sklepie, czasu spędzonego w określonym rejonie oraz procentu wszystkich klientów przechodzących przez daną strefę. Możliwe jest również rejestrowanie określonych zdarzeń, dotknięcie produktu, wzięcie produktu do ręki, czy wreszcie zakupienie produktu, jak również powiązanie tych statystyk z np. kodem paskowym lub innym numerem identyfikacyjnym.


Wyniki przeprowadzonego badania można również przedstawić w postaci heat mapy, która obrazuje które części ekspozycji budzą największe zainteresowanie. Przedłużanie badania nie generuje niemal żadnych dodatkowych kosztów, a wszystkie statystki mogą spływać do bazy danych w czasie rzeczywistym.

Tech Crunch zwraca uwagę, że podobny projekt bazujący na kamerach systemu monitoringu brał udział w TechCrunch Disrupt. Co prawda Shopper Tracker jest droższy, bo wymaga zakupu kilku sztuk Kinect, jednak jego możliwości są znacznie większe. System może automatycznie odróżnić wzięcie produktu do ręki i odłożenie go z powrotem, od dokonania faktycznego zakupu.


Osiedlowe sklepiki z grupą stałych klientów raczej nie skorzystają z tego rozwiązania, jednak duże sieci supermarketów mogą znacznie zoptymalizować swoją sprzedaż dzięki takiemu systemowi. Naprawdę interesujące na ile sposobów można wykorzystać Kinect.


Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama