Założyłem się z YetiPay i Virtualo, że nie kupicie w dwa tygodnie 1000 ebooków przez widget zamieszony na Antyweb. W zakładzie główną wygraną dla mnie...
Założyłem się z YetiPay i Virtualo, że nie kupicie w dwa tygodnie 1000 ebooków przez widget zamieszony na Antyweb. W zakładzie główną wygraną dla mnie miał być najnowszy iPad a w przypadku gdybym przegrał miałem napisać wazeliniarski wpis na temat obu tych firm. Moim zdaniem cała zabawa udała się bardzo dobrze a przez chwilę nawet bałem się, że przegram. Dwa inne tytuły na początku i byłoby po mnie, a tak wynik stanął na 945 książkach i dzięki temu wygrałem (spodziewałem się, że sprzeda się naprawdę dużo mniej książek)
Oczywiście oprócz samego zakładu chodziło też o promocję szybkich płatności z Yeti, ebooków oraz księgarni Virtualo i ich nowego widgetu sprzedającego książki (po sprzedaniu blisko tysiąc książek mogę powiedzieć, że działa prawie bezproblemowo) - zakład jednak przez obie strony traktowany był na poważnie (z tym, że umówiliśmy się, że będą na Facebooku ogłaszał co lepsze tytuły).
Cena czyni mistrza
Jak to jest z tymi ebookami, że nie sprzedało się ich 1000? Moja teoria jest dość prosta, e-czytniki nie są jeszcze w naszym kraju aż tak popularne choć nie to jest tutaj najistotniejsze. Przede wszystkim chodzi o cenę i było to widać na poszczególnych przykładach książek. Jeśli ebook będzie kosztował tyle samo co zwykła książka to nie dziwię się, że ich popularność będzie jeszcze długo na takim poziomie jak dziś. Pozycje która na Antyweb cenowo były na poziomie poniżej 10 PLN sprzedawały się jak świeże bułeczki a przy niektórych tytułach był to wynik nawet kilkuset transakcji w jeden dzień. Pytanie teraz czy tak dumpingową cenę można "odrobić" na zwiększonej sprzedaży? Pytanie też czy nasi wydawcy są gotowi na szybki przeskok z tradycyjnego formatu do ebook? Z pewnością byłby on znacznie przyspieszony gdyby ceny zostały ustawione na niskim poziomie. Oczywiście rozumiem ich obawy ale osobiście uważam, że jest tylko kwestią czasu kiedy ebooki w naszym kraju będą najlepiej sprzedawanym formatem.
Białe Kozaczki
Wracając jednak do zabawy. YetiPay dostarczyło mi już nagrodę czyli nowego błyszczącego białego iPada 3G, zrobili to dokładnie tak jak prosiłem czyli w białym kożuszku i białych kozaczkach. Przy czym zostałem jeszcze obdarowany butami Yeti i przez chwilę nawet próbowali mnie przebrać w strój Yetinki :)
Zobaczcie zresztą sami:
Komentarz ze strony Virtualo na temat przegranej:
Stało się! Nasz zakład dobiegł końca. Nie udało nam się wprawdzie sprzedać 1 000, ale było naprawdę bardzo blisko! Walczyliśmy o zwycięstwo do końca, zabrakło nie wiele sztuk! Przez całą akcję staraliśmy się trafić w Wasz gust, testowaliśmy różne strategie i dzięki temu wiele dowiedzieliśmy się o Was – naszych Użytkownikach. Codziennie setki razy odświeżaliśmy stronę Antyweb i typowaliśmy, które tytuły mogą Wam się spodobać. Wybieraliśmy różne książki, tak aby każdy mógł znaleźć coś dla siebie – mamy nadzieję, że zarówno eCzytelnicy, którzy kupują już ebooki, jak również osoby, które zaczynają przygodę z e-czytaniem, znalazły w naszej akcji ciekawy tytuł.
Reklama
Konkurs i zwycięzcy
Słowo jeszcze o konkursie dla czytelników. Otóż w grę wchodziły dwa iPady dla tych którzy najefektowniej skomentują swoją transakcje zakupu książki na Facebooku. Niestety nagrody miały być przyznane tylko w momencie kiedy zostanie przekroczony prób tysiąca sprzedanych książek. Tak się nie stało więc teoretycznie nagród być nie powinno. Virtualo wyszło jednak z inicjatywą nagród pocieszenia i to nie byle jakich. Autorzy poniższych tekstów dostaną w prezencie Kindle 4
Prowizja
Ponieważ widget Virtualo to zabawa komercyjna (każdy kto umieści widget ma prowizję od sprzedaży), dlatego z kupionych przez was książek uzbierała mi się dość ładna prowizja. Poprosiłem więc Virtualo o przekazanie jej na jakiś charytatywny cel aby pomóc potrzebującym dzieciaczkom. To jest oczywiście przede wszystkim wasz wkład dlatego dziękuję wam za zakup książek na Antyweb i przyłączenie się do akcji.
Ps. Widget od Virtualo zostanie jeszcze na Antyweb, sprawdzę teraz jego efektywność bez "dużej akcji".
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu