Biznes

Wyborcza ma ponad 15 tysięcy płacących subskrybentów. Wartość subskrypcji to w przybliżeniu pół miliona złotych

GM
Grzegorz Marczak
48

Agora opublikowała dziś kwartalne wyniki spółki. Jest stabilnie choć cały czas ze stratą. W drugim kwartale 2014 r. EBITDA Grupy wyniosła 24,1 mln zł. Grupa zamknęła drugi kwartał 2014 r. pozytywnym wynikiem operacyjnym na poziomie EBIT. Strata netto wyniosła 1,5 mln zł. W pierwszym półroczu 201...

Agora opublikowała dziś kwartalne wyniki spółki. Jest stabilnie choć cały czas ze stratą.

W drugim kwartale 2014 r. EBITDA Grupy wyniosła 24,1 mln zł. Grupa zamknęła drugi kwartał 2014 r. pozytywnym wynikiem operacyjnym na poziomie EBIT. Strata netto wyniosła 1,5 mln zł. W pierwszym półroczu 2014 r. EBITDA Grupy zmniejszyła się do 38,3 mln zł. Strata operacyjna Grupy wyniosła 9,6 mln zł, a strata netto 10,5 mln zł.

To co mnie mnie jednak bardziej zainteresowało to podanie ilości subskrybentów cyfrowej prenumeraty Wyborczej. Nie przypominam sobie a wcześniej tego typu dane były podawane. Warto też pamiętać o tym ,że w lutym 2014 roku Agora wdrożyła paywalla.

Agora na koniec czerwca miała 15,1 tysiąca płatnych subskrybentów. Z czego aż 57% wybrało pakiet miesięcznego dostępu. 23% natomiast to osoby korzystające z promocyjnego miesiąca za 0.99 PLN. Subskrypcja roczna jeśli chodzi o liczby praktycznie nie istnieje natomiast udział subskrybentów którzy wybrali pakiet kwartalny to aż 16%.

Widać też, na wykresach że sporo ludzi po zakończeniu okresu promocyjnego zostaje jednak przy prenumeracie Wyborczej - co jest dobrym znakiem na przyszłość.

Agora nie podała co prawda jakie pakiety wchodzą w skład na przykład subskrypcji miesięcznej (bo mają kilka wersji) ale można z przybliżeniem oszacować na tej podstawie przychody z cyfrowych wydań.

Załóżmy więc, że wszyscy podani tutaj subskrybenci celują w pakiet z opcji Wyborcza Plus w której mam następujące ceny : miesiąc za 29,90 zł, kwartał za 83,70 zł, rok za 298,80 zł.

Przeliczając na szybko wychodzi na to, że wartość z prenumerat na koniec czerwca wyniosła ponad 500 tysięcy złotych.

Przy czym należy pamiętać, że nie jest to kwota przychodów miesięcznych bo w niej mamy prenumeraty kwartalne i roczne. Do tego 23% to osoby korzystające z promocji i nie wiadomo ile ich będzie w następnym miesiącu (choć akurat przychód z tej grupy w kalkulacji nie ma za dużego znaczenia). Oczywiście to przeliczenie obarczone może być kilkoma błędami ale pokazuje mniej więcej poziom przychodów.

Niestety do zrekompensowania strat związanych z spadkami przychodów z prasy i reklam w prasie jest jeszcze bardzo daleko. Widać też jak trudno jest namówić ludzi na płatne treści, nawet jeśli są one dobrej jakości (a za takie uważam materiały na Wyborczej).

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

hot