E-commerce

Ambitne plany Comarch. Rzucają wyzwanie Allegro.pl z nową platformą sprzedażową Wszystko.pl

Grzegorz Ułan
Ambitne plany Comarch. Rzucają wyzwanie Allegro.pl z nową platformą sprzedażową Wszystko.pl
Reklama

Zaczyna się nam robić ciasno na rynku platform sprzedażowych w Polsce. Po Amazon.pl i ERLI.pl swoją rękawicę Allegro rzuca Comarch, który zapowiedział uruchomienie zupełnie nowej wersji swojej platformy Wszystko.pl.

Serwis Wszystko.pl działa już wprawdzie od 10 lat, ale szykowana jest zupełnie nowa jego wersja, z nową szatą graficzną oraz zmienioną i rozbudowaną nawigacją.

Reklama


Comarch na potrzeby nowej odsłony tego serwisu stworzył osobną spółkę, która będzie odpowiedzialna za jego udostępnienie i późniejszą promocję w mediach. Co ważne, skoro chcą konkurować z Allegro - na nowej platformie sprzedażowej Wszystko.pl nie będą pobierane prowizje od sprzedaży oraz Comarch nie będzie prowadził konkurencyjnej działalności dla sprzedawców na swojej platformie.

Zbigniew Rymarczyk, wiceprezes zarządu Comarch oraz dyrektor Sektora ERP:

Dlatego ruszamy z nową odsłoną platformy sprzedażowej Wszystko.pl, która dla małych, średnich i dużych firm będzie nowoczesną platformą e-commerce do prowadzenia działalności handlowej w internecie. Obecność na Wszystko.pl da im szereg korzyści; brak kosztów związanych ze sprzedażą towarów lub usług, co docelowo pozwala oferować produkty w bardziej konkurencyjnych cenach, dostęp do bazy milionów klientów online a także wsparcie techniczne oraz marketingowe ze strony Comarch. Dodatkowo firma nie zamierza prowadzić działalności konkurencyjnej wobec sprzedających, co jest coraz częstszą praktyką dużych marketplace’ów.


To na czym chcą zarabiać? Na sprzedaży własnych systemów. Sprzedawcy, którzy wykupią jeden z systemów Comarch ERP (XT, Optima, XL, Altum, CEE) będą mogli w pełni zautomatyzować swoją sprzedaż na platformie - aktualnie z systemów Comarch ERP korzysta ok. 100 tys. firm, które potencjalnie będą mogły od razu rozpocząć sprzedaż na Wszystko.pl.

Niemniej nie będzie to wymóg konieczny. Z platformy sprzedażowej Wszystko.pl będą mogli korzystać też sprzedawcy bez wykupionych rozwiązań od Comarch, z opcją ręcznego dodawania produktów po kodzie EAN lub z wykorzystaniem plików Excel.

Reklama

Tak więc będziemy mieli już cztery duże platformy sprzedażowe. Oprócz Allegro.pl, mamy już Amazon.pl, który wystartował w Polsce na początku marca tego roku oraz ERLI.pl, który to rozpoczął intensywną kampanie reklamową miesiąc później.

Kiedy dołączy Wszystko.pl? Comarch zapowiedział start nowej platformy sprzedażowej z początkiem przyszłego roku.

Reklama

Źródło: Comarch.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama