11

Wrażenia z Bootstrap 8.10

W sobotę odbyło się pierwsze powakacyjne spotkanie Bootstrap (o numerze – 8.10, który jak to ujął Marcin Jagodziński przegonił już chyba Ubuntu). Do tej pory nie miałam okazji uczestniczyć w takim webowym spotkaniu i byłam bardzo ciekawa jak to wszystko się odbywa. Bootstrap zrobił na mnie dobre wrażenie. Zacznę może od tego co mniej ważne, […]

W sobotę odbyło się pierwsze powakacyjne spotkanie Bootstrap (o numerze – 8.10, który jak to ujął Marcin Jagodziński przegonił już chyba Ubuntu). Do tej pory nie miałam okazji uczestniczyć w takim webowym spotkaniu i byłam bardzo ciekawa jak to wszystko się odbywa.

Bootstrap zrobił na mnie dobre wrażenie. Zacznę może od tego co mniej ważne, czyli od miejsca. Lokal na Chłodnej 25 idealnie pasuje na tego typu spotkanie. Co prawda siedzi się w piwnicy, ale ma to swoje dobre strony, bo trzeba się co jakiś czas dotlenić, co jest doskonałą okazją do rozmów kuluarowych (a może raczej podwórkowych – była taka fajna pogoda, że wychodziliśmy na zewnątrz).

Zgodnie z zapowiedzią odbyły się dwie prezentacje. Pierwsza, przedstawiana przez Marcina Kaszyńskiego, na temat Django i jego niedawno ogłoszonej wersji 1.0. Z oceną muszę niestety skapitulować, gdyż temat programowania jest mi póki co raczej obcy i nie jestem w stanie powiedzieć na ile dobra merytorycznie była ta prezentacja. Jednak jako laik muszę przyznać, że dzięki Marcinowi dowiedziałam się czegoś nt Django – jest to język łatwy w nauce i późniejszym utrzymaniu, stosuje go wiele serwisów na świecie (np. Pownce) i w Polsce (np. Grono), aha i jeszcze było coś związanego z czarami, czyli „magic removal”.

Drugą (i nawet też trzecią) prezentację mieliśmy przyjemność wysłuchać od Andy’ego Budda, uznanego eksperta z dziedziny user experience. Andy zaczął od prezentacji pt „Architecture of Human Behaviour”, w której przekazał wiele koncepcji i pomysłów, które można czerpać ze świata zewnętrznego (głównie architektury) do projektowania stron i serwisów internetowych. Wymienię tu tylko kilka ciekawszych. Winchester Mystery House jako przykład tego, do czego może nas doprowadzić brak planów. Dlaczego Las Vegas to miasto, które wyssie z każdego ostatni gorsz. I wiele przykładów tego jak manipulują nami supermarkety (i nie chodzi tu o takie banalne zagrywki jak tanie produkty na dolnej półce, a drogie na wysokości wzroku). Możliwe, że slajdy z tym materiałem (chociaż bez jego komentarza ciężko je będzie zrozumieć) będą udostępnione przez Andy’ego. Jeśli tak, pewnie pojawią się na stronie Bootstrap.

Druga prezentacja Andy’ego dotyczyła Geurilla Usability Testing, czyli nieformalnych testów usability. Andy zdradził nam kilka tajników swojej pracy, m.in. jak dobrać grupę testową, ile i jakie zadania przygotować, jak napisać dobry scenariusz testowy, no i jak testy przeprowadzić. Myślę, że dla osób tworzących serwisy takie wskazówki nt testów usability były niezwykle cenne.

Podsumowując, jeśli kolejne spotkania będą równie ciekawe, pewnie jeszcze zajrzę do lokalu na Chłodnej 25. A jak Wam się podobało?