Jeżeli nie dowierzaliście statystykom dotyczącym satysfakcji osób korzystających z produktów Apple’a, może warto przejrzeć najnowsze badania dotyczące...
Właśnie dlatego iPad cieszy się tak dużym powodzeniem wśród użytkowników
Jeżeli nie dowierzaliście statystykom dotyczącym satysfakcji osób korzystających z produktów Apple’a, może warto przejrzeć najnowsze badania dotyczące problemów ze sprzętem. Przy okazji możemy dowiedzieć się, które z popularnych urządzeń elektronicznych stwarzają najwięcej kłopotów podczas użytkowania. No i, dlaczego tak wiele osób zadowolonych jest z iPada?
FixYa to internetowy serwis działający na zasadzie Q&A. Za jego pośrednictwem możemy dowiedzieć się jak rozwiązać problemy ze sprzętem elektronicznym - na przykład zbyt prędko wyczerpującą się baterią czy zawieszającym się interfejsem. Twórcy FixYa postanowili zebrać dane z minionych Świąt i pokazać, z których urządzeń najbardziej zadowoleni (lub nie) byli użytkownicy.
Najwięcej problemów osoby zgłaszające się do FixYa miały z Xboksem 360 Microsoftu. Kolejne miejsca również zajęły konsole - Sony Playstation 3 i Nintendo Wii. Na dalszych miejscach znalazł Się Office Pro 2007, iPhone i Samsung Star oraz Nintendo DS Lite.
Znacznie ciekawsze okazały się jednak wyniki dotyczące problemów z urządzeniami mobilnymi. Użytkownicy iPhone’ów najczęściej narzekali na problemy z baterią i słabą jakość połączeń, z kolei posiadacze smartfonów z Androidem na interfejs oraz zawieszanie się lub wadliwe działanie aplikacji.
Zdaniem FixYa najmniej problematycznym tabletem okazuje się iPad. Znalazł się na końcu tabeli, zaś jego użytkownicy mieli problemy głównie z baterią i połączeniami z internetem. Najgorzej ocenione były Coby Kyros oraz Samsung Galaxy. W zestawieniu znalazły się też - moim zdaniem trochę bez sensu - e-czytniki: Kindle i Sony Reader PRS-600.
Oczywiście nie oznacza to, że iPad jest bezproblemowym urządzeniem. Pod uwagę należy również wziąć i to, że dane dostarczone przez FixYa są jedynie wycinkiem opinii użytkowników na temat wybranych produktów. Mam jeszcze kilka innych zastrzeżeń do przedstawionych statystyk. Nie bardzo rozumiem na przykład, dlaczego w zestawieniu znalazł się Office 2007, skoro w sprzedaży dostępna jest nowsza wersja pakietu Microsoftu.
Dalej, ze statystyk wynika, że problemy z aplikacjami i zawieszaniem się ekranu w Samsungu Galaxy miało łącznie około 20% użytkowników. Czego natomiast dotyczyła reszta zgłoszeń? Moim zdaniem na statystyki FixYa należy patrzeć z dużą tolerancją, nie wydają się bowiem, mówiąc delikatnie, wyjątkowo dokładne. Mimo to myślę, że na ich podstawie można wysnuć kilka ogólnych wniosków.
Po pierwsze statystyki FixYa pokazują, że nie wszystkie produkty Apple’a są tak dopracowane, jak głosi powszechna opinia. iPhone znalazł się całkiem wysoko na liście najbardziej problematycznych urządzeń w okresie świątecznym. Z kolei iPad cieszy się opinią dobrze przygotowanego urządzenia. Być może m.in. dlatego tak dobrze wygląda jego sprzedaż na rynku.
Ciekawi mnie też, skąd tyle problemów z konsolami. Czy wynika to z ich autentycznych wad i niedoróbek? Oznaczałoby to, że główni gracze na rynku konsoli mają problemy ze sprzętem. A może po prostu w czasie Świąt Xbox i Playstation były najpopularniejszymi prezentami i stąd ich nadreprezentacja w statystykach?
Statystyki via TechCrunch, Gladiator - Appertunity
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu