Mobile

Wideo recenzja pierwszej mobilnej aplikacji EUROBANKU

GM
Grzegorz Marczak
30

Eurobank dołączył do grona banków posiadających w pełni mobilne wersje bankowości elektronicznej. Antyweb został poproszony o przetestowanie tej aplikacji. Do tego celu założyliśmy konto w banku, zrobiliśmy skromny przelew i rozpoczęliśmy testowanie. Na początku warto wspomnieć, że mobilny Euroba...

Eurobank dołączył do grona banków posiadających w pełni mobilne wersje bankowości elektronicznej. Antyweb został poproszony o przetestowanie tej aplikacji. Do tego celu założyliśmy konto w banku, zrobiliśmy skromny przelew i rozpoczęliśmy testowanie.

Na początku warto wspomnieć, że mobilny Eurobank na Androida (bo taką wersję testowaliśmy, ale jest też oczywiście wersja na urządzenia z systemem IOS) łączy w sobie tak naprawdę dwie aplikacje, czyli : obsługę konta bankowego oraz tokenGSM. TokenGSM to narzędzie do generowania klucza potwierdzającego na przykład logowanie do bankowości internetowej czy też potwierdzanie transakcji.

Token ten jest też zintegrowany z aplikacją mobilną. Oznacza to, że przy każdym logowaniu czy przy każdej transakcji w tle generowany jest kod potwierdzający, który weryfikowany jest na serwerach banków. Bardzo ciekawe rozwiązanie utrzymujące najwyższy poziom zabezpieczeń ale jednocześnie nie irytujące użytkowników i nie wymagające ręcznego wpisywania kodów. Dodatkowo dzięki zastosowanej integracji z tokenemGSM możemy wykonywać przelewy do odbiorców nie zdefiniowanych, czyli mamy pełne możliwości dostępne do tej pory w bankowości internetowej.

Aplikacja do obsługi konta bankowego podzielona jest na kilka sekcji. Znajdziemy w nich dostęp do konta osobistego, rachunków oszczędnościowych, lokat, kart kredytowych, kredytów oraz ofert przygotowanych dla nas przez bank.

Na dolnym pasku mamy natomiast szybki dostęp do przelewów, możliwość doładowania naszego telefonu, zastrzeżenia karty kredytowej czy też opcje, dzięki którym możemy na przykład ustawić parametry widgetu. Aplikacja obsługuje też więcej niż jedno konto bankowe.

Jeśli chodzi o wygląd i estetykę to Eurobank postawił na skromne, wręcz ascetyczne wzornictwo skupiając się na funkcjonalności. Jest naprawdę skromnie jeśli chodzi o desgine. Sam flow procesów na pewno dzięki temu zyskuje, ale nie jestem pewien czy nie jest trochę za zimno. Wszyscy jesteśmy przyzwyczajeni, że mobilne produkcje to przeważnie śliczne, kolorowe aplikacje "wypasione" funkcjonalnie. Tutaj funkcjonalnie jest naprawdę nieźle, ale designersko bardzo surowo. Oczywiście tworząc aplikację trzeba zwracać uwagę na profil klienta i zakładam, że to zdecydowało o takiej a nie innej kolorystyce i kształtach aplikacji.

Nasza video recenzja

Nie będę wam w tekście opisywał całości rozwiązań jakie oferuje Eurobank, opiszę to co najważniejsze czyli przelewy. Resztę możecie obejrzeć w naszej video recenzji bo oprócz przelewów możemy przez mobilny Eurobank szukać i zakładać lokaty, doładowywać telefon, podglądać historię transakcji itp.

Przelew, czyli najważniejsza funkcja każdej aplikacji mobilnej jest w programie Eurobanku dostępna zarówno z ekranu głównego jak również ze szczegółów naszego konta itp. Możemy wykonać przelew do zdefiniowanego wcześniej odbiorcy jak również do całkowicie nowego. Przy zdefiniowanym odbiorcy wystarczy podać tytuł, kwotę, kategorię przelewu i ewentualnie datę i potwerdzić klawiszem akceptacji transakcje. W przypadku przelewu do nie zdefiniowanego wcześniej odbiorcy musimy uzupełnić dodatkowo dane adresowe i numer konta. W całym procesie nie ma żadnych dodatkowych potwierdzeń, nie potrzebne nam są kod zdrapki czy przepisywanie ich z SMS-ów. Wszystko dzięki integracji z tokenemGMS. Proces jest tak prosty, że naprawdę nie ma tutaj miejsca do którego można by się przyczepić. Są natomiast miejsca, które można by poprawić - mam tutaj na myśli sam formularz do wprowadzania danych, który w niejasny sposób informuje nas o tym które dane są do edycji a które dane nie itd.

Polecam obejrzeć całą video recenzję aby zobaczyć inne opcje aplikacji i kilka smaczków jakie znaleźliśmy.

Podsumowując (za recenzją)

Aplikacja Eurobanku spełnia wszystkie podstawowe potrzeby mobilnego klienta. Możemy zrobić przelew, lokatę, przelew zdefiniowany. Mamy dostęp do historii rachunku, możemy odszukać transakcję poprzez zaawansowane filtry, możemy wreszcie w razie potrzeby doładować telefon. Bardzo podoba mi się też integracja z tokenemGSM, dzięki któremu możemy wyjść poza odbiorców zdefiniowanych.

Funkcjonalnie bawiąc się aplikacją przez kilka dni nie znalazłem żadnych problemów, miejsc w których by się aplikacja zacinała czy też błędów w konstrukcji. Wszystko co dostajemy jest proste i funkcjonalne. Szkoda tylko, że jeśli chodzi o desing nie ma w tej aplikacji trochę więcej ciepła, kolorów, do których chyba wszyscy jesteśmy przyzwyczajeni jeśli chodzi o aplikacje mobilne.

Ps. Polecam udział w konkursie Eurobanku , do wygrania są są najnowsze smartfony Samusung Galaxy S4

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

aplikacja mobilna