Plotki o iPadzie nowej generacji, roboczo nazwanym przez media "3" są już tak często powtarzane, że w gruncie rzeczy zaczęliśmy się godzić z nimi jako...
Plotki o iPadzie nowej generacji, roboczo nazwanym przez media "3" są już tak często powtarzane, że w gruncie rzeczy zaczęliśmy się godzić z nimi jako faktami. Najnowsze informacje mówią, że w okresie marcowo-kwietniowym na rynku ma zadebiutować kolejny tablet od Apple, z pewnością szybszy, cieńszy, lżejszy i jeszcze lepiej parzący espresso.
Ale teraz okazuje się, że to może nie być jedyna niespodzianka w temacie "Apple+tablety" szykowana na przyszły rok. Co jeszcze?
Digitimes donosi, że w przygotowaniu może być kolejny rozmiar iPada, tym razem z ekranem zmniejszonym do 7.85 cala. Informacje te pochodzą od dostawców sugerujących premierę w czwartym kwartale przyszłego roku. Taki ruch miałby być odpowiedzią na doskonale sprzedającego się Kindle Fire czy też urządzenia pokroju Samsung Note, które nie tylko możliwościami, ale i rozmiarem stanowią pomost między smartfonami, a obecnymi około 10-calowymi tabletami.
Co więcej, jakby spojrzeć na dotychczasowe dokonania i produkty Apple, to scenariusz ten nie wydaje się wcale taki nieprawdopodobny. Co prawda zawsze wzbraniali się przed zbyt dużą liczbą modeli, ale z rozmiarami nie mieli problemów. Od iPodów po iMaki - prawie wszystko można kupić większe i mniejsze. W przypadku iPada wydaje się to naturalnym, kolejnym krokiem. Mówi się, że wersje 7.85-calowa miałaby mieć rozdzielczość obecnego iPada, co też doskonale wróżyłoby kompatybilności tego urządzenia - nie trzeba by budować nowej bazy oprogramowania. iPad 3 ma mieć lepszej jakości ekran, ale w przypadku "następcy" jest to jak najbardziej naturalne.
Analitycy sugerują, że wydanie zmniejszonego iPada zależeć może od wyników Kindle Fire i innych, budżetowych tabletów. Czy mniejsze urządzenie będzie mogło konkurować ze sprzętem, choćby, Amazonu? Czy Apple w ogóle ma zamiar kogoś gonić? Dotychczas to oni narzucali trendy. Jeśli konkurencja wymusi na nich nie tylko konkretny produkt, ale i jego politykę cenową, to będzie to interesująca zmiana w marketingu z Cupertino. 2012 zapowiada się ekscytująco.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu