8

W Agorze przychody z internetu to tylko 9% całości – wynik za II kwartał 2011

Agora pokazała dzisiaj wynik za II kwartał 2011. Generalnie sensacji nie ma, to co miało spadać to spada a to co powinno rosnąć to rośnie. Półrocze kończą na plusie, ale mniejszym o 31% od wyników w zeszłym roku dla analogicznego okresu. Głównym powodem takiego wyniku są koszty związane z przejętą grupą Helios (koszty pracowników itp) […]

Agora pokazała dzisiaj wynik za II kwartał 2011. Generalnie sensacji nie ma, to co miało spadać to spada a to co powinno rosnąć to rośnie. Półrocze kończą na plusie, ale mniejszym o 31% od wyników w zeszłym roku dla analogicznego okresu. Głównym powodem takiego wyniku są koszty związane z przejętą grupą Helios (koszty pracowników itp) oraz inwestycjami. Mnie oczywiście w całych wynikach najbardziej interesowała sekcja internet.

Ale od początku, oto jak wygląda grupa jako całość po podliczeniu drugiego kwartału:


Segment Prasa, który spada bo spadać musi. Przychody z sprzedaży gazety spadły o ok 10% (niezależnie czy porównujemy kwartały, czy półrocza), natomiast mocno poszły też w dół przychody z sprzedaży reklamy w prasie bo porównując półrocza to blisko 17% mniej. Segment prasy jest nadal jednym z ważniejszych w wynikach spółki bo stanowi blisko 50% przychodów całej korporacji.


Teraz segment internet, który oczywiście rok do roku rośnie. Przychody z reklamy w porównaniu do poprzedniego półrocza (reklama internetowa i ogłoszenia w wortalach) wzrosły o 17% natomiast równie szybko bo praktycznie w tym samym tempie rosną koszty tego segmentu. Operacyjne o 17% na reprezentacje i reklamę o 21%. W efekcie EBIT to tylko 1,5 miliona złotych


Najciekawiej jednak wygląda udział poszczególnych segmentów w całym Agorowym „torcie”. Widać jak jeszcze mało znaczący jest segment internetowy jeśli chodzi o zysk operacyjny, choć biorąc pod uwagę przychody ze sprzedaży jest już nieco lepiej.


Link do raportu finansowego Grupy Agora za drugi kwartał 2011 r.:

http://www.agora.pl/im/7/10106/m10106047,RAPORT-IIKW-2011-PL.doc

Link do prezentacji omawiającej wyniki Grupy Agora w drugim kwartale 2011 r.:

http://www.agora.pl/im/9/10106/m10106059,MEDIA-AGORA-PREZENTACJA-2Q11.pdf